Hej

Det tråkiga är att det inte finns symboler att välja på, eller kan man skriva egen text på knapparna ?
skulle vilja ha detta just för luftvärmepumpen, har även tittat på Fibaro tycker att de har ett väldigt snyggt gränssnitt på deras appar, men tyvärr verkar det vara svårt att styra 433mhz prylar.

MrDTS
 
Någon som vet när zipato har tänkt att lösa problemet med boxarna? Väldigt irriterande att behöva starta om boxen minst 1 gång om dagen pga att vissa sensorer, regler, brytare och scener inte fungerar :mad:
 
tranceblast skrev:
Någon som vet när zipato har tänkt att lösa problemet med boxarna? Väldigt irriterande att behöva starta om boxen minst 1 gång om dagen pga att vissa sensorer, regler, brytare och scener inte fungerar :mad:
Det tråkiga är ju att dom är boven nu eftersom om man spärrar internet till boxen blir dom lokala reglerna aldrig långsam och slöa men då går det ju inte att ha http sensorer eller ansluta till boxen med tex telefon. :(
 
? Jag har inte märkt några problem nämligen.

(I och för sig är väl alla versioner beta eftersom vi fortfarande kör med 0.x :) )
 
Redigerat:
Jag har provat alla tänkbara FW och det roliga vore om man kunde lista ut varför det går dåligt för vissa men inte för andra......
Jag har stort system. 190 endpoints
Jag läser av givare via gs connector.
Jag sitter bakom router (naturligt vis)
Jag har ca 60 regler
Jag har det kopplat till KNX
Jag har separat 433mzh modul.
Min box hänger sig inte så ofta men efter ca 12-16 tim börjar allt gå väldigt långsamt. I rum där rörelse startar lampor tar det ibland 10sek innan något händer

Bocka gärna av och fundera om ni som har något problem har en gemensam nämnare

tomas
 
Tomas Andersson skrev:
Jag har provat alla tänkbara FW och det roliga vore om man kunde lista ut varför det går dåligt för vissa men inte för andra......
Jag har stort system. 190 endpoints
Jag läser av givare via gs connector.
Jag sitter bakom router (naturligt vis)
Jag har ca 60 regler
Jag har det kopplat till KNX
Jag har separat 433mzh modul.
Min box hänger sig inte så ofta men efter ca 12-16 tim börjar allt gå väldigt långsamt. I rum där rörelse startar lampor tar det ibland 10sek innan något händer

Bocka gärna av och fundera om ni som har något problem har en gemensam nämnare

tomas
Jag har version 0.9.999.4
Litet system med 20 enheter
Har 433-modulen
Bakom router
Har inte kraschat eller gått långsamt på mycket länge
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
Ngn som vet vad det är för något? Har just tillkommit som offline bland enheterna.

hej/Johan
 
Tomas Andersson skrev:
Jag har provat alla tänkbara FW och det roliga vore om man kunde lista ut varför det går dåligt för vissa men inte för andra......
Jag har stort system. 190 endpoints
Jag läser av givare via gs connector.
Jag sitter bakom router (naturligt vis)
Jag har ca 60 regler
Jag har det kopplat till KNX
Jag har separat 433mzh modul.
Min box hänger sig inte så ofta men efter ca 12-16 tim börjar allt gå väldigt långsamt. I rum där rörelse startar lampor tar det ibland 10sek innan något händer

Bocka gärna av och fundera om ni som har något problem har en gemensam nämnare

tomas
Jag har 64 endpoints
Jag läser av givare via gs connector.
Jag sitter bakom router
Jag har ca 50 regler
Har Zipabox Duo. Blandat 433 MHz och Z-wave.
0.9.999.4
Använder mig av en del HTTP sensorer.
Har inte startat om den på nu snart 2 månader, senast synkad 8/3. Har inte gjort några ändringar sen dess.
Telia Öppen Fiber 100 Mb.
Allting fungerar som det ska.

Har medvetet inte lagt till något eller ändrat något på länge. Väntar på att de ska fixa buggar och sånt.
 
Redigerat:
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
Någon mer som har problem med reglerna? Jag kan inte ens göra en sån enkel regel som, tänder på en brytare så ska en annan brytare tändas. Varför?
 
Överväger nu att lägga ner hemautomationen efter detta som inträffade idag, se videon.. Qubino brytare som har fått spel... Kopplar jag ur den fysiska strömbrytaren så funkar den som den ska och jag använder tex mobilen men är den fysiska brytaren inkopplad och i läget "på" så beter den sig såhär men inte i läget "off" för då är den släckt. Är det reläet som har flippat ut? [video]https://youtu.be/0Ek5ZvGtg1c[/video]
 
tranceblast skrev:
Överväger nu att lägga ner hemautomationen efter detta som inträffade idag, se videon.. Qubino brytare som har fått spel... Kopplar jag ur den fysiska strömbrytaren så funkar den som den ska och jag använder tex mobilen men är den fysiska brytaren inkopplad och i läget "på" så beter den sig såhär men inte i läget "off" för då är den släckt. Är det reläet som har flippat ut? [video]https://youtu.be/0Ek5ZvGtg1c[/video]
Känns som den skulle ligga på fel värde för bi stabil /mono stabil. Men detta är bara en gissning. Har den fungerat förut med samma koppling?
 
Tomas Andersson skrev:
Känns som den skulle ligga på fel värde för bi stabil /mono stabil. Men detta är bara en gissning. Har den fungerat förut med samma koppling?
Ja och den har fungerat felfritt sedan jag köpte den för 6 månader sedan. Testade att ändra från bi stabil till mono stabil men det funkade inte :/
 
tranceblast skrev:
Någon mer som har problem med reglerna? Jag kan inte ens göra en sån enkel regel som, tänder på en brytare så ska en annan brytare tändas. Varför?
Jag kör ännu bara 5 Nexa och har inte gjort en uppdatering av Zippan men trots att den blinkar hej vilt nu och då så har alla regler fungerat felfritt. Även lagt till några regler för inte så länge sedan.
 
Har lite frågor kring vad jag bör köpa nu när det närmar sig gruppköp av z-Wave prylar på BH igen.
Jag tänkte köpa en Zipbox Duo.
Första användningsområdet som kommer styras är alla fönsterlampor för att få bort alla tickande timers.
Jag tänkte mig en sån här i varje uttag:
Nexa WMR-3500
http://smart-telematik.se/mobile/pr...lld-vagguttagsmottagare-on/off?category_id=29
Låter de som en bra lösning eller har någon andra tips? Det gäller bara av/på och inte dimming.

/ Ramnemark
 
Ramnemark skrev:
Har lite frågor kring vad jag bör köpa nu när det närmar sig gruppköp av z-Wave prylar på BH igen.
Jag tänkte köpa en Zipbox Duo.
Första användningsområdet som kommer styras är alla fönsterlampor för att få bort alla tickande timers.
Jag tänkte mig en sån här i varje uttag:
Nexa WMR-3500
[länk]
Låter de som en bra lösning eller har någon andra tips? Det gäller bara av/på och inte dimming.

/ Ramnemark
Nexa är inte Z-Wave det är 433 MHz. Du har bara enkelriktad kommunikation med 433 MHz.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.