D09
Monterat insektsnät till tösens fönster

Blev värdelöst ha ha
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Har dammtorkat tak och väggar efter förra veckans golvslipning i vardagsrum och kök.

Grattis i efterskott KoW.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Grundmålat olika lister och de nya köksstommarna :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tar färgen bra på lacken? ruggar lite lätt enbart eller? Ska göra samma då vi ska ha lite off white på luckorna
 
AndersMalmgren skrev:
Tar färgen bra på lacken? ruggar lite lätt enbart eller? Ska göra samma då vi ska ha lite off white på luckorna
Jag har ruggat ytorna lätt med 180-papper, sen använde jag Alcro Häfta som är en grundfärg speciellt anpassad för hårda ytor som till exempel melamin och fabrikslackerade ytor. Sen blir det två strykningar med Servalac i kulören s-0500. Har även kört med en del målarfog innan grundningen och på ett par ställen blir det en vända till. Allt för att få ett mer platsbyggt utseende.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
D09 skrev:
Man är inte en surgubbe förrän man skrämt grannarnas barn med käpp och giftormar
Jag är lite osäker rent moraliskt. Vet inte riktigt var jag står.
Men jag lägger upp det i trädgårdsforumet, där det hör hemma, så får ni bilda er en egen uppfattning.

Men nej, skrämma barn, grannars eller andra, skulle jag aldrig, aldrig, aldrig göra :confused:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Monterat insektsnät till tösens fönster

Blev värdelöst ha ha
Ja, snart är det dags att sätta in flugfångardörren.
Kissekatterna gör förstås sitt bästa för att riva ner den :)
P1000324 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Födelsedag idag, 69 år :) slå det ni :cool:
GRATTIS i efterskott, har inte läst här på ett tag så jag missade den "rätta" dagen. Annars händer det inte mycket på huset just nu. Väntar på bättre (läs varmare) väder för då skall det bli renovering och tillbyggnad av altanen.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
roli skrev:
GRATTIS i efterskott, har inte läst här på ett tag så jag missade den "rätta" dagen. Annars händer det inte mycket på huset just nu. Väntar på bättre (läs varmare) väder för då skall det bli renovering och tillbyggnad av altanen.
Tack!

Men vänta inte för länge med altanen bara.
När det äntligen är skönt utejobbarväder vill man bara sitta och njuta i solen :)

Förresten har vi en ca 60 år gammal sommarstuga vid kusten mellan Falkenberg och Halmstad.
Där finns inte en kvadratmillimeter tryckimpregnerat ute på tomten.
Det går bra att njuta av vårsolen ändå :cool:
 
Jag var och köpte en kompressor.
Får se vad jag ska hitta på med den :)

Men lite slang, luftpåfyllare och blås är väl nåt man säkert behöver.
 
Du köpte ingen slangvinda till mig när du ändå handlade :)?
 
Tyvärr inte. :surprised:

Köpte bara kompressorn (blocketfynd).

Måste bestämma om den ska stå i källaren eller om det ska bo i boden och tas fram när den behövs.
Om det blir källaren så får det bli en vinda på väggen annars får det bli en bärbar vinda.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
fgo skrev:
Jag var och köpte en kompressor.
Får se vad jag ska hitta på med den :)

Men lite slang, luftpåfyllare och blås är väl nåt man säkert behöver.
Kanske fylla luft i cyklarnas hjul :cool:
 
KnockOnWood skrev:
Kanske fylla luft i cyklarnas hjul :cool:
ja frugan kanske ska få på sommardäcken på sin snart.
Det är ju vår enl SMHI. (y)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Krilleman
fgo skrev:
Tyvärr inte. :surprised:

Köpte bara kompressorn (blocketfynd).

Måste bestämma om den ska stå i källaren eller om det ska bo i boden och tas fram när den behövs.
Om det blir källaren så får det bli en vinda på väggen annars får det bli en bärbar vinda.
Vinda på väggen alla gånger, det har jag och är inte det minsta missnöjd. Kompressorn står i vedförrådet och därifrån har jag dragit elförzinkade stålrör in i pannrummet. Dubbla tryckluftsuttag, ett till vindan och ett till "diverse" samt en tryckmätare. Det går ju alltid att skarva på mer slang än dom tio som är på vindan...

Oerhört skönt att bara höra lätt surr av kompressorn och inte ett helt världskrig när man står och jobbar i pannrummet! Tryckluft är bra till mycket...
 
  • Gilla
fgo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.