Är det via spcconnect.com som all administrering görs? Jag loggar in där och kan connecta med panelen. Kan jag ha fel rättigheter?
 
Ja, eller rätt in på ip nr.
 
Har fortfarande inte lyckats komma in direkt på IP, vilka inställningar krävs för det?
I spcconnect.com när man ansluter till "connect to panel webpage" ska man där logga in med sin "vanliga" user dvs samma som man larmar på och av med?
 
Ingen inställning. Skriv https://ipnr du måste skaffa konto på SPC Connect.
 
RilleRock
JohnRoe skrev:
Har precis uppgraderat till 3.6 och fått igång spc connect appen. Min fråga vart administrerar man nu larmet när inte längre spc pro funkar? Jag körde .fw filens firmware uppgradering via spc pro dock är det ju 2 ytterligare filer .pfw och .clng vad är det och hur gör man med dom?
.clng är språkfilen
.fw mjukvara till centralapparaten
.pfw mjukvara till enheter på xbus

Logga in via webgränsnsittet som engineer och välj installatörsläge.
Tryck på FIL i vänstra kolumnen och uppdatera det som behövs.
 
RilleRock
JohnRoe skrev:
Har fortfarande inte lyckats komma in direkt på IP, vilka inställningar krävs för det?
I spcconnect.com när man ansluter till "connect to panel webpage" ska man där logga in med sin "vanliga" user dvs samma som man larmar på och av med?
Det är 2 skilda inloggningar.
Antingen skriver du som probeb skrev https://"din central ip" och då måste din dator vara i samma nätverk.
Edit: Där kommer du till en inloggningsruta där du anger ditt användarid som du skapat till manöverpanelen alt Engineer och 1111 om du inte ändrat dem.

Eller så skapar du ett konto på spcconnect.com eller direkt i din mobil via spcconnectappen för att komma åt din central oavsett var du befinner dig.
Jag tycker det är lättare via web.

"Register a panel to your account"

Där anger du sedan ditt ATSregID för din central (som du bla hittar i manöverpanelen under "spcconnect" eller under kommunikationsmenyn FlexC).
Samt ditt användarnamn som du har skapat i din central för att kunna styra larmet och tillhörande kod.
Thats it.
Din användare måste ha "Webåtkomst" ibockat under användarprofilen som är knyten till din användare.
Ibland om inte panelen vill gå online dvs det står offline i manöverpanel alt fel under flexC menyn så reset encryptionkey i spcconnect så hoppar den rätt.

Logga sedan in med samma inloggningsid i din app som du skapat till spcconnect.

Lycka till :)
 
Redigerat:
  • Gilla
DMJ
  • Laddar…
Tusen Tack!!! (y)
Dagens sista fråga:
Är inloggad som engineer, hur ändrar jag till
"Manufacturer access" required for Firmware operations
 
Redigerat:
RilleRock
JohnRoe skrev:
Tusen Tack!!! (y)
Dagens sista fråga:
Är inloggad som engineer, hur ändrar jag till
"Manufacturer access" required for Firmware operations
Skönt det funkade :)

Du skall tillåta "Tillverkarläge"
(Men innan det får du logga ur installatörsläget får att kunna logga in som admin).
Och det gör du som admin via manöverpanel under meny "bevilja åtkomst" och sen aktivera tillverkarläge.
Sen kan du pumpa in nya mjukvara i installatörsläge.

Varför kör du inte svenska?
Lite lättare kanske :cool:
 
RilleRock
Du ändrar språket i installatörsläge.
Konfiguration>>>System>>>Språk>>>Svenska
 
Vilken är den absolut bästa kabeln till larminstallation? Allt kommer dras dolt.
Kommer sätta några expansionsenheter ute i anläggningen och där behövs väl tvinnad kabel. Vore snyggt om man kunde använda samma kabel till allt.
 
Jag kör vanlig vit Cat.6 kabel till X-Bus och dragning til flera sensorer och CQR 4 Core (billigt från Security Warehouse) till enstaka enheter.
 
AskeHolst skrev:
Jag kör vanlig vit Cat.6 kabel till X-Bus och dragning til flera sensorer och CQR 4 Core (billigt från Security Warehouse) till enstaka enheter.
CQR verkar vara en vettig kabel som är flexibel.

I SPC Ready2GO paketet, visst är det med plåtkapsling och IP-modul?
 
RilleRock
Rena skrev:
CQR verkar vara en vettig kabel som är flexibel.

I SPC Ready2GO paketet, visst är det med plåtkapsling och IP-modul?
Svar ja.
 
  • Gilla
Rena
  • Laddar…
Hur gör man för att få centralen att skicka ett mail vid en händelse
 
zorro_66 skrev:
Hur gör man för att få centralen att skicka ett mail vid en händelse
Korta svaret: det går inte.
Långa svaret: det går alldeles utmärkt, men kräver ytterligare prylar, en del kunskap och lite tålamod. Skaffa en raspberry pi, köp programvaran spc gateway från lundix IT (PM till användare gol). Koppla ihop och programmera larmet att prata med gateway som sedan programmeras att skicka ett mail.
Jag har testat betaversionen och det funkade perfekt, men sen har jag inte bestämt riktigt hur jag vill ha resten och då har det blivit liggande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.