Vinn rejäl lekborg till barnen

lekborg_big.png

Med en lekborg i trädgården blir sommaren genast ett par snäpp bättre, och med Jabos Lekborg kan barnen både klättra och rutscha utan att du behöver oroa dig över säkerheten. Denna veckan tävlar vi, tillsammans med Bygghemma.se, ut en lekborg till en lycklig vinnare.

Totalt värde cirka: 6 500 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: Vilket material är borgen konstruerad av?


1. Gran
X. Lärk
2. Impregnerad furu

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
jennypennys
  • Laddar…
Det är det rekommenderade priset från tillverkaren som vi utgår från varje gång. Vilket vi fått rapporterat från Bygghemma är 6 495 kr.
 
2. Impregnerad furu

Denna vore toppen, då kan barnen leka själva och jag kan byta panel och måla huset i sommar.
 
2. Impregnerad furu

Vilken fantastisk sommarpresent till mina två barn detta vore. Vi skall i sommar flytta till ett hus, barna tveksamma, föräldrarna hyperstressade över allt som måste göras. Lekborg = nöjda barn och mindre stressade föräldrar!
 
M
Materialet är impregnerad furu.

Min motivering är: Jag skulle skänka den till min flickas dagis där lekgården idag är mer än torftig. Där skulle den skänka glädje till massor av barn genom åren. Postar gärna före- och efterbilder.
 
  • Gilla
Ds98milj
  • Laddar…
Materialet är impregnerad furu

Den vore perfekt till min lilla illbatting där hemma som är både högt och lågt och klättrar på saker.
 
2. Impregnerad furu

I nya huset är det långt till närmsta lekplats, och i all renovering är det inte mycket tid eller ekonomiskt utrymme för att gör eller köpa en. Så detta vore en fantastisk sak i sommar!
 
Materialet är impregnerad furu.

Vi ska bygga om altanen i sommar så utelivet kommer bli lite torftigt för barnen. Denna skulle säkerligen rädda sommaren, både för våra två barn, och grannens fyra barn.
 
2. Impregnerad furu.

Med två kids på 1.5 och 3 år så vore det en fantastisk present för dem och som håller genom åren!
 
Svar: impregnerad furu

Motivering: vi kommer inom kort flytta ca 40 mil och tvingas lämna barnens kära lekstuga, så det vore en riktigt uppskattad present till barnen!!!
 
Impregnerad furu

Den här skulle lillkillen aldrig lämna en meter,
han är tokig i allt vad lekborgar heter,
om han fick skulle han sova i den om natten,
den lilla skatten,
men den här skulle delas av grannarna på alla håll,
då skulle vi lätt på barnen ha koll!
 
Redigerat:
2. Impregnerad furu

Det vore fantastiskt kul att överraska våra vänner som har barn med denna! :)
 
2. Impregnerad furu

Hade varit perfekt för pojken så slipper han åka rutchkana i solstolarna som han gör nu :)
 
D09
2 impregnerad furu

Bor i ett fritidshusområde under utveckling och närmaste lekplats är mil bort.

Hade varit roligt för de boende i området om man kunde få till ett alternativ för de minsta :) Blir en naturlig och bra träffpunkt för bla föräldralediga och främjar barnen att komma i kontakt med varandra :)

Tanken skulle isåfall vara att ge den till fritidsföreningen i området och ställa den vid dansbanan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.