Jag har "action-freeze" på min frys vilket borde motsvara din infrysningsfrys ;)
 
D09
Hjälpt farsan med att byta tak på garaget

Fyllt på lite vid vinterparkeringen

Slängt på sommardäcken :)
 
River gamla köket nu när det nya är så gott som klart. Historiens vingslag, många generationers idéer om funktion och design i olika lager. Längst in stockväggen (som på den här väggen ska få komma fram igen). På den har man putsat, väldigt spännande armerat med små spikar och en nät av tunn ståltråd. Direkt på putsen gammal gammal tapet som tyvärr inte går att rädda. Sen två lager masonit och till sist kakel och pärlspont (som jag gissar är ditsatt 90-/2000-tal någon gång)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite halvvägs:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Jag har "action-freeze" på min frys vilket borde motsvara din infrysningsfrys ;)
I många år har jag tex köpt en låda (35 kg) färska skrubbor
(skrubbskäddor) för infrysning - kostar mycket lite lokalt då
08-orna mest suktar efter piggvar, torskrygg samt utsockn-
es fisk som hälleflundra mm - efter rensning och "trimning"
(av oönskade fenor mm) blir vikten betydligt mindre (ca 1/2)
- men det går knappast stoppa in i en vanlig frys oavsett an-
talet "turbofrysaggregat" eller liknande den har utan att det
blir alarm :) eller ?
 
Redigerat:
Nja en låda med 35kg kanske är lite väl bra. Men actionfreeze vad jag förstod är en "override" av termostaten så den fryser på ett par extra grader under en viss tid. :)
 
I dag har vi lagt klart golvet i köket. Bara hallgolvet kvar, sen är alla golv inne. Skönt, då är det bara resten kvar. (Måla kök och hall, sätta tapet på en vägg, sätta lister och passbitar samt sätta in dörrar och kaminen)

köksgolv.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ursäkta röran. :surprised:
 
palbin skrev:
I många år har jag tex köpt en låda (35 kg) färska skrubbor
(skrubbskäddor) för infrysning - kostar mycket lite lokalt då
08-orna mest suktar efter piggvar, torskrygg samt utsockn-
es fisk som hälleflundra mm - efter rensning och "trimning"
(av oönskade fenor mm) blir vikten betydligt mindre (ca 1/2)
- men det går knappast stoppa in i en vanlig frys oavsett an-
talet "turbofrysaggregat" eller liknande den har utan att det
blir alarm :) eller ?
Jag shoppade en kvarts kossa igår (33kg) som jag proppat in i frysen (eller ja, 25kg i stora frysen och resten i halvfrysen) och jag satta igång "superfreeze" 24h innan infrysningen skulle börja och stängde av 24h efter (dvs 48h totalt). Det var väl på gränsen att proppa in 25kg i frysen men det verkar ha funkat rätt bra. Får försöka att låta bli att bygga på höjden, utan jobba med tunna lager så gott det går.
 
Y
Jag skrev en lapp över alla påbörjade projekt för att bli motiverad att slutföra dom.
Åkte till Jula och köpte ett mäthjul så jag lätt kan få fram mått på hur mycket dräneringsrör jag behöver.
Tvättade rent duschkabinen..

Roligaste grejen idag var att jag hittade en bra trädgårdsarkitekt i området som dessutom inte kostade så mycket, ska bli spännande vad han har att föreslå sen..
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
LG-THN skrev:
Passade på att lägga lite golv i uterummet nu när temperaturen krupit över nollan. Andra åtaganden hindrade mig dock från att lägga klart golvet idag.

[bild]
Vad har du för grund under ditt uterum? Träbjälklag och golvspån? Vad är det för trägolv du lagt in?
Tacksam för svar,

// Thomas
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Jag har inte gjort något på huset men köpt leksaker till huset. En Makita DDF456SP1F och en Makita DTD146Z.
Nu ska de skruvas som aldrig förr :)
 
Y
Fylldepå salt och citronsyra i vattenfiltret samt köpte mig en DW745 klyvsåg så snart har jag inte fler ursäkter till att renovera färdigt panelen på bondgårdsbyggnaden.
 
Har installerat en ubiquiti AP för att täcka upp huset med wifi.
Täckte även hela trädgården så det blev en bonus :)
 
Nu ska jag Googla, vill med ha wifi i trädgården :)
 
unifi long range
sen väljer du taiwan och håller tummarna att grannarna inte hatar dig efter det ;)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Idag har jag kollat in byggmax nya lokaler och köpt isolering inför tilläggsisoleringen i sommar. Har även bytt batteri på min bil :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.