Tråd för Tianchen s520 årsmodell 2015
 
new%20main%20pcb-2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nya mainkortet och slingsensorerna
 
Redigerat:
new%20charging%20station%20pcb.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nya laddstations kortet
 
cancel%20the%20R14%20resistance%20on%20brushless%20board.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nya klippkortet
 
charging%20station%20in%20postive%20and%20negative.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Laddstationen Sling dragning
 
display%20list.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Menyn
 
tianchenApp.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Appen
 
Provade själv det här med rymningssäkerheten och gjorde några tester med att försöka forcera en rymning. Det var inte helt lätt. Testade bland annat att ha tråden liggandes löst på gräsmattan och snabbt dra tråden under roboten, så den hamnar på fel sida. Men den hann ändå upptäcka att den passerade över slingan, vände och körde in på rätt sida igen.

Sedan testade jag att lyfta upp slingan och låta roboten passera under. Släppte ner slingan så fort den kört under. Då detekterade den inte slingan och fortsatte köra i tron om att den var på insidan.

Så kontentan av det ovetenskapliga testet är att det stämmer med infon jag fått av ÅF. Att den kan bara veta att den är på fel sida om den detekterar när den passerar slingan.

Känns alltså ganska rymningssäker så länge den känner av slingan i alla lägen.
 
tycker den funkade kanon gillade ändringarna man gjort i rörelse mönstret
 
Går det att uppgradera moderkortet och ta del av de nya funktionerna? Vet du något vad det kostar?
 
Vet att du behöver display + mainkort laddstations kort och ta väck ett motstånd på klippkortet vet inte pris...
 
Det står i instruktionsboken att man själv kan starta klipparen på två sätt. Första sättet är att sätta klipparen utmed gränstråden, medurs, och sedan starta Auto-programmet. Då följer den slingan till laddstationen, kör ut direkt igen och börjar klippa.

Det andra sättet, som jag inte förstår, är att man "tar roboten till startpunkten". Den ska sedan, enligt instruktionsboken börja klippa inne i gräsmattan direkt om man satt LINE till av. Men när jag sätter roboten mitt på gräsmattan och startar Auto-programmet så vägrar den starta och visar att den vill bli placerad utmed gränstråden istället.

Någon som kan förklara hur man får roboten att starta mitt på gräsmattan utan att den först måste till laddstationen och vända?

Har läst att det ska gå att göra med fjärren. Men kör jag roboten manuellt med fjärren och sedan trycker Auto på fjärren så stannar den och visar att den vill bli placerad utmed gränstråden.
 
Jag har nu också en 2015 års model, tyvärr utan wifi av denna lilla krabat. Jag skulle också gärna köpa en uppgradering om det fanns, det kanske det gör, har inte kollat. Annars kan jag tänka mig att sälja min 1 vecka gamla klippare ett par tusen billigare och själv köpa en wifi-modell :)

Överlag är det en mycket bra byggd klippare, den är nästan ljudlös när den glider fram.

Måste säga att denna jobbar mycket annorlunda än 2014 års modell. Och det i i en positiv bemärkelse! Det märks att dom har lagt stor omsorg att noga följa linjen, och avviker den (har provocerat den genom att ställa mig i vägen), så tar den en halv-cirkel och letar sig tillbaka. Överhuvudtaget när den kantklipper så jobbar den lugnare och mer kontrollerat så att den noga följer tråden. Den korrigerar kurs hela tiden för att inte tappa bort sig.

Det där med att den vet vad som är in- resp. ut-sida har jag inte kollat, har inte haft den mer än en vecka.

En bit på slingan måste jag lägga om i mjukare linje som 2014 års modell klarade, men inte 2015. Men det är ju enkelt - bara att fixa till helgen!

Däremot har jag några problem, som jag inte tagit upp med supporten ännu, men någon här kanske har ett tips?

För det första får jag den inte att sluta följa linjen. Har fyllt i kantklippning "på" alla dagar i veckan - den kantklipper. Som förväntat. Har ändrat till kantklippning "av" alla dagar i veckan - den kantklipper. Tycks inte spela någon roll alltså? Det i sig gör att batteriet går åt till att klippa en redan perfekt klippt kant, innan den till slut väljer att börja klippa en zon.

För det andra, när den väl börjar klippa en zon, så går det faktiskt bra, utom på ett ställe i zon 1 - där bara den stannar och står där utan felmeddelande och gör ingenting. 2014-modellen stannade aldrig där. Det är c:a 2 meter till en avgränsningstråd, och det är liksom inget speciellt just där.

Tredje problem är precis det du "bjoma" beskriver. Det går inte att bära ut krabaten (som vi överväger att kalla Linus, eftersom den inte vill avvika från linjen) och starta den, för den indikerar då i displayen att den vill bli startad vid linjen. Det var ett trick som 2014 avvärjde att man var tvungen att dra i gång briggs och stratton monstret när det körde ihop sig. Nu till helgen blir det nog så, för när väl klipparen bestämt sig för att följa linjen, då blir det så.

Zon-programmeringen har jag inte riktigt förstått. Zon 1 är ikryssad med en stjärna "*". Försöker jag programmera den genom att klicka på starta, då vill den programmera Zon 3. När jag sedan klickar igen vill den sätta en stjärna på Zon 4. Helst skulle jag vilja radera alla zoner - men det går inte, eller? Ärligt talat - jag har aldrig fattat riktigt hur man gör för att programmera zoner. Någon som har en begriplig beskrivning? Råkade få till det förra året, men förmodligen mer som en olyckshändelse.
 
Redigerat:
Köp ett wifi kort och spara dom pengar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.