Per Eskilsson skrev:
Bra! Du kanske redan har gjort det, men om inte, passa på att ladda ner senaste versionen av appen.
[länk]
Jag tycker personligen det blir riktigt bra med den nya stäng-knappen som avslutar och tar en tillbaka till trådlistningen. Vad tycker du?
Jag gillar stäng-knappen, blir som tillbaka-knappen på gamla appen.
Jag skulle vilja ha en riktig stäng-av-appen-knapp, känns bättre på något sätt även om det kanske egentligen inte spelar någon roll.
Kan man fixa bort dela-knappen?
Jag använder aldrig funktionen så för mig är den helt onödig.
I övrigt så känns nya appen mycket bättre än mobilsidan, även om det är en liten bit kvar till den gamla appen.
Fixar ni bara så att man kommer till första olästa inlägget så är jag egentligen nöjd.
 
Lostmoose skrev:
Jag gillar stäng-knappen, blir som tillbaka-knappen på gamla appen...

Fixar ni bara så att man kommer till första olästa inlägget så är jag egentligen nöjd.
Nu har jag ändrat åt dig så att du kommer till första olästa inlägget. Bekräfta gärna att det fungerar.
 
AnneFi
Krysset känns väl bara lite konstigt när backa knappen numera tar dig ut tråden? Känns lite som en app som är gjord för iOS men som försöker fungera med Android typ. Om någon förstår vad jag menar.
 
Per Eskilsson skrev:
Nu har jag ändrat åt dig så att du kommer till första olästa inlägget. Bekräfta gärna att det fungerar.
Hur gör man det?
Jag har ställt in det på mitt konto för mobilsidan, men kommer fortfarande inte till första olästa i appen. På mobilsidan fungerar det.
 
AnneFi skrev:
Krysset känns väl bara lite konstigt när backa knappen numera tar dig ut tråden? Känns lite som en app som är gjord för iOS men som försöker fungera med Android typ. Om någon förstår vad jag menar.
Backaknappen tar dig bara ur tråden om du inte laddat en ny sida med fler inlägg inom tråden. I så fall tar bakåtknappen dig tillbaks till förra sidan.

Säg att du öppnar tråden på sodan tre av fyra. Klickar du sedan fram sidan fyra, och därefter klickar på bakåtknappen så laddas sidan tre igen. Krysset stänger däremot tråden.

Men jag håller med om att det känns lite iphonigt på något vis.
Jag tycker det hade varit bättre att lägga kryssets funktion på bakåtknappen och sen tagit bort både pilen och krysset.
 
Lostmoose skrev:
Jag gillar stäng-knappen, blir som tillbaka-knappen på gamla appen.
Jag skulle vilja ha en riktig stäng-av-appen-knapp, känns bättre på något sätt även om det kanske egentligen inte spelar någon roll.
Kan man fixa bort dela-knappen?
Jag använder aldrig funktionen så för mig är den helt onödig.
I övrigt så känns nya appen mycket bättre än mobilsidan, även om det är en liten bit kvar till den gamla appen.
Fixar ni bara så att man kommer till första olästa inlägget så är jag egentligen nöjd.
Röstar också för att dölja delaknappen.
 
AnneFi
pyro skrev:
Backaknappen tar dig bara ur tråden om du inte laddat en ny sida med fler inlägg inom tråden. I så fall tar bakåtknappen dig tillbaks till förra sidan.

Säg att du öppnar tråden på sodan tre av fyra. Klickar du sedan fram sidan fyra, och därefter klickar på bakåtknappen så laddas sidan tre igen. Krysset stänger däremot tråden.

Men jag håller med om att det känns lite iphonigt på något vis.
Jag tycker det hade varit bättre att lägga kryssets funktion på bakåtknappen och sen tagit bort både pilen och krysset.
Jag kommer ut ur tråden på min bakåtknapp oavsett om jag har bläddrat tio sidor eller ej. Märkte dock nu att om jag går ur appen och in igen så backar jag mellan sidor istället. Som att den inge kommer ihåg var jag var innan jag gick in i tråden.

Jag ser min Menyknapp och min backaknapp som de största fördelarna med en Android jämfört med iphone. Jag vet liksom alltid var jag har sakerna i alla appar utan att behöva leta efter kryss och pilar.
Därför hade jag hellre sett att bakåtknappen ersätter krysset sen hade jag hellre tryckt på meny -> svara än att ha rutan med snabbsvar längst ner i tråden.
 
  • Gilla
pyro
  • Laddar…
pyro skrev:
Hur gör man det?
Jag har ställt in det på mitt konto för mobilsidan, men kommer fortfarande inte till första olästa i appen. På mobilsidan fungerar det.
Tråden jag öppnade nyss laddade det första olästa inlägget. Verkar inte som att den funktionen är riktigt stabil.
 
Nu blev jag ännu mer konfunderad över hur navigeringen egentligen fungerar. Om jag öppnar en tråd och sen går ur appen, när jag sen startar appen igen, så är jag kvar i tråden, men krysset är försvunnit och bakåtpilen inaktiv. Jag kan väl på något sätt köpa att det inte finns någon historik att backa i (även om den inte borde försvinna omedelbart), men jag borde väl likväl kunna säga tråden (och komma till listningen för det forumet) med krysset.

Det skiljer sig även i beteende om jag går tillbaka till appen via rescent apps menyn (då finns historiken kvar) eller om jag går tillbaka genom att klicka på ikonen i app-menyn (då är historiken borta).

Telefonens bakåtknapp gjorde inte heller någonting. Min uppfattning är att om det inte finns mer historik att backa i och användaren ändå klickar bakåt ska appen stängas. Det är så här androidappar brukar fungera. Även de flesta webbläsare för Android brukar fungera så, eventuellt med en bekräftelsefråga om man verkligen ville avsluta.
 
Redigerat:
AnneFi
Pyro - det händer mig också. Kan inte ens backa ut ur appen igen utan var tvungen till att stänga ner den via mittknappen på telefonen, döda appen och börja om igen.
 
AnneFi
För övrigt så fungerar det inte att uppdatera genom att dra sidan neråt. Det blir ingen skillnad. Jag måste byta till olästa och sedan gå tillbaks till senaste för att se de nya trådarna
 
Går det att få så att bara rubriken på respektive tråd syns? Varför blir det halvtext, någon inställning jag missat?
 
Hmm tänkte bifoga en skärmbild för att visa vad jag menade med halvtext, men det gick tydligen inte. Ser massvis med halva textrader i trådöversikten.
 
Screenshot_2014-12-03-09-52-52.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu kanske.
 
B
dof skrev:
Hmm tänkte bifoga en skärmbild för att visa vad jag menade med halvtext, men det gick tydligen inte. Ser massvis med halva textrader i trådöversikten.
Sådär ser det ut för mig med den inbyggda webbläsaren i telefon, Chrome och appen visar det korrekt för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.