peternicklas
Dock så har de missat att översätta kantklippningen, är på Engelska... Kommer nog snart en ny uppdatering. Denna fanns redan när jag skickade förslag till dem i augusti.
 
Gillar att uppdateringen heter "Hypericum 3.0", det känns så seriöst och bra.
Vad hände med Hypericum 1.0 och 2.0.

Nu skall jag bara tillverka en klisterdekal med texten "Powered by Hypericum" och klistra på min klippare.

!VARNING! ovanstående text kan innehålla spår av ironi.
 
Då får man hoppas att killarna på service har fått den nya mjukvaran så man kan få hem maskinen!
Sen så får man hoppas att barn sjukdomarna är borta, och det inte finns "nya" buggar på den nya mjukvaran.
 
peternicklas
buregatan skrev:
Då får man hoppas att killarna på service har fått den nya mjukvaran så man kan få hem maskinen!
Sen så får man hoppas att barn sjukdomarna är borta, och det inte finns "nya" buggar på den nya mjukvaran.
Pratade med dem innan idag, de har inte fått den. De visste inte om att hemsidan hade gjort den tillgänglig.
Det tråkiga är att klonket i vissas motorer inte är löst med 0.72. Det kommer nog snart en ny version, men nu vet vi att den kommer att vara tillgänglig.
 
Nu har jag också uppgraderat min!
Efter uppgraderingen behövdes inte pinkoden för att starta den samt att pinkoden var ersatt med 0000
Så det är bara ut och sno worxar och uppgradera dem så fungerar det fint.
Trodde att de hade kommit runt pinkods problemet!
 
Nu är min uppdaterad också. behövde också ändra filnamnet. Har läst lite och försöker förstå klippområdena men än ramlar inte polletten ner....
 
nissenhj skrev:
Nu har jag också uppgraderat min!
Efter uppgraderingen behövdes inte pinkoden för att starta den samt att pinkoden var ersatt med 0000
Så det är bara ut och sno worxar och uppgradera dem så fungerar det fint.
Trodde att de hade kommit runt pinkods problemet!
Jag får intrycket att de tryckte ut mjukvaran innan de själva ville. Dels är det ju en gammal upplaga, om man får tro tidsstämpeln. Dels har man inte löst pinkodsproblemet - men detta är kanske inte lösbart om det sitter i bootkoden snarare än i huvudprogrammet. Att man sedan inte internt underrättar supporten och inte lyckas få rätt namn på filen tyder ju på att något inte gick som planerat...
 
Deras sida verkar ligga nere för tillfället.
Nån som har uppgraderingsfilen och kan dela ut den?
 
peternicklas
Den fungerar nu.
 
Elkludde skrev:
ja det har du absolut rätt i,kan det oxå vara så att 791 luffsar lite fortare än 790
Om 791 går fortare och försetts med 4 knivar för att kompensera ett sämre klippresultat borde rimligen byte till 4 knivar på M-modellen förbättra klippresultatet. Frågan är bara hur mycket? Det ser inte svårt ut att byta.
 
peternicklas
Nyfiken-41 skrev:
Om 791 går fortare och försetts med 4 knivar för att kompensera ett sämre klippresultat borde rimligen byte till 4 knivar på M-modellen förbättra klippresultatet. Frågan är bara hur mycket? Det ser inte svårt ut att byta.
Klipptalriken sitter bara med 3 små skruvar så den är lätt att byta.
 
Om nya uppdatering har kommit och dom inte lyckats med att lösa pinkoden och det klonkande ljudet vid vändningar kvarstår. Så kan jag inte hitta någon anledning till att uppdatera mjukvaran?! Jag är inte i behov av zon klippning skall tilläggas. Eller finns det några motiveringar att byta?
 
R
DB275_GRAF.BIN funkade inte på min. Tog bort .BIN på slutet så funka de
 
Hej,

Jag köpte en Landroid L (WG792E) från Clas Ohlson för ett par veckor sedan. Efter en hel del tårar och tandagnisslan senaste veckan och helgen, har jag gjort följande observationer:

1. Roboten klarar fint att följa avgränsningskabeln när den är fulladdad. När den däremot behöver ladda sig igen så börjar den följa kabeln men börjar snart driva iväg åt höger och snurra bort sig totalt. Den kommer aldrig tillbaka till laddstationen utan får bäras dit manuellt. Igår försökte den penetrera en häck bakom avgränsningskabeln. Ägaren var måttligt road :mad:

2. När jag manuellt tvingat den att börja klippa så håller den bara på i kanske 15 minuter innan den vill gå tillbaka och börja ladda igen (med resultat enligt punkt 1 ovan). Ska den inte hålla på längre än så "i stöten"? Min gräsmatta är plan och gräset har inte hunnit växa så mycket sen jag körde av allt med åkgräsklippare för en vecka sedan.

3. När den väl är på plats i laddaren så stänger den av sig själv ibland/oftast (i söndags funkade det dock). Det gör att den inte börjar klippa igen på utsatt tid eftersom den inte "vaknar". Igår när jag kom hem från jobbet hade den inte gått igång och displayen var blank.


Om den inte klarar av att åka tillbaka själv och börja ladda, och inte heller klarar av att starta när den ska, så är den ju helt värdelös. I så fall får jag själv bära tillbaka den varje gång den klippt, och jag måste också starta den manuellt. :thumbdown:

Jag har använt drygt 198 meter avgränsningskabel och har kapat av sista biten, så det finns ingen egentlig överlängd att tala om.

Finns det möjligtvis någon mjukvara som kan lösa denna extremt frustrerande situation? Tyvärr vet jag i skrivande stund inte vilken version jag har, men ska kolla det efter jobbet idag.

Vh, Rikard

PS. Tack för ett bra forum! :)
 
exabit skrev:
.. 1. Roboten klarar fint att följa avgränsningskabeln när den är fulladdad. När den däremot behöver ladda sig igen så börjar den följa kabeln men börjar snart driva iväg åt höger och snurra bort sig totalt. Den kommer aldrig tillbaka till laddstationen utan får bäras dit manuellt. Igår försökte den penetrera en häck bakom avgränsningskabeln. Ägaren var måttligt road :mad:
...
Jag har använt drygt 198 meter avgränsningskabel och har kapat av sista biten, så det finns ingen egentlig överlängd att tala om.
...
Extakt detta fenomen verkar vara mycket vanligt med 2015 års modell. För de flesta orsakad av att man antingen har en sladdvinda liggandes (som i mitt fall) eller att man på något sätt korsat kabeln någonstans. Har du uteslutit båda dessa? Följer den slingan om du bara lägger ut en kort testslinga (genom att trycka på Hem-knappen)?

Såhär uppförde sig min WG791E på en testlinga när vindan inte var kapad. Efter att jag klippte av den fungerade den fint. Hoppas innerligt att det fortsätter fungera när hela slingan är utlagd.

Oroväckande många som upplever detta. Läst flera stycken sista veckan.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.