wanegardh skrev:
Borde inte en uppdatering komma automatiskt?
Nej, huruvida dina övriga appar uppdaterar sig själva eller inte kan du ju välja i play.
Ingen av mina övriga appar får lov att uppdatera sig automatiskt, jag vill ha koll på vad de tänker hitta på för dumt. Har märkt att det inte är helt ovanligt med appar som inte vill ha några särskilda behörigheter när du tar ner dem första gången men sedan i en uppdatering så vill de plötsligt ha reda på allt möjligt. *foliehatten nertryckt över öronen*
 
Det beror på vad du har för inställningar i Google Play appen. Jag tror standard är "Uppdatera endast automatiskt vis Wi-Fi. Kan det vara så att du inte hade tillgång till wifi?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: Ser nu att Dalbotös hann svara före mig.
 
Redigerat:
Har wifi igång.
Då borde en uppdatering komma?
Det gör det med andra appar.
 
Går det att ställa in antalet inlägg per sida? Har för mig att jag ställde in det på 100 i gamla appen.
 
Per Eskilsson skrev:
MaxPax och spendera, Nu har vi lagt till stöd för äldre telefoner. 7725 enheter stöds nu (1553 har lagts till). Tidigare var kravet att man hade minst androidversion 4. Nu är kravet sänkt till 2.1. Testa ladda ner senaste uppdateringen av appen och se om det fungerar bättre nu.

[länk]
Tack så mycket. Jag fick dock andra problem (för lite ledigt minne för att ladda ner och installera appen). Får kolla om jag kan ta bort någonting för att få det att fungera.
 
Har provkört nya "BH-appen" lite nu på dels en Samsung S2 och en Acer iconia padda. De show-stoppers som hindrar användning är markerade med dubbla --. Mer tester har jag därför inte kunnat göra.

Gemensamma problem:
- Seg, snudd på en show-stopper.
- Inget fladder!! Visa inte sidan förrän den är färdigritad och färdigscrollad.
-- Kommer ej till senaste olästa inlägget trots att detta är valt under Inställningar -> Redigera profil. Det fungerar, för senaste inlägget fladdrar förbi, men till sist ställer sig sidan på toppen. Och ibland fungerar det faktiskt att den stannar på senaste inlägget, men bara ibland.
-- Återvänder till toppen av listan vid return, nästan, ibland...
- Ingen knapp för att återvända, utan man måste backa genom alla sidor!
- Feedback på knapptryckningar saknas (Senaste/Olästa/Bevakn/Forum). Även länkar saknar ibland feedback.

Samsung S2:
- För stor fontstorlek. Den nya inställningen för detta fungerar inte. Jo, man måste ta död på appen!
- Startar ibland med en tom vit sida. Verkar vara en utgången sida? Går att komma vidare genom att klicka på "Hem" eller "Senaste" eller nåt. Antagligen samma problem på Acern.

De flesta problem är som synes gemensamma för dessa två plattformar.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag håller med bo på samtliga gemensamma punkter, men för mig är segheten en showstopper.
Jag tycker även att all reklam stör något fruktansvärt...
Jag saknar en avstängningsknapp, och undrar hur i hela friden appen lyckas samla ihop till 117MB cache efter bara 5 minuter.
Har telefonen laddat ner allt detta under tiden så har jag snart slut på surf...
 
Redigerat:
Tack för bra feedback. Vi jobbar vidare med att förbättra appen. Just nu försöker vi få till en "stäng-knapp" så att man snabbt kan komma tillbaka där man var innan man klickade in sig i en specifik forumtråd.
 
Redigerat:
Lostmoose skrev:
Jag saknar en avstängningsknapp, och undrar hur i hela friden appen lyckas samla ihop till 117MB cache efter bara 5 minuter.
Har telefonen laddat ner allt detta under tiden så har jag snart slut på surf...
Menar du dataanvändning eller lagring? Var i mobilen hittar du siffran? Under Anslutning > Dataanvändning eller under Allmänt > Programhanterare > Hämtat?
 
