Tackar,
På vilket sätt menar du?
 
Om inte folien är känslig att gå på och att ha verktyg etc. på den.
Gruskorn under skorna etc. kan skada folien.

Men det är säkert överdrivet.
 
Nog överdrivet, men tittade du på nästa sida? :D
 
AndersMalmgren skrev:
Nog överdrivet, men tittade du på nästa sida? :D
Jaja, det blir bland det grymaste badrummet jag sett!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Taket uppsatt, ska bara dit lite färg och hål för armatur
DSC_0081.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi har inte jobbat i lägenheten på några veckor men nu har vi börjat igen.
Pappa håller på att fixa sista varvet uppe vid taket. Under tiden håller jag på att förbereda formen för att gjuta täcklocket till toaletten.

Har precis gjort en avrundning med polyuretanfogmassa, nu ska den få torka och sedan ta bort överflödig massa med en vass kniv.
DSC_0089.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fogmassan hade inte stelnat tillräckligt så får gjuta imorn.

Men nu är sista varvet på kaklingen klar, en milstolpe :D
DSC_0091.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GK100 och 3 till
  • Laddar…
Till midsommar bör allt vara klart ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
haha, i april är det två år sedan tillträde, då SKA allt var klart! :D
Nu har jag sagt det publikt så kan inte ändra mig :p

Fogningen är ju det stora som är kvar, monteringen av duschdörrar tror jag borde gå smärtfritt, där är det ju viktigt att de hamnar på milimetern rätt så att vinkeln blir rätt när de är stängda.

Sedan är det ju bänkskivan över kommod/tvättmaskin kvar. Det blir en betongskiva på 1500x540x30 vilket blir 54 kilo, för att det ska hålla måste jag fräsa in en konsol i vänstersidan på kommoden (Så att den inte syns) så det blir en del special där vilket kan ta tid, måste även beställa konsolen för att få den tillverkad som jag vill

Utöver det måste ju även gjutningen bli bra, ska gjuta lilla täckskivan för toaletten idag så ska bli kul och se om det blir bra.

Nästa steg är att bygga väggar till lilla garderoben, efter det ska vi måtta in köket på milimetern mellan garderob och grabbens rum (Detta pga att garderobsväggen kan diffa lite beroende på hur tight vi kan göra det med stammen). När vi vet var grabbens vägg ska vara bygger vi den och sedan smäller in köket mellan dessa två väggar.

Sedan är det golvläggning av entre, vardagsrum och grabbens rum kvar, samt sist men inte minst klinkern i köket. Sedan ska ju golvsocklar osv på plats. Walk in closet ska även inredas

Tror du jag hinner till 1 apr? :D
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
tyvärr så tror jag det är för lite tid :)
 
hehe, ja iallafall i relation till badrummet, men jag tror det som är kvar borde gå snabbare :D

Farsan har fogat ett varv, men var inte helt nöjd med PCI Nanofug Universiell Flexfog, välldigt, välldigt hård och svår att få ner i utrymmet mellan plattorna, så imorn ska vi köpa PCI Nanofug Premium Universell flexfog som ska vara enklare att applicera.(Så vi spar lite tid)

Formen är iallafall klar och ska precis dra i betongen, vi valde att lägga en 10mm cellplast ihopnajad med armering för att få bort lite vikt då vi tänkte ha gångjärn på luckan så att man kan använda utrymmet för förvaring av toapapper etc
IMAG0321.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren skrev:
Fogmassan hade inte stelnat tillräckligt så får gjuta imorn.

Men nu är sista varvet på kaklingen klar, en milstolpe :D
[bild]
Hade det noga upptagna hålets centrum linjerat med horisontal eller vertikal fog kunde det varit åtminstone nöjaktigt i totalutförande. Miss i CAD eller följer du någon standardiserad byggnorm, kanske brister i avtal med hantverkaren? :)
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Nja hålet, sitter där det sitter :/
Visa bilaga 106801

haha, men ja faktiskt, man kan tro att någon försökt linjera det i centrum av de fyra plattorna men misslyckats :D Hade varit bättre den hamnade helt off :D

edit: Tur att det är på 2.8 meter och inte i blickfånget :p

Min far som kaklar gilla att göra sådana där perfekta hål, likadant med hålen för toaletten :D
Visa bilaga 114282
 
funkar fint med vinkelslip och tång för större hål och torrborrar till vinkelslipen för mindre hål
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
nino skrev:
funkar fint med vinkelslip och tång för större hål och torrborrar till vinkelslipen för mindre hål
Om jag någonsin ska outsourca plattsättning så måste jag få använda dig nino :D
Man har ju sett exempel på där kanten på kaklet syns även med ramen monterad på eldosor etc :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.