Nu verkar 0.92 för 792 vara släppt fick den i mail från co. Dock har jag en 791....
 
peternicklas
MWave skrev:
Nu verkar 0.92 för 792 vara släppt fick den i mail från co. Dock har jag en 791....
Om det är fler som har fått filer från CO, INSTALLERA inte dessa filer.
Uppdateringarna är styrd av vilket serienummer som klipparen har.
Jag ska få den informationen från Italien under dagen.
Uppdateringarna rullas just nu ut men de vet inte hur långt de hinner i dag.
Misstanke finns att uppdatering har installerats på fel maskin.
 
Jag har aldrig fått mail trots registrerad produkt.

0.72 finns nu till 794, menar ni att 0.92 är runt hörnet då?
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Jag har aldrig fått mail trots registrerad produkt.

0.72 finns nu till 794, menar ni att 0.92 är runt hörnet då?
Det är nog bara till 2015 som det kommer nu. Jag väntar på info...
Fick bara besked på att uppdateringen är klar, inte till vilka modeller.
0.72 till 794E har funnits några veckor.
 
Jag har heller aldrig fått mail, upptäckte att man numera kände uppdatera själv av en slump. Lika bra o vänta lite till då om det ändå kommer en ny version.
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Inte bra att avråda andra från att köpa Landroid då uppdateringen är på väg.
Nu får du för fan lugna dig. Att ge råd att vänta med att köpa en Landroid tills dess att eller om den kommer att fungera normalt är väl 100% vettiga råd.
 
  • Gilla
buregatan och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
LtdRichard skrev:
Nu får du för fan lugna dig. Att ge råd att vänta med att köpa en Landroid tills dess att eller om den kommer att fungera normalt är väl 100% vettiga råd.
Så då skulle du inte våga köpa något. Ta t.ex. HQ och deras 330, titta vilka problem de har med batteri. Då är rådet att ingen ska köpa HQ? Eller Microsoft som släpper uppdateringar varje vecka? eller ny bil där de uppdateras varje år.
 
Nej, jag äger så vitt jag vet inget med MIcrosoft i...
Och nej, jag skulle inte köpa en bil som man måste bogsera runt i stan.
Skulle du det? "Asch, det löser dom kanske säkert nån gång, den får stå i garaget så länge... Pfft, man tar reda på hur saker fungerar, eller om dom fungerar innan man köper. Dock är jag otroligt imponerad av Worx, då min fungerar som den ska. Men ett vettigt råd JUST NU är att avvakta tills problemet är löst. Sen får alla göra som dom vill.
 
Eller hur :x forumet bara svämmar över av HQ-ägare som har batteriproblem, sida upp och sida ner...
 
peternicklas
legion skrev:
Eller hur :x forumet bara svämmar över av HQ-ägare som har batteriproblem, sida upp och sida ner...
Ja precis som alla andra så har även HQ problem, är väl inget konstigt med detta.
Bosch däremot, fattar inte vad de håller på med. En som är inne på sin sjunde klippare, där kan man prata om riktiga problem, men de säljer sina klippare ändå...
 
Xxxx XXxx kliver in hos en bilhandlare:
"Heej! Har ni någon bra bil?"
"Ptja, jo, vi har denna fina Skoda Fantastic till ett pangpris"
"Ahaa, låter ju bra, den tar jag"
"Fast det är bara ett problem, den fungerar inte riktigt som den ska, du behöver bogsera hem den, och sen bogsera runt den när du ska handla osv, vi jobbar på en lösning som gör den körbar, då kommer allt fungera fint."
"När kommer den lösningen då?"
"Typ om några veckor, kanske"
"Aha, men det blir bra, jag litar på er, ingår bogserlina? Nähe, inte det, jaja, jag ringer Falk så gör vi upp affären medan dom lastar då, tusen tack"

