Andreas Lundgren skrev:
Jaså, men då har du ett halvår på dig. ;-)
Nu hänger jag inte med :D
 
Karl_Pedal skrev:
Du skrev att det tagit ca 60 arbetsdagar. Menar du alltså 60 heldagar, dvs 480h?
Ja precis, men det är väldigt grovt uppskattat. När vi satte upp post-it-lapparna hade jag nog hållt på 20 dagar redan med rivning, underlagsarbete och förberedelser. Jag tror att vi sammanlagt la säkert 40 timmar sammanlagt i byggaffärer, kakelvaruhus och andra affärer (inkl all körning).

Då tyckte jag att jag hade 23 dagar kvar, men jag minns att kaklingen tog 5 dagar istället för 1 dag (10 plattor i timmen om man räknar in allt, kapning, blanda fix, tvätta verktyg etc) och det var 420 plattor. Och finishen tog lång tid, bara att städa upp allt... Så de 23 blev säkert snarare runt 40.
 
Wow Andreas!

Riktigt häftigt badrum, fantastiskt. Gillar alla detaljer, så som toalettrulle hållarens placering. Tvättnedkastet är i en klass för sig själv.

Måste bara fråga, den handdukstorken du har bredvid duschen, vad är det för fabrikat?

Och hur fäste du den lilla väggen bredvid toaletten? Limmad på golv och vägg? Skruvad?

Tack för eventuella svar!

Med vänliga hälsningar,
Emil.
 
Alla handdukstorkarna är från smedbo, Den smala är fk170, http://smedbo.businesscatalyst.com/se_mob/dry.html

Väggen är bara limmad på, och den sitter utanpå tätskiktet. Den är till och med utanpå kakel och klinkers. Den sitter dock som gjuten, man rubbar den inte. Ungarna har testat. :) Tanken är att jag ska kunna skära loss den (utan att skära i tätskiktet) när det är dags att byta badkar, känns som om badkaret i plast har kortare livslängd än resten av badrummet.

Väggen byggde jag av några skivor som var gjorda för att vara på insidan av tätskiktet, minns inte vad de hette.
 
fan va snyggt, detaljerna gjorde allt, som facken i väggarna, tvättnedkastet osv, utan dom hade de sett ut som allt annat :) bra jobbat
 
  • Gilla
Andreas Lundgren
  • Laddar…
Tack!

Jag myser mest att allt "bakom scen", hur jag fick till avloppsrören med perfekt lutning, renslucka i klädkammaren bakom vasken, det finns eluttag bakom kaklet under fönstret för element när golvvärme lägger av om 25 år. :)

Eller att jag gjorde ordentlig lutning på fönsterkarmen under fönstret och sa åt min sambo att det måste vara lutning för att det är våtutrymme när det egentligen bara var för att hon inte ska belamra fönsterkarmen med flaskor och tjej-badrumsgrejjor. :-D
 
  • Gilla
holetaker och 12 till
  • Laddar…
Haha älskar den sista lösningen, du har tänkt på allt! :D
 
  • Gilla
Andreas Lundgren och 1 till
  • Laddar…
Johan_A_M
Fantastisk tråd! Villet jobb du har lagt ner, inte minns på förarbete och dokumentation åt oss andra, stort tack!

Tyckte själv att tvättnedkastet var den smartaste lösningen tills du nu berättade om antiflasklutningen i fönstret...briljant!!!!
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Grymt badrum, grymt planerat och grymt redovisat - tack för inspirationen !! :)

/K
 
  • Gilla
Andreas Lundgren
  • Laddar…
Tack för en underbart detaljerad information, och jag önskar att jag vore lika händig samt ha ett sånt tålamod som du måste ha :) 👍👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.