llehs skrev:
Jag är en återkommande besökare i tråden och är också imponerad av er driftighet. Har ni övervägt/testat presenning eller poolduk istället för IBC-plasten?
Jag har funderat på pressening för "portabelt bad" vid typ ngn sjö. gör en vallgrav i sanden, i med presenning, fyll på, värm upp med flödesvärmare för dusch( gasoltub). batteripump för circ. allt portabelt!
 
Kollade upp det där med flödesvärmare via gasol och de flesta jag hittade kunde bara köra 20 min i sträck sen slog överhettingsskyddet till
 
zalsson skrev:
Kollade upp det där med flödesvärmare via gasol och de flesta jag hittade kunde bara köra 20 min i sträck sen slog överhettingsskyddet till
jag ljög nog där, verkar vara timer på endel så det bara går köra i 20min sen får man "starta om" den.
Så ska man köra på denna lösning får man nig kolla upp flödesvärmaren så den saknar funktionen eller går att montera bort.
 
det är iaf ett superkompakt sätt o få bra värme enkelt :)
 
Absolut, någon koll på förbrukningen av gasol?
 
Okej, googlade lite och den som är på 12l/min drog 1800g/h
 
då kör man igenom 720l Vatten på en timme. kollar man på spadealers aggregat, så värmer den upp vatten med 25 graders skillnad. om du då har fyllt med sjövatten som håller 10grader så är du uppe i 35 grader på en timme. 720 liter känns som en rimlig mängd att fylla med på en enkelibc, då man badar 2 så fyller man upp rätt mycket med kroppsmassan med. så säg 1h 20min för 39gradig badtemp med en förbrukning på drygt 2,5kg. det känns helt ok tycker jag.
 
en p11 (11kg gas) kostar väl bara 2-300 att fylla?
 
Inte helt dum lösning ändå :)
 
I helgen blir det nog mest troligt fortsatt bygge :D
 
spännande! jag har spånat på en variant med skarvade tunnor, att vinkla kärlen 45 grader så man halvligger. då slipper man bänken och man kan kapa ner höjden en hel del. men blir lite mer meck att få till. Tänk dig profilen som ett W. blir lite skålade säten. men som sagt, plasten kommer inte räcka med för mycket vinkel. men hade varit kul o prova om det blir bra. man får sköna säten o minimal vattenvolym
 
Det hade varit en jäkligt schysst lösning :)
Tycker du provar den och flödesvärmare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.