willep skrev:
Kanske ett vanligt relä i mellan istf fibaron. Eller byt qubino mot mottagare med potentsialfri kontakt.;)
Ja just det, så var det. Jag skall göra en liknande grej och köpte en Qubino. Men jag måste ha en potentialfri kontakt så jag tog en Philio i stället.
 
lilytwig skrev:
Eh... det gör det väl, men du får ju signal ut på Qubino så du behöver inte Fibaron
Menar du att jag kan ansluta "Q" på Qubinon till "Z1" på larmet och minus på matningen till Qubinon till "GND" på larmet?
 
lilytwig skrev:
Ja just det, så var det. Jag skall göra en liknande grej och köpte en Qubino. Men jag måste ha en potentialfri kontakt så jag tog en Philio i stället.
Hur gjorde du med Philion? Jag antar att jag också behöver en potentialfri kontakt.
 
tranceblast skrev:
Menar du att jag kan ansluta "Q" på Qubinon till "Z1" på larmet och minus på matningen till Qubinon till "GND" på larmet?
Hej
ja, jag tänkte så först, men tar tillbaka det för du kan kanske inte köra in 24v på larmet. Det vill kanske ha en slutande potentialfri kontakt
 
lilytwig skrev:
Hej
ja, jag tänkte så först, men tar tillbaka det för du kan kanske inte köra in 24v på larmet. Det vill kanske ha en slutande potentialfri kontakt
Precis, jag antar att larmet vill ha en potentialfri kontakt eftersom att om jag sluter mellan "Z1" och "GND" på larmet så tjuter det. Jag blev lite nyfiken på Philion, hur gjorde du där?
 
Jag kanske har hittat ett problem med mina HTTP sensorer. I det nya UI har jag dubbelt av alla Http Sensorer men innan jag börjar ta bort några måste jag kolla med er så detta inte är en bug och alla har så. Jag är rädd för att om jag tar bort den ena kanske den andra försvinner och dessa är med i väldigt många regler ( typ någon hemma )
 
Tomas Andersson skrev:
Jag kanske har hittat ett problem med mina HTTP sensorer. I det nya UI har jag dubbelt av alla Http Sensorer men innan jag börjar ta bort några måste jag kolla med er så detta inte är en bug och alla har så. Jag är rädd för att om jag tar bort den ena kanske den andra försvinner och dessa är med i väldigt många regler ( typ någon hemma )
Jag har också många extra HTTP sensorer, känns som att alla som man tagit bort tidigare finns kvar.
 
Tack matsv
Detta verkar troligt när jag gjorde om alla http en gång i tiden och nu har dom exakt samma namn och båda får push från samma saker men detta kanske är problemet när den startar om eftersom då måste jag alltid skifta två gånger på varje sensor annars fungerar inte reglerna :banghead: Detta är fxxxxn så jobbigt.
 
Samma här, har alltid varit så sen det nya UI.
Provat att ta bort dubbletterna, får se va som händer ,hade upp till 5-6st med samma namn.
 
Oooops tagit bort lite för mycket.... Får se vad som fungerar imorgon :D natti natti...
 
  • Gilla
matsv
  • Laddar…
tranceblast skrev:
Precis, jag antar att larmet vill ha en potentialfri kontakt eftersom att om jag sluter mellan "Z1" och "GND" på larmet så tjuter det. Jag blev lite nyfiken på Philion, hur gjorde du där?
Den har potentialfri kontakt, så det funkar. Drivs dock med nätspänning. om du hellre vill köra lågspänning så är qubino plus ett extra relä att föredra.
 
lilytwig skrev:
Den har potentialfri kontakt, så det funkar. Drivs dock med nätspänning. om du hellre vill köra lågspänning så är qubino plus ett extra relä att föredra.
Om jag inte minns fel går fibaro att köra på 24v
 
power650 skrev:
Oooops tagit bort lite för mycket.... Får se vad som fungerar imorgon :D natti natti...
Vad skönt att slippa vara försökskanin :) Vad hände försvann båda när du tog bort en?
 
Kan man ange din geografiska plats i Zipaboxen för att tända lampor vid skymning? Kan man i så fall också tända dem innan solen går ner?
 
lilytwig och Tomas Andersson. Jag läste lite på m.nu och enligt dem så ska philio också gå på 24v dc. Enligt manualen till Philio pan06 så ska det också fungera. Ellerhur? 2015-01-29 04.52.34.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.