Någon som sett 310/315 ute i handeln? Hittat någon manual?
 
Japp, köpte en 310 i lördags. Enligt säljaren fick jag hans sista innan nästa leverans. Har dock ej hittat någon digital manual men tar för givet att det finns en i kartongen (har inte öppnat den ännu).
 
Jag har beställt en 310 nu efter att ha kört med landroid v1 i tre säsonger. Jag har hittat väldigt lite information om den så vet väl inte riktigt vad jag köpt. Vi får hoppas denna tråden kommer bli lång med mycket bra och intressanta tips som landroid-tråden blev.
 
Min står här hemma redan. Har läst igenom manualen och blir rätt förvånad. Dom har lagt in en spärr på 6 timmar/ dygn på 310. Därför klarar 315 av större område. Sedan saknas ju väderbiten på 310, men det visste jag redan.
Ser bra ut och jag har redan ställt ut ladd-plattan.
Tidigare har jag haft 305:a i fyra säsonger, men har ju varit besviken på bakhjulet. Hoppas att denna kommer att få plats i alla utrymmen i min lilla men krångliga trädgård.
Jag tänker använda befintlig slinga om det går och kommer därför ändra hur mycket 310 kör över slingan.
 
Vaddå, kan den bara köra 6h/dygn?? Det är ju rätt sniket med en sådan begränsning?
 
Ha ha, nej. 18 drifttimma/dygn. Sedan är det en "vilotid" som dom så snyggt skriver i manualen på 6 timmar. Inte bäst på att förklara, sorry :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jonas_Pettersson skrev:
Jag har beställt en 310 nu efter att ha kört med landroid v1 i tre säsonger. Jag har hittat väldigt lite information om den så vet väl inte riktigt vad jag köpt. Vi får hoppas denna tråden kommer bli lång med mycket bra och intressanta tips som landroid-tråden blev.
Jag tycker iofs det är bättre om tråden blir kort, då "hälsan tiger still".. AM330X-tråden är behagligt kort med 24 sidor t.ex. och då var det ändå lite barnsjukdomar..
 
  • Gilla
legion
  • Laddar…
Då ska jag gå in i den tråden, blir en 330X för mig ;)
 
Kan ju nämna att jag gav 15 500:- för min 310. Aldrig att jag skulle köpa den för ca-pris. Verkar ju vara lite kartellbildning på webben.
 
Kan ju nämna att jag gav 15 500:- för min 310. Aldrig att jag skulle köpa den för ca-pris. Verkar ju vara lite kartellbildning på webben.
Jag köpte min för 13800☺. Fom flesta återförsäljarna jag pratade med innan köpet sa att dom kunde sälja dom för 15000.
Var och hämtade min 310 idag,så nu står den här i vardagsrummet och väntar på att gräset ska börja växa.
 
Oj, det var billigt :)
 
Jag har en svensk manual liggande på min dator. Som pdf. Någon som vill lägga upp den, jag vet inte hur man gör.
 
Jonas_Pettersson skrev:
Jag köpte min för 13800☺. Fom flesta återförsäljarna jag pratade med innan köpet sa att dom kunde sälja dom för 15000.
Var och hämtade min 310 idag,så nu står den här i vardagsrummet och väntar på att gräset ska börja växa.
Hur/var köper man för 13800kr? Är det för vanliga dödliga eller måste man ha kontakter?
 
Hur/var köper man för 13800kr? Är det för vanliga dödliga eller måste man ha kontakter?
För helt vanligt dödliga.
Hylte Lantmän köpte jag den. 13895 kostade den för att vara korrekt��
 
Redigerat:
  • Gilla
henrik_aldermo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.