Redigerat:
AnneFi skrev:
Jag hade gärna velat lämna tråden på tillbaka knappen som det var i appen och inte backa i sidorna.
pyro skrev:
Den enda motivering till att det skulle få finnas en bakåtknapp som tog plats i hörnan skulle vara om den tog mig direkt ur en tråd tillbaks till listningen. Har jag läst en tråd på fyra sidor är jag inte intresserad av att baka tillbaks genom alla sidorna för att komma tillbaks till listningen...

...

Jag skulle gärna se att den undre menyraden gick att dölja fullständigt bara när man skrev ett inlägg. Jag ställde in att den bara skulle visas om jag scrollade upp, men när jag skriver inlägg och redan har ett tangentbord över halva skärmen äter den upp för många värdefulla textrader. Framförallt blir det väldigt märkbart om man behöver scrolla i textinmatningsfältet.
Bo.Siltberg skrev:
- Ingen knapp för att återvända, utan man måste backa genom alla sidor!
Lostmoose skrev:
Jag saknar en avstängningsknapp...
AnneFi, pyro, Bo.Siltberg, Lostmoose och alla ni andra, Nu har vi släppt en ny uppdatering av appen.

Nytt denna gång är:

- "Stäng"-knapp så att man snabbt kan komma tillbaka där man var innan man klickade in sig i en forumtråd.
- Buggfix som gör att toolbaren inte lägger sig över inmatningsfält när man använder tangentbordet.
- Från och med nu döljer vi den nedre toolbaren inne i forumtrådar.

Uppdateringen beräknas vara ute strax före julkalendern (dvs ca 18:30 ikväll). ;)
 
Redigerat:
Per Eskilsson skrev:
Menar du dataanvändning eller lagring? Var i mobilen hittar du siffran? Under Anslutning > Dataanvändning eller under Allmänt > Programhanterare > Hämtat?
Jag kollade under appar/kör. Under Anslutning > Dataanvändning hade jag 4,7MB, och det känns helt rimligt.. Jag kände inte till dataanvändningsräknaren:)
 
Lostmoose skrev:
Jag kollade under appar/kör. Under Anslutning > Dataanvändning hade jag 4,7MB, och det känns helt rimligt.. Jag kände inte till dataanvändningsräknaren:)
Bra! Du kanske redan har gjort det, men om inte, passa på att ladda ner senaste versionen av appen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.byggahus.app2
Jag tycker personligen det blir riktigt bra med den nya stäng-knappen som avslutar och tar en tillbaka till trådlistningen. Vad tycker du?
 
wanegardh skrev:
Har wifi igång.
Då borde en uppdatering komma?
Det gör det med andra appar.
wanegardh, hur går det med dina uppdateringar av Byggahusappen? Har du fått dagens uppdatering? Den har fått den efterfrågade avstängningsknappen (syns uppe i högra hörnet när man är inne i en forumtråd).

stangknapp.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
B
Det tar sig, roligt!

Ett par nya saker på åtgärdslistan:
- Blåa pluppen försvinner inte när man stänger en tråd, sidan måste laddas om först.
- Trådnamnet kletar ihop med dela-knappen.
- Inget händer när jag trycker på kamerkanppen uppe till höger i textboxen (snabbsvar), skulle bifoga skärmdump till punken innan.
 
Tack breakman,

det värmer att få höra några uppmuntrande ord. :)
Lägger till din feedback till åtgärdslistan som ser ut så här just nu:

1. Fixa så att man inte kommer högst upp när man backar tillbaka
2. Fixa så att man ser bevakade forum över bevakade trådar
3. Fixa tydligare feedback när man klickar på breadcrumben eller "tabbarna"
4. Lägg till "Skicka PM"-länk ifrån profilsidan, dölj oifyllda fält i profilen och korta ner ledtexter som hamnar på 2-3 rader
5. Fixa så att blå pluppen försvinner när man stänger en tråd

6. Fixa så att det går att fota och ladda upp bilder från appen
7. Fixa notifieringar
8. Fixa så att toolbaren syns snabbare när man skrollar uppåt
9. Fixa så att trådnamnet inte kletar ihop med dela-knappen
10. Fixa så att appen blir snabbare
11. Fixa länk till appen i Google Play när man surfar in på mobilsidan
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.