Hur ska man göra för att slippa dessa eviga utskick?
Jag har avbokat prenumerationen 7 gånger nu samt svarat på flera utskick, mailat via supporten och ber att få slippa dessa, inget svar, ingen åtgärd är vidtagen från Byggahus.se, de bara fortsätter att komma!

Jag har aldrig begärt att få någon utskicksprenumeration aktiverad och nu går det inte att avaktivera den!

Om man nu har en sådan tvivelaktig tjänst så måste man också kunna sköta den enligt medlemmarnas önskemål.

Hur får man tag på ansvarig på Byggahus.se?
Vilken myndighet ska man anmäla sånt här otyg till?

Finns det någon på forumet som kan hjälpa mig?

Mvh Göran S.
 
Låter som om du har missat att göra inställningar under din egen användare.
Även om du ställer in att du inte vill ha mail för nya meddelande i diskussioner du deltagit i så kan dom ligga kvar för tidigare trådar. Dessa tar du då bort genom att du går in och kollar på dina "Bevakningar".

Under Inställningar (klicka på ditt användarnamn uppe till höger) kan du kontrollera "grundinställningen".
Skärmklipp.JPG
 
  • Gilla
tittibitti
  • Laddar…
Det är inga svar från tidigare inlägg, bara reklam och tips på nya inlägg, det är bara Byggahus som inte avbryter.
Men OK jag ska kolla det, tack för svaret orparn!
 
Jag har också problem med bevakningar, trots att jag har angivit :

Skärmavbild 2015-03-10 kl. 21.11.06.png

Så får nya trådar jag väljer att bevaka statusen "omedelbar"

Skärmavbild 2015-03-10 kl. 21.13.38.png

När jag däremot skriver i en tråd blir statusen "inga" vilket jag också vill att det ska blir när jag trycker på knappen bevaka.

Jag stör mig sjukt mycket på detta då jag inte vill ha en massa skit i mailen men ändå kunna följa trådar här på Byggahus
 
Redigerat:
  • Gilla
Pytt
  • Laddar…
Hej Bonazera,

Jag kan inte se att du försökt kontakta oss via supporten. Om du har det ber jag om ursäkt för att vi inte svarat.

Det fungerar precis som orparn skriver. Ser i dina inställningar att du har just direkta meddelande via e-post (vilket är standard eftersom de flesta vill ha det så).

Du skriver att du får en massa reklam. Hur menar du då? Menar du annonserna som ibland syns i nyhetsbrevet som går ut två gånger i veckan eller menar du något annat? Maila gärna till mig så att jag förstår (per@byggahus.se).
 
SSSS skrev:
Jag har också problem med bevakningar, trots att jag har angivit :

[bild]

Så får nya trådar jag väljer att bevaka statusen "omedelbar"

[bild]

När jag däremot skriver i en tråd blir statusen "inga" vilket jag också vill att det ska blir när jag trycker på knappen bevaka.

Jag stör mig sjukt mycket på detta då jag inte vill ha en massa skit i mailen men ändå kunna följa trådar här på Byggahus
Detta har vi fixat tidigare men nu kanske buggen har kommit tillbaka. Kollar närmare på detta under morgondagen.
 
Alla utom trådstartaren snackar om bevakningar av inlägg, en forumfunktion.
Trådstartaren menar nyhetsbrevet som kommer med populära diskussionstrådar

Senast UTVALDA RUBRIKER 2015-03-10
Välja material på köksluckorna
4 000:– för att få lov att fälla egen gran!!!! Dyrt, eller har kommunen fel?
osv


Längst ner i mailet:
Copyright @ 2015 Byggahus.se
Redaktör och forumägare: Marlén Eskilsson
Tekniskt ansvarig: Per Eskilsson
Annonsering: annonsera@byggahus.se

Detta mail är skickat till xxxxxxxxx
Du får det här nyhetsbrevet eftersom du accepterade att ta emot e-post från oss när du registrerade dig som medlem.
Vill du inte ha fler nyhetsbrev från oss, klicka här.
 
Jag kunde klicka bort alla bevakningar, det har faktiskt funkat hittils.
 
Småhus -> Information & Feedback
Mats
Moderator
 
Peter:
Tack för att du förstår och förklarar.
Det är precis det jag menar.
På varje utskick finns möjlighet att avbryta prenumerationen, varför ska man då behöva gå in och ändra inställningar?
Jag vill fortfarande ha mejl om det är någon som gör inlägg i mina trådar.

Per administrator:
Med reklam menar jag att det verkar vara på grund av just reklamen i utskicken som man gör dessa utskick.
För övrigt, läs ovanstående stycke.
Att du inte kan se att jag svarat, mejlat och via supporten skickat mejl är ju allvarligt, hur funkar det egentligen?

Nu har även Mats Moderator svarat på min tråd, dock helt utan innehåll!
Vad ville du säga?

Mvh Göran S.
 
Bonazera skrev:
...
Nu har även Mats Moderator svarat på min tråd, dock helt utan innehåll!
Vad ville du säga?
Det Mats har gjort (enligt det han skrev i inlägget) är att flytta tråden från gruppen "småhus" till "information & feedback"
Mats skrev:
Småhus -> Information & Feedback
...
 
OK tack!
Det var lite kryptiskt.
 
Bonazera skrev:
Per administrator:
Med reklam menar jag att det verkar vara på grund av just reklamen i utskicken som man gör dessa utskick.
Nej, det stämmer inte. Vi gör inte nyhetsbrevsutskick pga reklam. Vi har sysslat med nyhetsbrevsutskicken i över 10 år och det är först nu de sista åren som det kommit med annonser i nyhetsbreven. Nyhetsbreven är mycket omtyckta av många. T ex när vi inte skickar ut dem av någon anledning så får vi många klagomail på varför vi inte skickar ut nyhetsbreven.

Bonazera skrev:
Att du inte kan se att jag svarat, mejlat och via supporten skickat mejl är ju allvarligt, hur funkar det egentligen?
Om du bara svarar på nyhetsbrevet rakt av så kommer det tyvärr inte fram till oss men om du skickar till support@byggahus.se så kommer det fram. Anledningen till att det inte går att svara på nyhetsbrevsmailen är att vi då två gånger i veckan får gå igenom hundra till tusentals "Jag är på semester"-meddelanden, "Jag är pappaledig", "tjänsteresa", etc. I början så gick jag igenom alla dessa mail manuellt men till slut så tog det helt enkelt för mycket tid. Hoppas du har förståelse för detta.
 
Administrator:

Idag har jag åter igen fått ett meningslöst utskick!
Har också avbokat detta.

Snälla Per, fixa detta åt mig så jag slipper få dessa i min inkorg.
Jag vill fortfarande ha mejl om det är någon som gör inlägg i mina trådar.

Bonazera/Göran S.
 
Precis som PeterStrandberg skrivit tidigare i denna forumtråd så finns det en länk längst ned i nyhetsbrevet. Klicka på den länken om du inte längre vill ha några nyhetsbrev.

Om du inte klickar på den länken så kommer du få ett nytt nyhetsbrev på tisdag. Tråkigt att du tycker att vårt nyhetsbrev är värdelöst.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.