Thomas59 skrev:
Upp till var och en så klart men jag får en känsla av att den som sätter en (mini-)ATV i händerna på en 4-5åring inte riktigt är medveten om riskerna. Går det bra så är det väl kul ett tag men när olyckan väl är framme skulle jag tro att det blir ett bryskt uppvaknande ur aningslösheten.

Åkgräsklippare låter som ett bra alternativ :wow:!
Då menar du inte Honda mean mower va?
 
Thomas59
vilpi skrev:
Då menar du inte Honda mean mower va?
Precis den jag tänkte på (y)
 
Fyrhjulingar borde förbjudas, dispans kan kanske tillåtas för handikappade och som arbetsfordon.

Jag ser inget existensberättigande för nöjeskörning.

/ATW
 
ArneTW skrev:
Jag ser inget existensberättigande för nöjeskörning.
/ATW
Inte jag heller, inte heller för husdjur, alla former av idrott utom ren fysisk träning, sex för annat än barnalstring, firande av födelsedagar och högtider, semester, semesterresor mm.
Onödigt, alltihop. :rolleyes:
 
  • Gilla
SonnyListon och 8 till
  • Laddar…
ArneTW skrev:
Fyrhjulingar borde förbjudas, dispans kan kanske tillåtas för handikappade och som arbetsfordon.

Jag ser inget existensberättigande för nöjeskörning.

/ATW
Nej varför ska man ha roligt någon gång?
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Fotografen skrev:
Inte jag heller, inte heller för husdjur, alla former av idrott utom ren fysisk träning, sex för annat än barnalstring, firande av födelsedagar och högtider, semester, semesterresor mm.
Onödigt, alltihop. :rolleyes:

Som jag sa innan, det enda man egentligen behöver är mat, kläder och någonstans att sova. Men hur kul blir livet med bara det? i övrigt så är det ingen ide att skriva något mer här. Jag har ju fått en del användbara tips i alla fall! Tack för det.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
I
Nej det är väl drastiskt att förbjuda ATV. Men man kan undra hur en vuxen som köper bil efter säkerhet kan sätta sig på en fyrhjuling och dra iväg. Men som jag sa tidigare tycker jag det är var människas ensak om de vill utsätta sig för risker. Att däremot ge ett sådant verktyg till sitt barn anser jag kan jämföras med att låta dem åka bil o-bältade. Kan man förbättra säkerheten på dessa små ATV ex vis med bågar kommer saken i annan dager, i alla fall för mig.
 
kontorsråttan
ArneTW skrev:
Fyrhjulingar borde förbjudas, dispans kan kanske tillåtas för handikappade och som arbetsfordon.

Jag ser inget existensberättigande för nöjeskörning.

/ATW
20130820-125011.jpg
grumpy-old-man.jpg
 
  • Gilla
j-o75 och 1 till
  • Laddar…
"When you turn your car on, does it return the favour?"
 
dof skrev:
Denna blev det [länk]
Tyckte inte det var någon mening att köpa en märkesmaskin innan jag visste om det skulle bli något som användes. Sen är utbudet av små el-atv inte så stort. De flesta är kina-maskiner med samma grejer i grunden. Detta gör ju dock att det blir billigt att laga och relativt lätt att få tag på delar. Dock verkar det svårare att få tag på plast och chassiedelar till dessa kina-maskiner.
Sitter och tittar på att köpa en likadan, hur är det nu efter att du ägt den en tid, var det ett bra köp?

/Patrik
 
På det stora hela ja. Fått byta 2 batterier (eget fel) men annars inga problem. Att plasten är lite spröd är väl det enda negativa jag kan komma på. Smörj kedjan och efterdra lite bultar med jämna mellanrum är det enda jag gjort. Dom har brukats hårt och även varit ute i snön. Måste nog uppgradera snart men då blir det nog bensindrivna.
 
  • Gilla
nezze
  • Laddar…
D09
Tips är att montera störtbåge på atv så den inte slår runt eller bakåt.
 
  • Gilla
nezze och 1 till
  • Laddar…
Ok, tack för svar. Då kanske du ska sälja din?
 
Ja en av dom ska nog säljas men det blir nog inte förrän nästa år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.