Martin_B
knipo skrev:
Huruvida detta är coolt eller inte kan jag inte bestämma mig för.
Mycket trä är det i alla fall.

[länk]
Ja det var ju en aning udda. Säkert någon som har tänkt göra något ovanligt och börjat renovera, men har avbrutit av någon anledning. Ser ju ut som att han har börjat sätta upp väggar osv. i plyfa men inte haft tid/ork/ekonomi för att få dit ytskiktet/gips osv.

Eller så är det meningen att det skall se ut sådär, frågan är vem som är villig att bo i något sådant där förstås.

Ser ju inte direkt ut som någon sliten men modernt inredd takvåning i New York precis, utan är bara "udda" som det ser ut just nu, tycker jag. Men häftigt kan det bli med lite arbete :)
 
M
Skulle inte vilja ramla ner för trappan på översta plan...
 
C
Nä, känns som det finns en hel del som inte är i enlighet med gällande byggregler.
 
Det där har jag hört talas om. En arkitekt som höll på med det.
 
Vem har egentligen skrivit bildtexterna? Kan ha varit de fånigaste jag läst på länge. Köksbilden med texten "läckert" slås ju endast av "svävande trappor" - som ju inte är ett dugg svävande, de är ju inbyggda och alltså precis motsatsen till svävande?
För övrigt måste spisfläkten vara den i särklass mest opraktiska någonsin, glasskivor som kommer bli fulla med fett så fort man drar på plattan? Jag är väl gammal och tråkig men jag förstår verkligen inte hur ägaren tänker. :)
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Skulle platsa i grand designs och som alla andra hus få lyriska kommentarer
 
Martin_B
Dalbotös skrev:
För övrigt måste spisfläkten vara den i särklass mest opraktiska någonsin, glasskivor som kommer bli fulla med fett så fort man drar på plattan? Jag är väl gammal och tråkig men jag förstår verkligen inte hur ägaren tänker. :)
Han får sälja det som museum... se men inte bruka :D
 
M
sin skrev:
[länk]
:x What tha...
 
  • Gilla
Zynx
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
För övrigt måste spisfläkten vara den i särklass mest opraktiska någonsin, glasskivor som kommer bli fulla med fett så fort man drar på plattan? Jag är väl gammal och tråkig men jag förstår verkligen inte hur ägaren tänker. :)
Det är ju lite liksom med vita kylskåp vs. rostfria. Vill jag ha ett kylskåp som alltid är fult eller ett som inte är så snyggt när det har fingeravtryck men går att få snygg om jag gnuggar ordentligt med trasan.

Sen måste man ju förstå att köket egentligen är en inredningsdetalj och inte för att användas, maten bör faktiskt tillagas av proffs på restaurang, lika lite som en amatör bör installera el bör man själv som amatör laga mat, ni har väl hört om salmonella, listeria, campylobacter, norovirus, stafylokocker? Dödar många fler än elektricitet ;)
 
  • Gilla
Zynx och 2 till
  • Laddar…
harry73
Den är knepig, det är vanligare att man dör av att äta mat än att laga mat, så kanske man borde låta bli eller rent av förbjuda att äta mat.
sen är det ännu fler som dör av att inte äta mat, så kanske vi borde äta mat hela tiden?
 
  • Gilla
sin
  • Laddar…
B
Dalbotös skrev:
Köksbilden med texten "läckert" slås ju endast av "svävande trappor" - som ju inte är ett dugg svävande, de är ju inbyggda och alltså precis motsatsen till svävande?
Är det inte svävande som i att de hänger, ser ut att vara tomt under nedersta steget.
 
mexitegel skrev:
Hovås, utanför Göteborg

[länk]
Gillar det inte!
Ser ju ut som en bunker från gatusidan! Mot vattnet är det byggt likt någon semesteranläggning med utgång från varje rum.
 
mexitegel skrev:
Hovås, utanför Göteborg

[länk]
Riktigt coolt, gillar det. Gatusidan är riktigt häftig och passar in i den karga miljön på ett bra sätt.
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.