<3
 
Redigerat av moderator:
LtdRichard skrev:
Xxxxx Xxxxx kliver in hos en bilhandlare:
"Heej! Har ni någon bra bil?"
"Ptja, jo, vi har denna fina Skoda Fantastic till ett pangpris"
"Ahaa, låter ju bra, den tar jag"
"Fast det är bara ett problem, den fungerar inte riktigt som den ska, du behöver bogsera hem den, och sen bogsera runt den när du ska handla osv, vi jobbar på en lösning som gör den körbar, då kommer allt fungera fint."
"När kommer den lösningen då?"
"Typ om några veckor, kanske"
"Aha, men det blir bra, jag litar på er, ingår bogserlina? Nähe, inte det, jaja, jag ringer Falk så gör vi upp affären medan dom lastar då, tusen tack"

<3
Du verkar veta väldigt lite om bilbranschen!
Det säljs ingen ny bil idag som inte har mer eller mindre problem både mekaniska och mjukvarumässigt. Skall du kunna köpa någon som är hyfsat problemfri får det bli en som är inne på sista årsmodellen som nu volvo Xc70 Classic.
Problemet är att gemene bilägare inte vet vad som byts ut och uppgraderas på bilen när den är på service.
Där snackar vi priser från 100 000 och uppåt utan att någon klagar men en liten gräsklippare som inte fungerar med svensk meny för 7-8000 är hemskheter där man inte kan köpa den!
Fruktansvärt orimliga krav att ställa att en uppgradering inte kommer inom några dagar!
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
henced och 1 till
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Du verkar veta väldigt lite om bilbranschen!
Det säljs ingen ny bil idag som inte har mer eller mindre problem både mekaniska och mjukvarumässigt. Skall du kunna köpa någon som är hyfsat problemfri får det bli en som är inne på sista årsmodellen som nu volvo Xc70 Classic.
Problemet är att gemene bilägare inte vet vad som byts ut och uppgraderas på bilen när den är på service.
Där snackar vi priser från 100 000 och uppåt utan att någon klagar men en liten gräsklippare som inte fungerar med svensk meny för 7-8000 är hemskheter där man inte kan köpa den!
Fruktansvärt orimliga krav att ställa att en uppgradering inte kommer inom några dagar!
Nej, men köper jag en bil för flera hundra tusen har jag vissa minimimkrav. Jag köper inte en fulländad bil, jag köper den som orsakar minst problem.
Så snälla sluta dra paraleller med att allt har lite problem, vad det än är. Ni låter som Androidmänniskor, som verkar se skit som utmaningar, som alltid längtar efter nästa uppdatering som ska fixa alla jordens problem. Det jag betalar för har jag förväntningar om ska fungera.
Jag kan köpa en robotgräsklippare som har vissa problem som säkert löses med uppdateringar, men någon jävla stans måste man dra gränsen, och om roboten inte går ut och klipper, vilket typ är det enda syftet den har, ja då fan är det ett större problem än att det kanske klonkar lite eller att den drar åt vänster.
Det är samma sak som med en bil, fine att den inte är fulländad, men går den inte att köra, vilket får ses som huvudsyftet, ja då kan man med fog rekomendera att vänta eller avstå med köp tills dess att problemet är löst.
GAH!"
 
peternicklas
peternicklas
LtdRichard skrev:
Nej, men köper jag en bil för flera hundra tusen har jag vissa minimimkrav. Jag köper inte en fulländad bil, jag köper den som orsakar minst problem.
Så snälla sluta dra paraleller med att allt har lite problem, vad det än är. Ni låter som Androidmänniskor, som verkar se skit som utmaningar, som alltid längtar efter nästa uppdatering som ska fixa alla jordens problem. Det jag betalar för har jag förväntningar om ska fungera.
Jag kan köpa en robotgräsklippare som har vissa problem som säkert löses med uppdateringar, men någon jävla stans måste man dra gränsen, och om roboten inte går ut och klipper, vilket typ är det enda syftet den har, ja då fan är det ett större problem än att det kanske klonkar lite eller att den drar åt vänster.
Det är samma sak som med en bil, fine att den inte är fulländad, men går den inte att köra, vilket får ses som huvudsyftet, ja då kan man med fog rekomendera att vänta eller avstå med köp tills dess att problemet är löst.
GAH!"
Och det man inte vet, ja det har man inte ont av....
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.