Svar X, uPnP och DLNA.

Har hela vinylsamling nerpackad gömd och bortglömd, dock finns den sparat digitalt men spelas ej för ingen bra anläggning finns. I sommar byter jag sida och och lämnar ungdomen (förstasiffran blir 5 :( ), hade varit kul att kunna minnas hur det var i allafall.
 
Rätt svar: X
Efter 7 år när vi inte kunnat bo i vår bostadsrättslägenhet p. g. a. genomruttet tak- och golvbjälklag (läckage från en felbyggd vindslägenhet och -altan ovanför, parat med en bostadsrättsföreningsstyrelse som inte ens kan stava till ansvar) håller vi nu äntligen på att återuppbygga vårt hem och våra liv.
Vi vill inte störa grannarna med musik. Vi vill montera hela midevitten, eller i alla fall högtalarna i badrummet!
Jag ser fram emot att vakna till i duschen medan jag lyssnar på Morgonekot eller Godmorgon världen. Maken vill ta skumbad till Keith Jarretts Kölnkonsert eller något av Erik Satie och yngste sonen veckla ut sig i badet medan ljudvågorna från Tsunami drar fram över vattenytan. Äldste sonen är handikappad och något svårflirtad (understatement...) vad gäller hygienen, men kommer gladeligen att ockupera såväl badkar som dusch läääääänge om han kan lyssna på sci-fi-ljudböcker via badrumshögtalarna.
 
X. uPnP och DLNA

Min gamla stereo har gått sönder så nu har vi inte annat än telefonen till att spela upp musiken!
 
Svar: X, uPnP och DNLA

Slipmaskinerna låter så illa
frun vill med annat pilla

inte på oljudet höra
massor annat att göra

ljuv musik vill hon ha
hög volym ska det va

sladdar hon hatar att se
dom får du fixa brukar hon be

trådlöst ljudsystem vore en dröm
så örat hennes inte blir så öm
 
Svaret är: X. uPnP och DLNA

Nu jädrar ska det rensas ogräs och kirskål till DOPE - Die MF Die! Med det musiktempot kommer det gå ruskigt fort! They never know what hit them!
Sen får det bli lugnare musik i köket när man gör cheesecake, annars kommer det vara smet överallt! :wow:
 
Svaret är X. uPnP och DLNA. Tycker jag och mannen ska vinna för att det vore underbart att få bygga nytt ljudsystem i huset som vi ska börja bygga i höst! Ligga i spabadet med min trasiga/sjuka kropp, få höra på underbar musik med ett bra system som jag vet att jag förtjänar vore en kanonfin inflyttningspresent! 😊
 
Svar: X. uPnP och DLNA

Jag har alltid velat ha en soda streamer och nu har jag tydligen chansen att vinna en som kan spela musik oxå... 😁
 
Svar X:

Kan det vara min/vår dag? Kom precis hem från BB där vi precis fått tillskottet av en liten Linnea i familjen och vad vore väl bättre än att kunna spela vaggvisorna även utomhus i sommar?!!!!! Nu håller hela familjen tummarna här hemma.
 
X En sådan anläggning skulle lösa alla mina problem med att integrera ljud i vårt nya hus!!
 
Svar: X (uPnP/DLNA)

Efter flytt finns tyvärr inte plats för min gamla skivsamling eller stereo, och jag började leta alternativ.
Beställde via Telia en Sonos inklusive surfplatta, men surfplattan ville de plötsligt inte skicka.Efter mycket strul med Telia skickades beställningen åter och jag är tillbaka på ruta ett, inget ljud i huset.:(
När jag såg ELKO Sound Stream blev jag väldigt nyfiken och positivt överraskad.

Snyggt, smart och stilrent!
Detta vill jag ha!!! :wow:
 
Svar X, uPnP och DLNA

Min hustru och jag har nyligen sålt vår gård och köpt en villa inne i byn, där bygger vi nu ett rejält trädäck inför sommaren.
Tyvärr har det nu trillat in krav ifårn köparen av vår gård gällande dolda fel på ca en halv miljon... Detta lägger lite sordi på stämningen i familjen och tillsvidare är samtliga nya utgifter satta på paus, tyvärr även ljudsystem. Att vinna detta hade gett ett gott hopp om att vi inte enbart drabbas av otur och att vi får musik på däcket i sommar!

//Björn
 
svar: X. uPnP och DLNA
Vi har lagt ner massor med jobb de senaste månaderna för att färdigställa vår nya altan, jag blev äntligen klar i helgen och när vi satte oss ner för att njuta av vårsolen kom kom vi på på att det fattades något, nämligen musik.
 
GustavN
Svar: X, uPnP och DNLA.

Då sambon envisar sig att spela skyhög musik innefrån huset när hon lukar rabatterna med rumpan diggandes till musiken. Så vore detta system perfekt då musiken finns på utsidan med en lagom nivå på ljudet och så kanske jag slipper skämmas för den diggande rumpan i rabatterna!
 
Rätt svar: X. uPnP och DLNA.
Har alltid älskar musik & har redan lite dyra prylar som jag lyckats köpa "utan frågetecken" från sambon. Nu har dock dessa alldeles för många år på nacken (ljud-prylarna alltså, inte sambon) men eftersom vi nu har två barn så finns inte pengarna till att köpa dessa "måste-ha-prylarna". Jag hoppas nån dag vinna löjligt mkt pengar på lotto så jag kan pimpa vårt hus med en ljudanläggning likt denna & sen skryta via samtliga sociala medier, men inser att man måste ha sjuk flyt om man ska vinna på lotto...
 
Vi var tvungna att ta bort stereon när vår första blev ett halvår, för fyra år sedan. Hon satte på den själv, på högsta volym. Sen av någon anledning hamnade den i en flyttkartong hemma hos svärmor. Och nu kan vi inte hitta den igen. Så det har minst sagt varit ganska tyst på musik i vårt hus ett bra tag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.