mickesundström skrev:
Helt öppen tilluft och tallriksventil på från luften ?
Får nog kolla med nån som vet mer för dom jag kikar på står inte vilken yta dom täcker
Fresh nånting.. 90? kanske.
Båda helt öppna.
 
A
Beställt ventiler nu men ska frånluft sitta på väggen dit luftvärmepumpen blåser och tilluft på samma vägg som pumpen ?
Dom flesta sätter ju tilluft vid portar men det känns lite fel när pumpen blåser däråt
 
A
Haft en testperiod nu med till och från luftsventiler monterade men inte tyckt det ventilerat tillräckligt med självdrag , så ikväll monterade jag en fläkt med grund ventilation/ fuktstyrning så nu hoppas jag att jag blir nöjd och kan hoppa igång med det roliga = inredet
IMG_20150131_220346.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och ja , den ska kopplas in fast /snyggare :)
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Satte in en Biltemafläkt i garagets frånluftsventil.
Förbättrade min situation med golvvärme och fukt lite.
 
A
IMG_20150221_230534.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_20150221_230433.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_20150221_223237.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_20150221_212926.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu börjar inredet ta form , många funderingar på hur man vill ha det med hyllor skåp mm ,gött att nåt kommer upp iaf :)
 
Redigerat av moderator:
Jag har köpt beggade köksstommar som jag ska använda som arbetsbänkar o skåp.
Sedan vad för bänkskiva jag ska ha har jag inte bestämmt mig för, funderar på en 3-6mm plåt som någon plåtfirma får klippa till åt mig
 
A
sir_daniel skrev:
Jag har köpt beggade köksstommar som jag ska använda som arbetsbänkar o skåp.
Sedan vad för bänkskiva jag ska ha har jag inte bestämmt mig för, funderar på en 3-6mm plåt som någon plåtfirma får klippa till åt mig
Överskåp finns 4st så dom ska upp men får se hur länge luckorna sitter på ,fördelen är att damm inte samlas men samtidigt vill jag se vad som finns i skåpen .
Blir en kombo av det och sparringskenor med konsoler.
Kört med dubbla 22spån med plastmatta över i gamla garaget så kör bänkskiva nu med plywood vid skruvstädet och förstärkningar vid bultar till det på undersidan .
När det ser ut som skit byts plywooden ut .
3-6 mm behöver du väl inte om det är material under ? annars känns det nästan klent tror svetsbänkarna på jobbet är 10-12mm .
beror det väl på vad du gör på bänken , vill gärna att det ska vara stumt om Det ska bankas på nåt som sitter fast.
 
Redigerat av moderator:
sir_daniel skrev:
Blocket har jag span på :)
sir_daniel skrev:
Jag har köpt beggade köksstommar...
Se där ja, det gick ju fort (y)

Grattis :D
 
sir_daniel skrev:
Jag har köpt beggade köksstommar som jag ska använda som arbetsbänkar o skåp.
Sedan vad för bänkskiva jag ska ha har jag inte bestämmt mig för, funderar på en 3-6mm plåt som någon plåtfirma får klippa till åt mig
Begagnade till garaget?? ;)
Själv köpte jag Ikeas nya köksserie, skåp, väggskåp, lådor, överskåp med svart stomme och rostfria luckor. Bänkarna är Ikeas svarta laminatskivor och de är riktigt tåliga.
 
  • Gilla
sir_daniel och 1 till
  • Laddar…
Är väll smålänning till någon del, billigt/gratis är gott, men nytt hade varit trevligt.

10mm... Hmm får prata med någon stålgrossist när det är dags för bänkskiva.
 
Eller lägg lite virke / skiva under en 3-mm plåt, funkar fint....

//AA
 
Gabbe1 skrev:
Begagnade till garaget?? ;)
Själv köpte jag Ikeas nya köksserie, skåp, väggskåp, lådor, överskåp med svart stomme och rostfria luckor. Bänkarna är Ikeas svarta laminatskivor och de är riktigt tåliga.
Några bilder på det? Funderar på att göra detsamma nämligen :)
 
Tror jag postat dem tidigare, men här är en repris

travers.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

travers2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kallun och 1 till
  • Laddar…
A
Tjusigt gabbe ! Har du skruvstäd på bänken eller bara arbetsyta ?
Slopade bänkskåp då stommarna blev dåliga runt skruvstädet och städet på förra garagebänken
 
Inga skruvstäd på dessa bänkar. I ett annat hörn har jag några maskiner och fräsen är utrustad med ett kraftigt skruvstäd som kan användas till allt möjligt, inte bara fräsning.
travers3.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men nu var det inte mitt garage den här träden skulle handla om, så har ni fler frågor så skicka ett pm så slipper vi förstöra för TS
 
  • Gilla
Spett och slägga
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.