Väntar med spänning på vad mitt paket kommer att innehålla...
 
Schrödinger har varit inne på reparation under vintern. Den kom tillbaka i januari..
Den hade svårt att hitta tråden i höstas när det började bli kallt och fuktigt. Bosch har gjort någon sorts hårdvaruuppdatering. Det gick på garantin.
10 grader varmt idag. Jag kunde inte hålla mig längre, jag vill ju se om den blivit något bättre.
Så jag plockade fram stationen ur källaren. Den karterade utan större problem, och rullar på som vanligt.
Mjukvaran är nu 5.9 00406. Är den nåt bra ?
Jag tycker mig märka att vissa ord i menyerna är ändrade. Men "Enter" är fortfarande översatt till "Foga" i de svenska menyerna.
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Ska ringa in och få skicka in min för brölet i morrn. samt att den faktiskt va lite vilsen i höstas. Dom får titta över den innan den ska ut på vårbete. Grannen blir pissed of när den inte varvar ner. Hoppas dom kan lösa det.
 
Pratade med supporten idag. Bra bemötande. Indy åker in på uppgradering o så får dom titta på motorupphängningen. Blir nog bra känner jag. Pratade med Oscar som han hette om Indy connect, Måste va perfekt o kunna se hur den går. Kört nu med olika typer av klippare och min Landroid gör bra i från sig men jag måste säga att Indys klippteknik slår allt, får se om brölandet går att få väck så att grannarna i stan inte blir sura. annars får den vara vid fritidshuset. Ombyte förnöjer kanske även robotklippare???:wow:
Jag e såååå sugen på att va ute i trädgården igen.
 
  • Gilla
lilytwig och 3 till
  • Laddar…
Indegon är en dödsfälla?

http://www.expressen.se/gt/robotgrasklipparen-blev-till-en-dodsfalla/

Jag har faktiskt råkat ut för samma sak när jag fick in en defekt Indego på jobbet i höstas (jag jobbar på returavdelningen hos en återförsäljare).
Felbeskrivningen var att den körde igång på maxvarv av sig självt, om jag inte missminner mig. Eftersom jag har en Indego själv var jag inte så orolig utan slog igång den inomhus på kontoret, utan att ha satt upp nån kanttråd eller annat. Den gick direkt upp i maxvarv och stängdes inte av när jag tryckte på "Stop" eller lyfte den.

Jag ringde till Indego-supporten som inte hade nån lösning och aldrig hade hört om felet förr. Det slutade med att jag fick bryta strömmen med röda nyckeln för att klipptallriken skulle sluta snurra. Lite obehagligt var det...
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Den röda knappen är lurig. Det är ingen "riktig" nödstopp.
Vid ett par tillfällen har jag medvetet tryckt in den och lämnat den så, eftersom jag hade grejor liggande på gräsmattan.
Men klipparen har ändå vaknat till liv igen senare.
Förmodligen händer det när timern säger att det är dags att klippa igen. Jag har råkat ut för det här minst två gånger.
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Fått tillbaka Indy idag. Uppdaterad till 5.9 00406
Bytt Hjulsats och styrrulle. vet inte riktigt vad styrrulle är.....
Text enl följesedel.
Vi anbefaller att klipphöjden inte är inställd lagre an på pos 4 da moterena vill varve upp.´
Om jag tolkar detta... betyder det om att man sträcker ut struten....alltså cylindrarna som håller disken lägre än 4 så finns risken att det blir självsvängningar (för lång axel) och det börjar vobbla. (jo jag har mc också)
Får se hur detta funkar. jag e grymt nyfiken på att köra ut honom men det blir ju inte hyfsat väder förrän på söndag......känns bra ändå. Bra bemötande och service från Bosch ändå.

Ser att jag nu får samma build som Frav. så 2 Halläningar kör denna nu. så vi västkustare testar detta nu.
Frav e ju dessutom en seriös Indego debatör märker jag. Stjärna till dig!
 
