Vårklippt rosorna och kört fyra lass tallris till tippen. Sen en kopp te i utemöblerna som maken tagit fram under tiden!
 
En ambitiös granne längre ned på gatan klippte gräset, tycker det är lite tidigt. Gräset kanske kan få växa till sig först innan klipp säsongen börjar, eller?
 
Goteborg skrev:
En ambitiös granne längre ned på gatan klippte gräset, tycker det är lite tidigt. Gräset kanske kan få växa till sig först innan klipp säsongen börjar, eller?
Jag stod faktiskt och funderade på detsamma idag, det har växt på bra senaste veckan hos oss. Det syns nog tydligare när 60 % av mattan är mossa. :|
 
Jag ska klippa på lördag när blivande frun är på möhippa. Jag mossrev i påsk och efter det så satte gräset igång att växa :)
 
Glad att vi klippte gräset i lördags när det var så underbart väder.. Nu har det fått vatten och snart börjar det nog växa som f-n hehe.. Tur att grävnisse dyker upp snart och minskar klippytan ;)
 
KnockOnWood skrev:
Kört ett enormt lass grenar och ris från sommarstugan till tippen.

Lyckades rädda en del syrenkvistar, som nästan slagit ut med enorma blomknoppar.
De får bli dekoration inne, och några sticker vi ner i marken vid året-runt-huset, så kanske de gror.
Gammal lila bondsyrén är vackrast (y)

(Lilac = lila = syrén på engelska)
Är det så enkelt, bara att stoppa ner en syrenkvist i marken och vattna lite?

Vill skaffa en syrénbuske till sommarstället. Tycker att de luktar så otroligt gott-
 
maah skrev:
Är det så enkelt, bara att stoppa ner en syrenkvist i marken och vattna lite?
...
Så gjorde vi vid vårt första hus. Det var på en ö, så det var långt till närmaste plantskola, och vi hade väl knappt råd att köpa heller.
Vi fick ta lite jordskott hos en granne och stack ner.
Det blev fina syrener, men det tog många år innan de blommade.

Här är mina nya syrenkvistar förresten
P1000604 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ok, det måste testas!
 
Tomaterna växer för fort i vårsolen.. 6 st vek sig igår för de växt "ur" sina stödpinnar.. :eek: som tur var verkar bara en av dem ha knäckt sin stjälk *phew*.. de har ALLA fått nya större/längre/kraftigare stödpinnar nu.. (y)
 
Kollar idag om gräsfröna gror nu när det regnar formidabelt,lite sol o värme till helgen kanske sätter fart
 
Snigla skrev:
Tomaterna växer för fort i vårsolen..
...
Persiljan är lugnare, där hinner man med att njuta av naturens växtkraft :)
Har nu tittat fram ur jorden och blivit nästan 2 cm hög där i sovrumsfönstret.
På bara knappt två veckor :)
P1000605 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Persiljan är lugnare, där hinner man med att njuta av naturens växtkraft :)
Har nu tittat fram ur jorden och blivit nästan 2 cm hög där i sovrumsfönstret.
På bara knappt två veckor :)
[bild]
Persilja är en av få saker vi faktiskt behöver odla här, den verkar ha bosatt sig lite överallt.. tyvärr lite av ogräsvarning på den nu.. tur att den är dekorativ iaf :)

Men odla är charmigt oavsett, man ser livskraften.. vissa saker växer bara snabbare än andra haha
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Satte några pinnar från rosen jag klippte häromdagen i vattenglas i fönstret och se på fan, en liten rot på två millimeter på en av dem i dag! Kanske kan få ihop en hel rosenhäck!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Anna_H skrev:
...
en liten rot på två millimeter på en av dem i dag! Kanske kan få ihop en hel rosenhäck!
Det enda som behövs är tålamod :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Har laddat batteriet på (hustruns) åkgräsklippare och fyllt på bensin.
Men den ville inte starta ändå. Var f-n sitter tändstiftet?
Det verkar inte vara någon gnista, startmotorn snurrar och det luktar bensin.
Det är Stigas minsta radhusracer, Primo.

Jag har en manual någonstans, men var :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.