AndersMalmgren skrev:
Nej vi har tex bara projektor idag, men även det blir svårt pga den där hörnbänken
Slarvigt skrivet av mig. Jag menade "alla har inte TV eller projektor." En del nöjer sig med tidningar och teater.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Det ena ska inte utesluta det andra, i helgen var det teater ikväll blir det film :)
 
Angående nytt och gammalt, tycker min syster har lyckats bra med att blanda nytt och gammalt i hennes lilla kök
FullSizeRender.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
Enda gamla där jag kan se är brödburken och parkettgolvet :D
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Oj vilken tråd har aldrig varit med om vilket slöseri med pengar men är man rik då kan man slösa några hundra tusen här och där
 
  • Gilla
KeyserS
  • Laddar…
hushem skrev:
Oj vilken tråd har aldrig varit med om vilket slöseri med pengar men är man rik då kan man slösa några hundra tusen här och där
Tråkig kommentar. Men jag tror TS får tillbaka varje krona vid försäljning.
Vill du se slöseri med pengar är det bara att titta på varje ny bil som säljs.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
hushem skrev:
Oj vilken tråd har aldrig varit med om vilket slöseri med pengar men är man rik då kan man slösa några hundra tusen här och där
På vilket sätt slösar TS med pengar?
Förutom projektorer och andra roliga gadgets han skriver om så är allt investeringar i lägenheten.
Investera är inte samma sak som slösa.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
hushem skrev:
Oj vilken tråd har aldrig varit med om vilket slöseri med pengar men är man rik då kan man slösa några hundra tusen här och där
Den svenska avundsjukan..
Bor man i en hydda i skogen eller liknande kan jag ju dock förstå att det kan anses som slöseri att lägga så mycket pengar på en lägenhet.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
cpalm skrev:
Enda gamla där jag kan se är brödburken och parkettgolvet :D
Nej man ser ju förståss inte så mycket av resten av lägenheten :) men den är ungefär i samma ålder som vår
 
Rika jobbar inte i lägenheten själv :p
 
  • Gilla
andost
  • Laddar…
Pelarlösningen kommer bli bra, 1m mellanrum räcker gott och väl. En nyfiken fråga, har ni renoverat i 2 år?
 
Nej, 1 år och 11 månader! :p

edit: Vi började först i maj 2013 så 1 år och 10 månader
 
Jaha, dåså, hehe. Planering tar tid ��
 
Nja, eller visst, men det är inte det som är huvudproblemet, första året var det faktiskt mest problem med golvet och att den entreprenad vi hade outsourcat det till inte prioriterade oss och ibland stod bygget still i veckor. Förra året så var det badrummet och då gjorde vi allt själva, då handlar det ju mer om tid helt enkelt och eftersom man inte gör det så ofta tar det ju varje moment längre tid än om en hantverkare gör det.

Så jag skulle säga att största boven är för lite tid i lägenheten, sedan att vi ändå är väldigt, väldigt noga när vi väl är där och jobbar och sist planering
 
O
Tyvärr tror jag inte att TS kommer att få tillbaka alla pengarna vid en försäljning... Eftersom många tyvärr inte verkar bry sig om detaljerna... Tyvärr hade det nog kunnat räcka med att lägga ett laminatgolv, renovera köket, samt göra en "normal" renovering av badrummet för att höja värdet.
Dock så handlar det om att man ska bo där! Man gör det för sig själv! Jag har en känsla av att TS inte skulle stå ut å bo där om han hade gjort en "normal" renovering.... Har man ett öga för detaljer så är det väldigt viktigt att det blir bra!
Jag tycker inte att man ska renovera för att tjäna pengar utan man gör det för att man själv ska bo där och trivas!


Hmmm nu har jag yrat en massa men slutklämmen är att om man ska renovera sitt boende så ska man tänka på om man gör det för att sälja eller om man gör det för att bo där...
Om TS svarar ja på att han gör det för å sälja då tror jag tyvärr inte att boendet stiger så mycket mer i värde än om man gjort en "normal" renovering. Men det är för att folk tyvärr inte ser detaljerna. Jag anser att många köpare verkar vara ganska korkade.... Därför skulle de inte uppskatta den kvalitén som renoveringen har.
Men om TS gör detta för att bo där, då kan man lägga ner pengar och tid på detaljerna, för annars skulle man inte stå ut... framför allt inte om man är så petig med detaljerna som TS är ;)
Allt är inte pengar...

Sedan så med tanke på hur marknaden ser ut idag så lär han ändå ligga på plus om han skulle sälja idag....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.