Alternativ 1, 2008.
När min förra skruvdragare dog (Makita) så fick jag en Black & smäcker med 14nm vridmoment i födelsedagspresent. Helt värdelös att skruva med. Laddaren är integrerad i handtaget, och har 6 tim laddtid 😴. Men nu vill jag inte såra frugan genom att bara köpa en ny. Men om jag vinner en ny Makita så går det lättare att släta över. 😆
 
Rätt svar är 2008.
Jag har aldrig vunnit något när det ska motiveras, därför brukar jag numera alltid backa ur sådana tävlingar. Om inte det räcker som motivering så kan jag ärligt säga att min gamla och oerhört välanvända Makita behöver pensioneras.
 
1 År 2008
Jag har ingen skruvdragare, men behöver verkligen en och speciellt nu! Uteplatsen till mitt radhus byggde jag 1976 och nu behöver den ersättas av en ny innan den rasar ihop helt! Mor dog förra året och nu måste jag fixa till villan hon bodde i. Huset från 1956 är på 6 rok + 1500 kvm tomt. Staketet har ruttnat så det kommer att bli en hel del skruvande bara på det projektet och då bör den nya Makita-maskinen få bekänna färg. Sen måste köket i villan få ny inredning och detsamma gäller för köket i radhuset. Det är de prioriterade projekten, men sen finns många fler projekt att ta tag i. Nu om någonsin behövs kvalitetsverktyg!
 
hsd
1: 2008
Jag har en Makita från 80-talet,superbra och slitstark men batterierna är på upphällningen så det skulle verkligen passa med den nya jubileumsmaskinen :)
 
Rätt svar är september 2008 :)

Sambon har länge tjatat om nya verktyg, men ekonomin har sagt nej. Nu ska han bygga altan till sommaren så det vore kul att överraska honom med denna finfina skruvdragare!
Sen kanske jag kan få fler möbler byggda om han får den, så då blir det ju en win win situation för mig!!

/Linnea
 
2008
Helt enkelt jag vill ha best märke i branschen.
 
Svar: 1, 2008

Efter att ha bränt upp mitt andra 3,0 Ah batteri i min Makita borrhammare så är jag i stort behov av nya batterier, och en stark borrmaskin och 2 st 4,0 Ah-baterier skullle bli ett utmärkt tillskott till borrhammaren.
 
Svar:1 (2008)
Sitter idag med en skruvdragare från biltema. Den är både klumpig och tung samt batterierna dör efter 10min. Allt kan bara bli bättre med en ny Makita :)
 
2008 etablerades dom.

Jag skulle behövt en stor maskin när jag ska byta fasad och fönster snart. Ekonomin är lite knölig när man är ensamstående pappa, och ska renovera hus.
 
Svar: 1 (2008)

Hade varit klockrent med en dragare till för husfriden, då kan sambon hjälpa till så mycket hon vill med egen maskin istället för att titta på och bli irriterad för att hon inte kan hjälpa mig, plus att man kan tacka ja när kompisar erbjuder en hjälp, har ju alltid saknats maskiner till folket.
 
2008. Jag älskar allt från Japan. Den maskinen ja använde mest vid bygget av min verkstad var en Makita skruvdragare. Jag behöver en ny snart. Jag älskar Makita så mycket att mitt band Melting Demon använder Makita maskiner som instrument när vi spelar live. Snart släpper vi en ny platta och vi hoppas att få åka till Japan igen att spela som vi gjorde förra året. Makita är bäst!!!!
 
Svar 1 - Makita etablerades 2008 i Sverige.

Jag har tyvärr varit dum nog att betala billigt och gråtit flera gånger när det gäller mina skruvdragare...de var ganska billiga men de är inte så bra. :confused: Nu kan jag inte motivera för sambon att vi ska lägga flera tusen på en riktigt bra d.o utan hon tycker att vi ska köpa gardiner och annat mjukt krafs för pengarna...inte ens när jag säger att jag kommer kunna sätta upp gardinstängerna på ett mycket bättre sätt med en riktigt bra maskin viker hon sig utan säger att det går lika bra med den vi redan har. Det visar bara på att hon vet lika lite om maskiner som jag vet om gardiner! :D

Om jag skulle vinna denna fantastiska maskin så skulle jag nog kunna visa sambon hur mycket bättre den är och kanske skulle hon då kunna tänka sig att vi kan skaffa fler Makita maskiner i framtiden, och gardinstängerna skulle komma upp i ett nafs!. (y)
 
Svar 1: 2008

Anledningen skulle vara att jag kan jämföra mot min nya Festool!
Jag har ett antal Makita idag så vad vore bättre än att övertyga en flitig användare av förträffligheten i en ny produkt?
 
Svar: Alternativ 1 (2008)

Har precis renoverat garaget där jag inrett med en snickarhörna för mina smågrabbar, som älskar att hjälpa till.
Tyvärr får jag nu inte ha min gamla skruvdragare ifred.
Därför skulle jag gärna få en ny så min gamla kan gå vidare till grabbarna..
 
Svar 1 - Makita etablerades i Sverige 2008

Är ett stort fan av Makita och nu när min gröna Bosch-skruvdragare sjunger på sista versen skulle en ny från Makita sitta som handen i handsken!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.