Budgivning igång, uppe i 6 millar. Jag håller tummarna :D

På sätt och vis har du rätt låt säga att denna går för 6 millar och jag får 6.1 pga bättre finnish etc då har jag ju gått back kan man säga. Dock eftersom jag har gjort mycket själv är det inte säkert jag lagt mer pengar på renoveringen än grannen även inklusive ränta på lånet pga tiden det tagit, just saying
 
O
Jag tycker att man ska renovera för sig själv! Då spelar kostnaden en mindre roll i sammanhanget...
Och renoverar man för sig själv då är det inte lika viktigt om man tjänar på det hela. För då bor man där, och får njuta av det hela.
Till slut är det ändå bara pengar...
Pengar är en världslig sak, om man har några.... ;)
 
Var och hjälpe farsan lite innan det var dags att hämta på dagis.
VP rör klart till alla förbrukare i köket, börjat sätta upp OSB


IMAG0417.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Den gick för 6.0, grattis till säljarna de köpte orenoverad för 4.5 i november förra året och sålde nu. 1.5 millar minus kostnad för renovering, rätt bra vinst på några månader :D
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Sänker taket lite i garderoben pga balken men även för att slippa putsa och spackla
DSC_0230.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi valde att limma upp 6mm gips med rotband för att slippa putsa tegelväggen bakom, vi använde tandspackel för att få ut jämtlager bakom och det blev stumt och fint. Karmen på bilden har vi även dömt som utkänt så vi har köpt nytt karmvirke som vi kommer få sala då orginal dörrbladet bara är på 30mm
DSC_0231.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi valde rätt sent i renoveringen att vi skulle ha vattenburen golvvärme i köket (mycket pga att föreningen drog ut med svar på om det var okej) så istället för gjuta in rören i golvet får vi såga hål i plywooden och så får furugolvet helt enkelt ligga över. Ballofixen ska bort och röret ska kapas och sedan blir det dold skarv till alupex och sedan ballofixer inne i garderoben precis vid shunten
DSC_0232.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
O
AndersMalmgren skrev:
Den gick för 6.0, grattis till säljarna de köpte orenoverad för 4.5 i november förra året och sålde nu. 1.5 millar minus kostnad för renovering, rätt bra vinst på några månader :D
Tja... marknaden är galen.... :D
Du lär göra en fin vinst du med.... om du skulle sälja idag.... Även om du bara skulle stressa i ordning det sista...
 
Min sambo tyckte det, nu säljer vi! Men hon har heller inte kämpat i lgh. Har man gjort det själv vill man även bo i det! :p
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
När du flyttat in i denna köper du väl en större och börjar renovera eller?:D
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Ja, tjejen tjatar ju om ett till barn så det blir väl inte många år där :)

Kanske får flytta tillbaka till Östermalm igen om jag spelar korten rätt (det var tjejen som vill testa vasastan och jag ville bo kvar på Östermalm)
 
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
Man vill ju gärna bo i det man lagt så mycket tid på, även om resan dit är halva nöjet.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
När jag och farsan dubbelkollar placering av dosor och planerad position av överskåp och fläkt är det millimeterprecision som gäller :p (Och självklart med laser för att kompensera för hantverkarnas något sneda flytspackling, 2mm på 3 meter)

mått.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Kul att se allt detta men när kan man säga att det slagit över. Elrörsdragning och dosplacering i #423 är ju extrem, absurd, fyller iaf den gamla skrivningen i AMA "förträdesvis horisontalt, vertikalt". :)
 
  • Gilla
mirakelmilla och 1 till
  • Laddar…
T
AndersMalmgren skrev:
När jag och farsan dubbelkollar placering av dosor och planerad position av överskåp och fläkt är det millimeterprecision som gäller :p (Och självklart med laser för att kompensera för hantverkarnas något sneda flytspackling, 2mm på 3 meter)

[bild]
För helvete:mad: Vad är det för klåpare? Reklamera jobbet direkt........
 
  • Gilla
ktm250 och 1 till
  • Laddar…
tank77 skrev:
För helvete:mad: Vad är det för klåpare? Reklamera jobbet direkt........
Hehe, det ska ju ändå flytspacklas lite till så att golvvärmen täcks, värre är plywooden som furugolvet ska ligga på, den sviktar på några ställen och på några andra ställen buktar den uppåt. Borde kanske ha varit hårdare mot hantverkarna där. Nu kommer vi få gå runt och borra små hål och fylla i med lim på sina ställen
 
AndersMalmgren skrev:
När jag och farsan dubbelkollar placering av dosor och planerad position av överskåp och fläkt är det millimeterprecision som gäller :p (Och självklart med laser för att kompensera för hantverkarnas något sneda flytspackling, 2mm på 3 meter)

[bild]
Bara för att det är måttsatt i mm betyder det inte att precisionen är hög, det måste ju toleranssättas också......
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.