Bussen ville inte komma. Stod 10 min innan den gick till 35 minuter efter den skulle gått. Sen kom en buss från västrafik som jag köpte biljett på. Nu har jag 5 minuter på mig att byta från buss till tåg, annars kommer jag fram 3 inatt. Vilken dag.... :confused:
 
Skyll dig själv, vad skulle du i Uddevalla att göra?

Som det heter: Gräv där du står :cool:
 
Samåker hem från Oslo med en gubbe som bor i Lidköping. Men jag har aldrig varit med om att ser inte kommer en buss alls. Det händer att de är sena men de brukar ju dyka upp. Hade det inte kostat 120% mer att köra bil så hade jag gjort det :/
 
Hoppas du ursäktar att jag raljerade lite ;)
Jag förstår att det är jobbigt att inte komma hem i vettig tid efter arbetsveckan.

För länge länge sedan, när vi bodde på Asperö i Göteborgs södra skärgård, jobbade min flickvän i Ronneby ett halvår.
Jag hämtade henne vid Centralstationen med bilen på fredagskvällarna, och vi hade hyfsad tid att hinna till 22:00-båten hem från Saltholmen.
Om vi missade den gick nästa båt 00:30. Och att komma hem 01:00 är inte så kul tid på fredagskvällen.
En gång hann vi med 22:00 båten, annars var tåget från Blekinge alltid ca 20 minuter försenad och vi missade båten.

Sens moral: Var glad att du bor på fastlandet och inte på Hallands Väderö :)
 
Fick hem 11,8 ton grus, sen åkte jag och hyrde en 1,5 tons grävmaskin, i helgen ska det grävas ner rör för fiber, rör till takavvattning som man konstigt nog inte gjorde i sammanband med att huset dränerades 2012. Gruset ska bli en fin infart/ parkering när vi grävt klart.
 
Köpte en eldningstunna - imorgon börjar eldningsveckan.
 
Ja det kunde vara värre. Jag kom hem iallafall. Jag hade kunnat komma hem tidigare om vi jobbat en normal arbetsvecka, men pengar är ju kul. Sen är de kollegan med bilen som bestämmer tiderna :)
 
  • Gilla
osiris och 1 till
  • Laddar…
_DSC0657.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ordnat belysning och luckor i köket. Snart ta tag i handtagen! :-D
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
D09
Monterat ner en gammal tv från väggen :)

Men nu ser den "nya" inte lika stor ut :/

Edit

Slagit ner ytterligare lite tomtgränspinnar :)

Planerat lite för att ta hem en grävare... Funderar på en minigrävare samt minidumper..
Tror helgen v. 19 blir fint :)
 
Redigerat:
Primat badrumsgolvet, imorgon blir det flytspackling!
 
MSjöström skrev:
[bild]
Ordnat belysning och luckor i köket. Snart ta tag i handtagen! :-D
Det ser mycket bra ut, men jag stör mig lite på att taket ligger på tvärs.
Varför ligger det inte längs golvet?
 
Idag har jag köpt marksten och jord. Påbörjade stenläggningen till entrén och mätte ut och drog snören hur den ska bli.
Beställde också en fläkt till badrummet! Det skulle jag ha monterat förra året men det kom något emellan hehe...
Nu får man lista ut vart jag bäst ska sätta den bara!
 
Tidigare ägare hade lagt golvet åt andra hållet, dvs åt samma håll som han lagt takplattorna. Men det är dock ej åt samma håll som resten av bottenvåningen... Vi valde att ha golven åt samma håll eftersom vi kände att det inte stör ögat på samma sätt..
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Kopplat in vatten och avlopp i stugan, köket börjar arta sig nu.. :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Y
Jag hittade min stege som jag länge trott mig hade kastat eller fått stulen... :p
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.