dhanjel skrev:
Hur fungerar Sonos i Vera? Stabilt?
Japp. Funkar superbra. Använder en hel del TTS och uppspelning av samplingar från NASet.
 
Kanske dags att testa en Vera då, såg att det fanns ett dlna plugin med som ska fungera med rocki
 
dhanjel skrev:
Kanske dags att testa en Vera då, såg att det fanns ett dlna plugin med som ska fungera med rocki
Om inte annat kan man ju ha Veran som "z-wave gateway" från OpenHab och använda dom delarna som fungerar bra.
 
Jag instämmer att Sonos-kopplingen funkar skitabra. När ingenting annat funkar, så funkar iaf det.. :)
Min Vera pajjade i höstas, men verakopplingen levde trots att allt annat var halvfungerande. (jag kopplar sonsos-zoner när lyset tänds i tex garage o toalett).

Jag har dock påbörjat färden mot OpenHAB, med veran som z-wave gateway.. Dock är openHABs sonoskoppling mycket mer basal, så den lär få ligga på veran, tills dess att sonoskopplingen förbättras i oh.
 
Orkade aldrig få till openhab, alldeles för mkt manuell konfiguration i filer och Java :)
 
Kjells nya katalog innehåller zwave prylar.
 
Akahigi
Den var nog säljstoppad men de har väl kommit ut med nya...
 
Akahigi skrev:
Den var nog säljstoppad men de har väl kommit ut med nya...
inget som fibaro gått ut med. Så säljstoppet kvarstår och ingen ny produkt har nått vår marknad.
 
inget som fibaro gått ut med. Så säljstoppet kvarstår och ingen ny produkt har nått vår marknad.
Ok så du tror att både Kjelle och M.nu har tagit in brandfarliga brytare? m.nu gick ut med för ett tag sedan och sa att de nya hade kommit in på lager.
 
Pliind skrev:
Ok så du tror att både Kjelle och M.nu har tagit in brandfarliga brytare? m.nu gick ut med för ett tag sedan och sa att de nya hade kommit in på lager.
enligt m.nu så går de inte att beställa. finns ingen info om att de kommit ny version.
 
Akahigi
Jag vet att switcharna är nya iaf, där går de ju också att beställa numera. Sedan var det ju säljstoppat avs alla berörda produkter men inte återkallning, så man kan anta att det avviker från standard men utan någon reell risk från elsäkerhetssynvinkel. Men det är en annan fråga.
 
Undrar om ngn har testat den nya Insatsbrytare 2X1,5kW - Fibaro FGS222.
Hur är det med den?
Åså behöver jag NOLLjäveln till det?

Är så förbannat idag - någon har struntat i att dra nolla hemma......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.