Marlen Eskilsson skrev:
Jo, men det här är ju inte ett äldreboende.
Du missade nog syftet med min kommentar, men här kommer den igen citat "ville tillbringa resten av livet". ;)
 
Sen undrar jag varje gång jag ser dessa arkitekter jobba, hur klarar de tillgäglighetskraven med alla nivåskilnader.
 
AndersS skrev:
Du missade nog syftet med min kommentar, men här kommer den igen citat "ville tillbringa resten av livet". ;)
Det räcker ju att man stukar en fot eller får problem med ledbanden i ett knä så blir trappor en plåga.
 
Vilket fattigdomsbevis att behöva inreda med byggplywood.
 
Bygger i betong skrev:
Vilket fattigdomsbevis att behöva inreda med byggplywood.
Nåja, det var ju kvistfri plywood, inte enkel konstruktionsplywood :)
Den var nog inte så billig.


PS
Byggplywood: 76,77 kr/m2
Furuplywood II/IV: 295,30 kr/m2

12 mm hos Beijer.
 
Redigerat:
Inte min smak direkt (tvi) men jag gillar att man inte såg en ända skruvskalle. Hur fick de ihop allt?
 
Hemsk känsla, känns som att vara inne på ett pågående byggprojekt, ofärdigt. Absolut noll hemtrevlighet
 
KnockOnWood skrev:
Nåja, det var ju kvistfri plywood, inte enkel konstruktionsplywood :)
Den var nog inte så billig.


PS
Byggplywood: 76,77 kr/m2
Furuplywood II/IV: 295,30 kr/m2

12 mm hos Beijer.
Huset har en spännande planlösning och är påkostat, med dyr plywood :)

Det jag menade med 'fattigdomsbevis' var att det är en inre fattigdom. Att man vill skapa en brädgårdskänsla för att bo där.
 
Där skulle iaf inte jag vilja bo.
 
S
Skärp er nu alla gnällisar, det var ju hur snyggt som helst! Kul med privatpersoner som vågar!
 
Självklart är det roligt med folk som vågar. OTROLIGT sterilt och minimalistisk dock.
Ser ut som en lagerlokal ju eller en paintball lokal.
 
O
Tja... jag undrar hur de lyckades få igenom bygglovet med tanke på handikappsanpassningen....
 
Z
Ärligt, ni som dissar det här huset, varför gör ni det publikt? Vilket behov tillfredsställer ni genom att såga någons drömhus? Tycker ni inte det är fint, nähä då gör ni inte det och det är ingen dramatik i det, men varför måste ni sprida er negativa åsikt?
 
Ah, så man får inte säga vad man tycker, speciellt när man tycker en del logiska resonemang haltar, jag trodde detta var ett diskussionsforum?

Själv gillar jag utsidan, men arkitekternas nya favoritmaterial plywood faller inte mig i smaken, inte heller virrvarret av byggelement i hela huset (hade varit intressant att se planlösningen), köksluckan är jag dock lite nyfiken på.
 
P
Jag gillar huset. Jag gillar särskilt alla rum och nivåskillnader. Är lite trött på alla öppna planlösningar. Själv vill jag bygga en ribbstol från övervåningen till vinden och ta bort den krångliga och alldeles för trånga vindsluckan och isolera vinden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.