jan_banan skrev:
Ja!
Jag läste nämligen att den kunde ha svårt att känna av just svart och blankt. Har märkt det själv också, de svarta benen på soffan har den svårt med samt vår gamla svarta spjälsäng som numera är utbytt mot en större säng med furuben som den inte har några problem med alls. Kanske sätta lite färgad tejp, måla eller hitta på något annat kul med de möbler som den har problem med? :)
 
  • Gilla
jan_banan
  • Laddar…
OK! Tycker dock detta är för dåligt och jag vill inte ha färgad tape på mina möbler, inget illa menat, tack för förslaget :) Avvaktar ny FW lite till. Får man fråga var du läste detta? Erkänner Neato problemet? Otur alltså, när jag ser mig omkring på bottenvåningen har vi uteslutande svarta eller kromade ben på möblerna :thumbdown:
 
Nu funkar vår Glufs Glufs perfekt igen, gillar den 😃
 
Vad var felet då?:)

Min lilla hushållsslav är skitbra. Den bor under tvbänken också. Dvs syns inte!
 
Vi är mycket nöjda med vår Botvac 85. Har haft den sedan Oktober/November och har inte behövt damsuga en gång själva än. Tar våra 100kvm på nedervåning på en laddning. Dock har vi inte mycket tjocka mattor som den behöver stånka i.

Kunde inte vara mer nöjd faktiskt.
 
Vi startade om den! Hade redan gjort det ett par gånger, men så bestämde vi att vi testar en sista gång innan vi åker och reklamerar. Glufs Glufs kände nog på sig att det var dags att samarbeta, för sedan dess fungerar han klockrent 😃
 
Hej vår stannar ofta pga att skräpbehållaren inte sitter rätt, eller rättare sagt den skakar loss när roboten kör över matt kanter eller trösklar. Då ska man veta att de flesta trösklar i detta huset bara är någon millimeter hög, vilket inte borde vara något problem. Är det fler som haft detta problem?? Eller har vi fått ett `måndags ex` ?? Annars är vi nöjda.
 
Vår förra hände det på, men med den nya har vi inte haft några sådana problem.
 
hallonkräm skrev:
Hej vår stannar ofta pga att skräpbehållaren inte sitter rätt, eller rättare sagt den skakar loss när roboten kör över matt kanter eller trösklar. Då ska man veta att de flesta trösklar i detta huset bara är någon millimeter hög, vilket inte borde vara något problem. Är det fler som haft detta problem?? Eller har vi fått ett `måndags ex` ?? Annars är vi nöjda.
Vi hade samma problem med vår.
Efter bara nån månad kom problemet, men vi fick en ny behållare av ÅF.
Kände även på deras demo, och den satt lika illa som den som var trasig.

Det verkar vara hakarna på behållaren som slits (eller snarare är felgjorda).

Så jag håller tummarna, att behållaren håller sig på plats nu.

Men reklamera din dammsugare till ÅF så bör de hjälpa dig.
 
Min dammbehållare sitter som gjuten. Men man måste verkligen trycka till den hårt. Det är den där sista millimetern som gör att dammsugaren registrerar den som "monterad".
 
Hej,

kom precis hem med en ny Neato Signature Pro från Netonnet. Följde instruktionerna och satte den på laddning. Först lyste den fast grönt, efter en stund började den blinka orange och det verkade ok eftersom det står att den ska ladda 12 timmar, men redan efter 5-10 minuter lyser åter ett fast grönt sken. Laddar den inte? Är den redan fulladdad?
 
Den laddar än! Låt den stå minst över natten... Nimhbatterier fungerar så. Tror cellerna laddar upp sig lika mycket... Typ.

Imorgon får du prova:)
 
Blir ju konfunderad eftersom det står att den ska BLINKA antingen grönt eller gult när den laddar, ett fast grönt sken skulle ju betyda att den är fulladdad.
 
Nu blinkar den grönt...
 
  • Gilla
Wilfa
  • Laddar…
Följ instruktionerna om 12h laddning. Det är bara första gången du behöver bry dig om det... Sen tar det någon timme.
Kör du igång riskerar du att förstöra batterierna.
Jag håller med om att det är förvirrande.
Lionbatterier hade varit bäst...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.