Staffans2000
Ursäkta mannar.
Vad har gräsklippare med mord och våldtäkt att göra? Liten avvikelse från ämnet måhända?

Staffan
 
  • Gilla
Enolf
  • Laddar…
Plåthuset skrev:
Uppklarandeprocenten för våldtäkter är väldigt hög. Det är att fastställa om det var en våldtäkt eller inte som är det problematiska.
Nu är ju tyvärr en av polisens huvuduppgifter att trixa med statistik och du verkar ha köpt det rätt av.

Enligt http://sv.wikipedia.org/wiki/Brottslighet_i_Sverige så leder endast 12% av de anmälda våldtäkterna till att åklagare beslutar i åtalsfrågan, De övriga 88% kommer inte ens så långt. Att då påstå att man har en hög uppklarandeprocent tycker jag är rent vilseledande.

Sanningen är att polisen misslyckas i en övervägande majoritet av alla anmälda våldtäkter att finna och presentera bevis mot gärningsmannen.
 
lbgu skrev:
Nu är ju tyvärr en av polisens huvuduppgifter att trixa med statistik och du verkar ha köpt det rätt av.

Enligt [länk] så leder endast 12% av de anmälda våldtäkterna till att åklagare beslutar i åtalsfrågan, De övriga 88% kommer inte ens så långt. Att då påstå att man har en hög uppklarandeprocent tycker jag är rent vilseledande.

Sanningen är att polisen misslyckas i en övervägande majoritet av alla anmälda våldtäkter att finna och presentera bevis mot gärningsmannen.
Att en händelse har anmälts som våldtäkt är ju dock inte detsamma som att en våldtäkt faktiskt har ägt rum. Till skillnad (vanligtvis) från exempelvis mord, stöld o.s.v. Det var det jag försökte belysa.

Nog om detta. Fel tråd för att diskutera.
 
O
Snacka om att spåra ur totalt...
Kanske dags att försöka komma tillbaks till ämnet?
 
Mikael_L
Jag var nära att börja skriva något om våldtäktsdomar, men jag håller med.
Bättre att vi bromsar här och nu. :)
 
Plåthuset skrev:
Att en händelse har anmälts som våldtäkt är ju dock inte detsamma som att en våldtäkt faktiskt har ägt rum. Till skillnad (vanligtvis) från exempelvis mord, stöld o.s.v. Det var det jag försökte belysa.
Någon enstaka procent kan säkert handla om felanmälningar, men när 88% av antalet anmälda våldtäkter inte når åklagaren handlar det snarare om att polisen inte är särskilt bra på att lösa fallen. Dagens polis verkar ju föredra att lägga ner fall ifall de inte får allt serverat. Att lägga ner resurser på att aktivt söka lösa fall med egen spaningsverksamhet verkar de inte ha resurser/ork till.
 
Jag läste trådens förstasida och tänkte att jag skulle få läsa den rafflande upplösningen på sista sidan, men nu har jag läst igenom de två senaste sidorna utan att hitta något om någon gräsklippare.
Kan någon berätta var gräsklippartråden slutar? Och hur jag kunde bli länkad till en tråd om våldtäkter och annat läskigt?
 
Mikael_L
I inlägg #250 skriver TS såhär:
Maveric77 skrev:
Hej alla! TS här!

Inget nytt att rapportera... Klipparen går bra och gräset är nyklippt! :)
 
H
Norrhyttan skrev:
Jag läste trådens förstasida och tänkte att jag skulle få läsa den rafflande upplösningen på sista sidan, men nu har jag läst igenom de två senaste sidorna utan att hitta något om någon gräsklippare.
Kan någon berätta var gräsklippartråden slutar? Och hur jag kunde bli länkad till en tråd om våldtäkter och annat
läskigt?
Gräsklipparen puttrar på, har skapat en ny tråd, urspårade trådar, där kommer man hitta både det ena och det andra. ;) https://www.byggahus.se/forum/verkt...radar-sidovagar-fortsattning.html#post2234127
 
Redigerat:
Hej alla! TS här...

Inget nytt, men jag är i princip så säker som man kan vara på att detta är den enda tråden på alla forum på heeeela internet som innehåller orden "gräsklippare, Bofors, överfallsvåldtäkt, såra trupp"... Har inte Googlat, men skulle jag göra det så undrar jag hur Google skulle presentera relevant reklam för mig? :O
 
  • Gilla
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
H
Maveric77 skrev:
Hej alla! TS här...

Inget nytt, men jag är i princip så säker som man kan vara på att detta är den enda tråden på alla forum på heeeela internet som innehåller orden "gräsklippare, Bofors, överfallsvåldtäkt, såra trupp"... Har inte Googlat, men skulle jag göra det så undrar jag hur Google skulle presentera relevant reklam för mig? :O
En sak är iallafall klar, i din gräsklippare är det fart i, den har puttrat vidare än åt det ena hållet och än åt det andra hållet. Så den är berest och har besökt många ämnen. :D
 
O
Nu tycker jag att vi klipper :D mördandet och våldtäkterna här... :)
 
Episk tråd :). Följer den varje dag :). Kan vi inte komma in på något mer ämne så håller den några veckor till? :)
 
Det skulle vara intressant med lite info från den andra sidan.

Dvs hur butiken har hanterat detta gentemot den andra potetiella kunden,
och hur de tänker om saken.

Ingen skåning som kan gå in undercover och agera mullvad :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.