Snyggaste arkitektritade huset i byggahus.
 
coolt, ser fint ut nu, men hur bra ser det ut om några år när trär gulnat?

känns som att det kan vara lite jobbigt ljudmässigt när det är så kalt och dessutom med bjälklagen som är öppna nedåt istället för stängda och med isolering eller har de någon annan ljudisolering(?)
 
Gillar man plywood som inredningsmaterial så...

Vad blir nästa steg med minimalistiska förtecken, OSB-väggar?
 
G
Latexsnickare göre sig inte besvär...
 
För mig ser det ut som en typisk öppen planlösning med kök o vardagsrum ihop.
Bolhyllan var bästa biten. Badrummet verkar vara så trång så fotografen kom inte in ens in o fota!
Troligen blir han tvungen o måla alla trä om några år. Det låter som en hopplös uppgift o sköta så mycket trä i gott skick under längre period.
 
Läste inledningen av artikeln, citat "ville tillbringa resten av livet" med alla dessa trappor, små utrymmen/prång och avsatser t.ex. vid matplatsen så är risken istället att man inte kan bo kvar pga dess arkitektur.
Personligen känns det som man går runt i ett snickeri eller hus under byggnation. Men väggar och tak kan ju målas om man skulle tröttna, dock krävs mera arbete att förändra planlösningen.
Har sett en liknande skapelse i ett husdesignprogram från England med allt i trä/plywood.
 
Jobbigt med stickor. ;)
 
Jag tror tvärt om att man kan hålla sig friskare längre om man har ett hus med så mycket trappor. Det tvingar ju dig till motion varje dag.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Jag tror tvärt om att man kan hålla sig friskare längre om man har ett hus med så mycket trappor. Det tvingar ju dig till motion varje dag.
Kan ju vara så ;) Men idag arbetar man med att t.o.m. ta bort mattor, etc, för att undvika fallolyckor för äldre och att bara ta sig till mellan kök och vardagsrum i detta hus är märkligt utformat med risk att man plötsligt ligger inkilad nere vid matbordet :)
 
Jo, men det här är ju inte ett äldreboende.
 
Jag tror det är meningen att några ska sitta vid matbordet på upphöjningen. Äta mat så fort det går utan att hinna luta sig bakåt.
Det kanske är kul för barnen och hoppa upp o ner där men inte för 60+ inte ens 50+
 
B
Mycket fint hus ?
 
Skulle kunna vara en taktisk träningsbana för insatsstyrkan (De använder ofta banor som ser ut som hus uppbyggda med plyfa)

edit: Jag tyckte de var coolt! Dock inget för mig då jag gillar gammalt, men helt klar en cool lösning
 
coolt utifrån, vedervärdigt inuti...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.