Steinmeister skrev:
Den där sneda grejen mellan kök och vardagsrum på planritningen, är det en rejäl murad spis? Känns som det skulle passa som handen i handsken i det bygget.
Jag gissar snarare på köksö/bardisk/köksskåp, eftersom det redan finns en öppen spis inritad i vardagsrummet...
 
  • Gilla
Mossen stefan
  • Laddar…
Nej det är en köksö, öppna spisen (vattenmantlad) är på långsidan mot fönstergaveln ÖS.
 
Coolt är bara förnamnet!
 
Bland det grymmaste/sjukaste!

Hatten av, ser ut att bli riktigt riktigt bra! :)
 
Hatten av för utförande både in- och utvändigt.

Får man undra i vilken härad ekonomin för ett dylikt projekt hamnar?
 
Fantastiskt bygge, instämmer i övriga kören.
Ser fram emot fler bilder vartefter bygget fortskrider!

Mvh Jante
 
Budgeten för bygget är på ca 2,5 MSEK exklusive tomt. Tomten köpte vi för 7 år sedan och då kostade den 575 000 SEK. Ladan ägde jag innan så den kostade inget extra. Flytta ladan kostade ungefär 150 000 SEK (stomme uppmonterad).
 
Mossen stefan skrev:
Budgeten för bygget är på ca 2,5 MSEK exklusive tomt. Tomten köpte vi för 7 år sedan och då kostade den 575 000 SEK. Ladan ägde jag innan så den kostade inget extra. Flytta ladan kostade ungefär 150 000 SEK (stomme uppmonterad).
Inga extrema summor heller. Kanske ska leta efter en gammal lada istället för att bygga nytt...
 
Gratulerar till något riktigt innovativt och vackert! Ser bra ut på alla sätt och vis. Skall bli kul att få se insidor när det börjar bli mer färdigt! Också riktigt roligt att ni gör det med en så överkomlig budget.
 
  • Gilla
Mossen stefan
  • Laddar…
Jag behöver hjälp med att hitta dörrar till min vinkammare. Dels så vill jag ha glasskjutdörrar som är isolerade och har UV skydd.
 
Jag saknar en bild på byggherrarna (bygghennarna?). Jag börjar bli lika nyfiken på er som på huset. :)
 
Instämmer med den övriga kören. Otroligt snyggt och med en fantastisk känsla.. Skall bli roligt att följa er ända in i mål.
 
Händer det något med bygget? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.