Mr Lorentz skrev:
Vet inte om denna passar till SPC men här är en ny läsare.

[länk]
Om jag förstått det rätt passar den till SPC´ dörrkontrollenhet A210 iomed den hanterar clock data protokoll men inte till övriga systemet.
 
Någon mer som har problem med att ansluta till centralen med Google Chrome. Får bara felmeddelande. Men fungerar med IE
 
probeb skrev:
Någon mer som har problem med att ansluta till centralen med Google Chrome. Får bara felmeddelande. Men fungerar med IE
Har samma problem. Hör tydligen ihop med att Google har skärpt upp SSL-kraven fr.o.m version 39. Du kan läsa mer om det här.
Min Firefox funkar än så länge. Men det är nog bara en tidsfråga innan detta införs i alla webbläsare.
Frågan är hur Siemens hanterar detta? De bör ju genast uppgradera till senaste SSL-versionen annars kommer ju inte webbgränssnittet gå att använda längre.
 
Kanske det är löst i ny firmware? Det skall finnas en 3.6.0 ute nu, om någon har den tillgänglig testar jag gärna :)
 
Enligt detta inlägg, från en vanligtvis tillförlitlig kille, skall 3.6.0 vara ute men kanske inte i SE?
Det är inte så att de har slutat lägga upp nytt på bewator.com efter flytten till spiap.com? Hade ju varit tråkigt om det lå en ny firmware och bara väntade på att blir testat :)
 
Vart finns firmware på spiap.com?
 
probeb skrev:
Vart finns firmware på spiap.com?
Jag har ingen aning om det finns där, jag är bara en glad amatör med SPC larm men utan partner login som hoppas på att någon annan med åtkomst kan hjälpa. Då jag ser att det inte kommer upp nyheter på bewator.se men på se.spiap.com istället tänkte jag att de kanske hade lämnat Bewator sajten helt. Men som sagt ren gissning. Det finns ju en inloggningssida, det är alltid spännande när man inte vet vad som gömmer sig bakom.
 
Blir snack om Siemens imorgon.
 
probeb skrev:
Vart finns firmware på spiap.com?
I inloggat läge finns firmware under centralapparaternas dokumentationsflik, se nedan. Och det är fortfarande 3.4.5 som gäller.

spcdoc.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den är inte släppt en.
 
Hej har precis monterat mitt nya SPC4320 med en 421 panel
min fråga är det står INST.LÄGE AKTIV på displayen hur kommer jag ur detta
Siemens manualer lämnar ju mycket att önska
 
Det betyder att du för tillfället har beviljat åtkomst för installatören (dig själv alltså) och är en förutsättning för att du ska kunna logga in i fullt installatörsläge för att konfigurera larmet. När du är färdig med alla dina inställningar kan du slå din "vanliga" användares kod, och blippa dig fram till menyer->bevilja åtkomst->installatör->inaktivera så försvinner det från displayen och du kan inte heller logga in som installatör (Engineer)
 
Ok Tack
om jag av aktiverar installatör i panelen kommer jag åt larmet via SPC Pro endå då
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.