Jaha då har man byggt lite till :)
Tunnan klädd i tryckat bara överliggaren kvar, skruvat ihop plast halvorna och tätat med sikaflex (svart) kan lugnt säga att vit eller genomskinlig är att föredra :) för utseende, sen tror jag man skulle skruva skruvarna i ett sicksack mönster för bättre tätning och större brickor även satt dom närmare innerkanten
Men använder man det man fått gratis så är det bara att testa...

Bjuder på någon bild

IMG_20150509_221008.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



IMG_20150509_151208.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
IMG_20150509_220941.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder





IMG_20150509_220950.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • IMG_20150509_221008.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ahh, najs med progress! Ser ju ut som tätmassan fyller ut hålrummen bra. Man kanske kan ta en tunn täckbräda om man vill slippa se :) en konvex som ligger över skruvar o skarv hade ju blivit super!när du ska bygga bänkar, fundera på om du ska ha sluttande ryggstöd för bättre komfort, annars bygger du bara bänkar. För fästpunkter till bänkar har jag spännt ihop brickor med skruv o bult, behövs ingen tätmassa, plasten formar sig
 
Blir nog att kolla på någon form av täckbräda, för enkelheten blir det nog bara bänkar till att börja med.
 
Bjuder på en bild när vi lyft ut den så den får torka och banta några kilo impregnering


IMG_20150511_111951.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
stort o flott! Tips! jag brukar kapa ner ramen så den följer den raka plastkanten,sedan tillverkar jag en sarg men en tunn list som e skruvad på innerkanten. då ser man inte den fula skarven! lite meck att få till men jag ska se om jag kan gräva fram nån bild..
 
hade tänkt montera en lagomt bred tryckad på insidan så det täcker upp. dock hemma igen så blir att fixa nästa gång samt överliggaren och kaminfästen
 
IMG_0356.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här ser man min sarg, 2st, en från varje håll. har sågat till en 3kant i hörnen för o hantera radien. så e det lite inspiration iaf :)
 
  • Gilla
hani100
  • Laddar…
Det där var fan snyggt gjort :) kul att se
 
Krävdes några ritningar o mätande innan måtten satt! Men blir grymt snyggt! Tack :p
 
Vad bygger man bänkar vettigast i för virke? (billigt)
 
Lockpanel, ta den släta sidan upp. Kör överhandfräsen på alla kanter för avrundning
 
Fixat :) frågan som dök upp när man väl köpt virke. Hur har ni gjort med benen på bänkarna då plasten inte är rak närmast kanterna i tunnan. Känns som den kommer Måsta glida fram. Iofs behöver man inte sätta benen alldeles in mot väggen.
Kommer med bilder imorgon (senare idag)
 
Redigerat:
Jag har inga ben, skruvar bänkar som bara är 3brädor med bärläkt mellan dem skruvade med vinkeljärn i sidorna, mer benutrymme under. Tätar av med stora brickor :)
 
Genom plasten in i träreglarna på utsidan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.