Hej, vi fyllde upp vårat spa igår och under natten har vattennivån sjunkit ca 5 cm. Vi kan inte se någon uppenbar skada någonstans, hur hittat man småhål om man inte kan se några? Jag har kollat så att det inte läcker kring pumpens in- och utloppshål. Vet inte heller hur skadan ska kunna ha uppstått. Spat är en vecka gammalt, använts två gånger och hela tiden stått på en pressening.
 
erikaa skrev:
Hej, vi fyllde upp vårat spa igår och under natten har vattennivån sjunkit ca 5 cm. Vi kan inte se någon uppenbar skada någonstans, hur hittat man småhål om man inte kan se några? Jag har kollat så att det inte läcker kring pumpens in- och utloppshål. Vet inte heller hur skadan ska kunna ha uppstått. Spat är en vecka gammalt, använts två gånger och hela tiden stått på en pressening.
Skulle tro att det läcker i bottenpluggen eller i en genomföring. Hade problem med genomföringarna som jag fick skruva isär och lägga rätt packningen.
 
Nu har även min andra pump lagt av till mitt spa. När den första gav upp fick jag en ny på garantin men nu har jag ingen garanti kvar och har tröttnat. Om någon är sugen på ett Lay-Z-Spa Series 2 utan pump är det bara att komma och hämta gratis. Annars kör jag den till soptippen. Bor ett par mil norr om Göteborg.

Är ett ganska nytt "Cover" till den av modellen "Leatheroid Cover Set with Zip" enligt bifogad bild.

[Edit]Blev visst två bilder men lyckas inte radera den ena. :(
 
  • spa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • spa2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vårt lay z spa höll längre än vad vi trodde inköpt 2008 dog i våras efter värmaren la av.
Var andra pumpen vi förbrukade fick en ny av krauta efter 1 år.

Nu åkte allt på tippen och istället blir det nu ett riktigt SPA bad som vi får i dagarna :)

Dok ska väl tillägas att Lay z spa´t köptes till vår då 3 åriga son så han hade ett varmt bad att använda hemma på altanen istället för alla andra som köper index pooler som inte man sätter ner mer än tårna i pga kallt vatten .....
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Hur lagar man en liten liten läck just vit luftinblåsningsventilen på ett Lay Z Spa?
På Vegas modellen verkar det som om man kan byta hela ventilen:
http://www.ebay.com/itm/1-x-Bestway...K_Swimming_Pools_Hot_Tubs&hash=item4d299b98c9

Men på Miami som jag så klart har, verkar den vara väldigt fast monterad. Det ser ut som om någon kanske har råkat trampa på ventilen och det är därför den läcker. Poolen håller luften i några timmar men behöver kontinuerlig påfyllning.

Finns det något lämpligt lim som kan fungera att kleta på runt hela ventilen? Det är ju svårt att säga exakt var läckan är men så här ser det ut.
IMG_4378.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Undrar på vad man lägger under själva botten, om man tänkt sig placera den på trädäcket.
Vi har nämligen ganska breda springor mellan brädorna. Upp till 10 mm.

Alla tips emottages.
 
Blå eller lila styrofoam (om regelverket och trallen håller för lasten).
 
fredl skrev:
Blå eller lila styrofoam (om regelverket och trallen håller för lasten).
Varför skulle det inte hålla? 120x28mm. Ståede 45x145 med C/C 600.
 
Atom skrev:
Undrar på vad man lägger under själva botten, om man tänkt sig placera den på trädäcket.
Vi har nämligen ganska breda springor mellan brädorna. Upp till 10 mm.

Alla tips emottages.
Vi åkte på byggmax och köpte valig vit 50mm och la under vilket fungerade fint hela förra sommaren.
Samma skivor läggs under även i år.
 
vidamic skrev:
Vi åkte på byggmax och köpte valig vit 50mm och la under vilket fungerade fint hela förra sommaren.
Samma skivor läggs under även i år.
Vanlig billig frigolit?
 
Atom skrev:
Vanlig billig frigolit?
Ja vit.
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
vidamic skrev:
Ja vit.
Då har vi ett problem mindre. Tack.
 
Det blev 50mm vanlig frigolit. Men
 
Atom skrev:
Det blev 50mm vanlig frigolit. Men
Men vad, var det nåt problem?
 
Att det finns en liknande tråd här. Men frigoliten var bra tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.