fremax skrev:
[bild]
...
Vad är det för ett grottmonster som sitter och stirrar ut där :confused:
 
Menar du stången så är det avstängningen till inkommande vattnet, satt 1,5m in på min mark...
Eller ser du något abstrakt ansikte i massorna?;)

Med vänlig hälsning, fremax
 
Jag menar naturligtvis trollet som sitter och kikar ut här.
Har du inte sett det?
Det kan ju vara ett snällt hustroll för den delen :)

Grottmonster2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
DoubleZed och 8 till
  • Laddar…
Själv har det inte blivit något gjort här på siståne då hela familjen fått värsta förkylningen/feber nånsin, vi har alla varit totalt utslagna.

Jag har dock lyckats samla lite material för ett projekt innan benen vek sig, lite kanalplast i polykarbonat och svart myggnät. Ska bli till en luftsolfångare som ska förvärma tilluften till förrådsdelen i garaget. Om konceptet funkar ska jag bygga en större modell till snickarverkstan.
 
DennisCA skrev:
...
Jag har dock lyckats samla lite material för ett projekt innan benen vek sig, lite kanalplast i polykarbonat och svart myggnät. Ska bli till en luftsolfångare som ska förvärma tilluften till förrådsdelen i garaget...
Det låter mycket intressant!
Bilder och beskrivning kommer hoppas jag och alla andra :wow:
 
Inte funderat på att bygga en sån här? Lite roligare förarbete... ;)
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
badtastex skrev:
Inte funderat på att bygga en sån här? Lite roligare förarbete... ;)
Förarbetet ställer jag upp på, har tränat för det lika mycket som Northug tränat inför VM:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article20397126.ab

Men sedan själva jobbet?
Hålla på och borra bort topp och botten på en massa burkar, och limma ihop dem.
Nä, för mycket jobb tycker jag.
 
Jag har forskat ganska mycket i hur effektiva dom ska egentligen vara dom här olika designerna och vissa menar ölburksvarianten är sist och slutligen inte så effektiv:
http://solenergins.egetforum.se/viewtopic.php?f=4&t=82&view=next

Nätdesignen är billig och enkel att bygga, kanske inte effektivast på vintern men kanske inte så relevant till förrådet och det faktum den ska bara förvärma inkommande luft.

Den till snickarverkstan, om jag gör en sån (och om den ens funkar litet så är det värt det) så ska jag isåfall isolera och den ska luften innifrån verkstan och drivas med fläkt och termostat. Kanalplasten har också isolerande egenskaper och den är billig och lätt att få tag på.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bra träning för basfärdigheterna.
 
  • Gilla
TCG och 7 till
  • Laddar…
Snygga, vad är det för träsorter?

Annars gjorde jag detta idag, lyckades återuppliva en motor med bruten lindning:
CjAdkoE.jpg

Håller också på och bygger denna jigg, lite många projekt på G på samma gång...
https://www.youtube.com/watch?v=JYxDXHGRRrk
 
  • Gilla
Mach77777 och 2 till
  • Laddar…
Den stor, 30*45cm, körsbär och teak.
Den lilla, 30*18cm körsbär, ek och teak.
 
Matte_Nörden skrev:
[bild]

[bild]
Bra träning för basfärdigheterna.
Ser fint ut, snygga fogar. Men jag undrar hur rörelserna på den större tas upp med ramen runt ändträet?
 
Daniel_N skrev:
Ser fint ut, snygga fogar. Men jag undrar hur rörelserna på den större tas upp med ramen runt ändträet?
Jag är också nyfiken på detta. Det har rört sig en del under inoljningen, så jag ska slipa till ojämnheterna lite. Sen ska det bli intressant och se om limfogarna spricker i ramen.
 
Matte_Nörden skrev:
Jag är också nyfiken på detta. Det har rört sig en del under inoljningen, så jag ska slipa till ojämnheterna lite. Sen ska det bli intressant och se om limfogarna spricker i ramen.
Tyvärr finns det nog risk för det. Men dokumentera o rapportera tillbaka, alltid intressant att se hur saker funkar. Har blivit mkt förvånad åt båda håll (dvs saker som har hållit både mkt bättre och mkt sämre än förväntat) förr.
 
DennisCA skrev:
... Annars gjorde jag detta idag,
lyckades återuppliva en motor med bruten lindning ...
Imponerande ... - vad var detta - en tvättmaskinmotor kanske :) ?
 
Redigerat:
  • Gilla
El Capitan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.