Skönhet, funktion och värme med handdukstorken Leros

handdukstork2.png

Det viktigaste rummet i hemmet att hålla varmt är badrummet där vi duschar och förbereder oss för den väntande dagen. Det är också en plats för reflektion, ett långt avkopplande bad efter en hård dags arbete. Det är helt enkelt en plats där komfort är ett absolut måste. I Leros hittar du allt du behöver i en och samma handdukstork!

Denna veckan tar en vinnare hem en mattsvart Leros handdukstork från Purmo!
Modell LER 1206 M, bredd 600 mm, höjd 1224 mm.

Totalt värde: 5 600 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: I hur många kulörer kan du få handdukstorken Purmo Leros?


1. 10
X. 100
2. Fler än 200

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 3 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Purmo. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Purmo för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 2

Att få smycka badrummet med denna handdukstork vore ett sant nöje, stilren design och torra handdukar.

Kan det bli bättre?
 
Svar 2

Men barn som oftast kontrollerar att gravitationen fungerar (Läs: Släpper handdukarna i en blöt hög på golvet) vore det fint att kunna torka dom liiite snabbare i allafall
 
Svar: 2.
Hade varit trevligt att få avsluta tvättstugerenoveringen med en ny handdukstork :)
 
Hej!

Svar: 2) fler än 200 kulörer. (!!)

I det badrum vår familj på sex personer delar har vi haft svårt att bestämma oss när det gäller krokar för handdukar. Nödlösningen är sugproppskrokar. De sitter just nu sex krokar i tre olika höjder så att små som stora ska nå sin handduk. Förutom att det är ganska fult så släpper sugpropparna ganska ofta vilket resulterar i handukshögar på golvet, opraktiskt.

Vi vill inte borra fast krokar av två anledningar, dels så är det svårt med höjden eftersom barnen växer och det känns temporärt med krokar långt ner och då att badrummet är kaklat gör vi ogärna hål när vi redan innan inser att de måste återställas framöver (svårt).

Vi har tittat på handduksvärmare ett tag men inte hittat några som varit tillräckligt smala, haft tillräckligt med stegpinnar och varit tillräckligt höga (låga) tills nu.

Leros är perfekt. Att den finns att få i svart som skulle matcha vårt kakel är ännu en fördel. Modellen har rätt bredd för att platsa mellan dusch och väggskåp, den är lagom hög/låg för att de minsta kan ha sina handdukar längst ner och nå dem. Den är snygg och har plats för sex handdukar, och fler.

Nu till det svåra. Hur får jag er att förära vår familj med den här drömvinsten? Vårt hus är ännu inte färdigt men badrummet på nedervåningen är nästan klart, det är bara krokar som saknas. Ekonomin till en lyxig (perfekt) handdukstork finns inte där. Det är så mycket annat som ska prioriteras. Övervåningen har ännu inget innertak och det badrum (främst jag) längtar efter är ännu bara markeringar på spångolvet. Jag har ingen aning om hur man gör för att tippa turen åt vårt håll men jag håller tummarna (jättehårt) och önskar er en härlig helg!

Med vänlig hälsning

Anna
 
Svar: 2

Nyss bytt till vattenburen värme, men är för kallt och underdimensionerad i badrummet. Leros skulle passa perfekt för varmare badrum och snygg upphängning.
 
D09
Svar 2

Hade varit en fin morot till att starta badrumsbygget i källaren.

Vi har provat piskan men den biter dåligt på mig ;)
 
Svar: 2

Stege varm att handduken torka på
lisa för själen nästa gång också!

Mjuk och varm frotté gör ryggen gott
å håret torrt för stort och smått!

Kakel och klinker e fina grejjer,
men varma handdukar vinner tjejjer!

Nöjd och varm hon mot OSS LER,
kom så duschar vi lite mer! ;)
 
Vi håller på att inreda ovanvåningen. Badrummet är det som står sist att få klart på listan, så där har vi inte bestämt vilken typ av värme vi skall ha. Övriga element är beställda, och går på ca 40.000 SEK totalt. VVS gubbarna rekommenderade att vi inte skulle ha element i badrummet, utan bara en handdukstork (golvvärme blev uteslutet av ekonomiska skäl). Vi har tittat runt men inte riktigt hittat det vi vill ha (vi har lite olika smak...), men när jag visade min fru denna tävling, och bilden på elementet så sa hon: "Denna skall du vinna till mig"! Så vad gör man... försöker vinna den till frun ;) Jag håller tummarna för husefridens skull:p
 
Svar: 2
Håller precis på att handikappanpassa badrummet och hittills bara tänkt på det praktiska för framkomst med rullstol mm.
Nu är det dags att tänka på det övriga praktiska och snygga.
Den här handdukstorken skulle passa våra behov perfekt och passa in i vårt mörkgrå/ljusgrå/vita badrum.
 
2

Vi har kvar ett badrum som behöver renoveras, som inte kommer att bli billigt. Lite hjälp med den renoveringen vore bra med tanke på att den blir dyr...
 
Svar 2.

Byggt nytt badrum för ett år sedan. Vi är jättenöjda förutom med en sak... Ingen värme i rummet då vi trodde att det ej behövdes då det ligger på ovanvåningen :( Fel vi hade! Vore så kul att lösa problemet med en så snygg värmekälla!
 
Svar 2

När jag flyttade in så tänkte jag aldrig på det men det fanns ingen värmekälla i badrummet. När det kallt ute så märkte jag det väldigt snabbt! Satte in ett elelement men jag är inte nöjd. Har gått och funderat i 2 år nu på att byta till ett vattenburet men jag kommer inte till skott då jag har en värmekälla och det är dyrt att fixa. Vinner jag den här så finns det inga ursäkter!! :) Då kastas vi ut det gamla elelementet och så får jag som jag vill ha det
 
Alternativ 2 ("Vid specialbetällning fås Leros i över 200 RAL-kulörer eller metallisk finish.")

Det är alltid blöta handdukar i badrummet, och övriga familjen tycker att jag aldrig åstadkommer något, så för min skull behöver vi verkligen en modern, vacker och praktisk handduksvärmare!
 
Svar : 2
villket bra sätt att få grundläggande värme samtidigt som man får goa o varma handukar , Vi står i begrepp att renovera vårat badrum så de skulle vara perfekt att samtidigt kunna sätta in denna .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.