  • Gilla
Eriksgatan och 1 till
  • Laddar…
Känns helt förkastligt att man anvisar dig till att inte köra på lägre höjd än 4. Om man drar en parallell till mc då så blir det som att säga att kör inte på högre växel än 4:an för då blir det vobblingar. Självklart borde maskinen vara så utformad att man skall kunna sänka klipphöjden lägre än till 4 utan problem.
 
Jag har fått min "nya" nu, verkar vara tillverkad i Maj om jag läser skylten rätt. Fortfarande ouppackad eftersom det varken är väder eller temperatur för det hela nu. Jag gissar på att jag kommer bli besviken igen, men håller ändå tummarna för att den gör vad den ska göra utan att krångla allt för mycket. Den förra var byggd i april och den var den sämsta skiten hittills. :)
 
Jaha nu har det varit debut för indy och det gick överlag bra. 8 grader ute o sol. men kall vind.
Först det tråkiga.....hittade en avbruten "trumpinne" i lådan när jag tog upp honom från servicen....vet inte om det spelar nån roll men den ska ju inte gå sönder på servicen.......Nån som kommer ihåg va den va bra för och om jag behöver den? Ska man klaga?

Provat Indy vid fritidshuset för att se hur han fixar lite större trädgård. Det gick oväntat bra till och med. Körde över halva tomten utan att lindansa en enda gång fastän en flaggstång, 1 träd samt ett stort brunnslock som sticker upp. Detta hanterade han galant. sen vände han fel vid en trappa och kom inte runt, då blev det lite lindans.
Men det verkar som om mjukvaran är förbättrad rejält. eftersom gräset inte växt....ja inte ens i södra Halland :D så fick jag inte upp honom i bröl...så jag kan inte bedöma detta än. Eftersom ni som följt denna tråd vet att jag gärna går o kollar hur han fungerar är jag nu rejält kall och värmer mig inne i huset. Hoppas det blir varmare snart......
 
  • Gilla
lilytwig och 1 till
  • Laddar…
Hej
Skickade min Robert E för vintersevice i januari. Tyckte häromdagen att den borde vara klar. Hörde efter hos ÅF. Kundmottagaren tyckte att det var oacceptabelt lång väntan. Han ringde ett samtal ock lovade sedan leverans innan påsk. Som en god gest fick jag en liten maskin som heter Isio utan kost!
Vintersevice skulle innehålla genomgång, nya knivar, ny kartong?! och senaste SW.Till det facila priset av 1100 pix. Ny kartong fick jag inte och priset stämde inte heller. 700 gick det på. Nåja jag klagar inte. Skulle ut och kartera i dag men det hanns inte med. Blir spännande och se hur 5.9 lirar.
Inga brutna trumpinnar. Har aldrig haft några. Någon som anser att de gör nytta. Eller är de avsedda för transport?
 
Redigerat:
hc77 skrev:
Känns helt förkastligt att man anvisar dig till att inte köra på lägre höjd än 4. Om man drar en parallell till mc då så blir det som att säga att kör inte på högre växel än 4:an för då blir det vobblingar. Självklart borde maskinen vara så utformad att man skall kunna sänka klipphöjden lägre än till 4 utan problem.
Skulle man kunna flytta ner klipplattan någon cm. Då kunde man ha en högre inställning och kortare "strut" i motormontaget, men ändå kunna klippa kort.
Eller varför inte sätta brickor eller rör mellan klipplatta och kniv för att sänka knivarna
 
TwinTitan skrev:
Nya mjukvaran blir 6.0
I framtiden ja!
 
Martinbj skrev:
Min 2012:a är inlämnad hos min återförsäljare för utbyte till en helt ny 2015 års maskin. Samtliga 2012:surprised:r skulle bytas ut enligt honom :) Man kan inte klaga på Boschs kundtänk och deras servicegrad :wow::wow:
Hmm... vilken ÅF?
Jag fick tillbaka min 2012.
 
lilytwig skrev:
I framtiden ja!
Enligt kundservice Sverige så är det endast Connect som har/får 6.0
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.