Hej!

Varit inställd på en honda miimo, efter övervägande och läsande på forumet här så vägde det över
För Husqvarna och nu när appen kom till 330en blev det lättare att bestämma sej. Om drygt två veckor kommer den, gräsytan är c:à 800kvadrat visst den har överkappacitet och förhoppningsvis behöver den inte gå varje dag. Ska bli spännande och höra från er som beställt appen.
 
Min är ute och premiärkör nu. Premiärkörde över en pion direkt och fastnade :) Hej då pion.
 
330x hur närma en mur kan den komma åt ? Så jag vet hur bred kantsten jag måste lägga ?
Den klipper 24cm..
 
Du lägger begränsningslingan 35 cm från alla fasta hinder. Den klipper 15 cm över slingan vilket ger 20 cm oklippt.
Vid rabatter och liknande läggs slingan 30 cm från vilket ger 15 cm oklippt.
 
Redigerat:
  • Gilla
Stingray468
  • Laddar…
Läste manualen där det stod "upp till 32cm innan den vänder" .
Så om jag lägger 1 marksten (13cm) och lägger begränsningskablen 20cm från denna sten. Så borde jag väl slippa gå med trimmern och klippa här sen ?
 
Det där går att ställa in vill jag minnas, men det påverkar ju hela tomten då. Jag tror inte 13 cm räcker. Jag skulle vilja säga att den klipper i bästa fall fram till tråden med standardinställningen för överkörning. Knivbladen sitter en bra bit in. Det enda ställe där jag inte behöver trimma är där tråden går strax innanför stenläggningen.

Men jag har eventuellt ändrat hur mycket den kör över (dock inte minskat, det vet jag).

20-25 cm sten skulle kunna fungera.
 
Nej det fungerar inte, du måste ha 20 cm sten för att slippa trimma.
Tänk på att det är mycket viktigt att hålla 35 cm från fasta hinder för att klipparen inte ska krocka när den kör över slingan i vinkel.
 
Micleg skrev:
Det där går att ställa in vill jag minnas, men det påverkar ju hela tomten då. Jag tror inte 13 cm räcker. Jag skulle vilja säga att den klipper i bästa fall fram till tråden med standardinställningen för överkörning.
Standardinställningen för överkörning är 31cm vilket går att öka något, säg 32-33 cm utan att den krockar. Den har då klippt 15 cm förbi slingan om den ligger på korrekta 35cm från fast hinder.

Det kan ju värt att nämna att inställningen för köra över slinga räknas mellan slingan och karossens framkant, knivbladen sitter 14,5 cm innanför.
 
Redigerat:
Nu förstår jag inte?
Jag måste alltså lägga 2rader marksten vid muren (26cm). Funkar det ?
Sen så vid rabatten hade jag tänkt "sänka" ner en mursten som är 19cm som då ligger i höjd med gräsmattan kommer jag att få köra trimmer här ?
 
20 cm sten verkar vara tillräckligt. Allt över det blir bra marginal, om stenen är i markhöjd vill säga.
 
Micleg skrev:
20 cm sten verkar vara tillräckligt. Allt över det blir bra marginal, om stenen är i markhöjd vill säga.
Ok hoppas mina 19cm är tillräckligt då��
 
Kan man lägga guide kabel över grusgång?
 
Många här verkar använda 330x till en 1000kvm gräsmatta eller mindre ��. Man blir ju lite orolig att den ej räcker till min är 3000kvm. Någon som har den till dessa ytor ?
 
Undrar om.... man stänger av 330x med knappen undertill & skjuter in den i laddstationen.... underhållsladdas roboten då?
 
Har ca 1300 kvm och efter två dygn är allt klippt flera gånger. Sedan sjunker behovet (man ser inte differensen mellan nyklippt och klippt för ett par dagar sen) vilket gör att det snabbt känns som satt den har överkapacitet, som i mitt fall betyder att den får jobba halvtid.

Givetvis påverkar gräsmattans form hur mycket den hinner med. Får den krångla sig runt hinder hela tiden blir den mindre effektiv. Heltid och normalt utseende på en gräsmatta som inte är tokgödslad så stämmer säkert 3000 kvm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.