När du kopplar låset till Verisure så tappar du möjligheten att göra temporära nycklar som funkar under vissa tider, du tvingas också till att använda som minst en 4-siffrig kod ihop med din nyckeltag.
 
Müssli skrev:
[bild]
Det händer i princip varje dag. Otroligt irriterande och jag vet inte hur jag ska bli av med problemet.
glömde uppdatera att jag fick en ny låskista där dom har bytt ut fjädrande trekants delen på låset så den lutar bara ett håll
då åker kolven ut senare för att slippa problemet
 
V1K1NG skrev:
glömde uppdatera att jag fick en ny låskista där dom har bytt ut fjädrande trekants delen på låset så den lutar bara ett håll
då åker kolven ut senare för att slippa problemet
Vem kontaktade du för att få låskistan utbytt??
 
fredl skrev:
Och jag kör med tenvis. Budgetkamera från ebay med pan/tilt motorer och mörkerseende. Ca 350 kr med frakt. Riktigt stabila. Använder en app i telefonen för att titta / styra. Vill ogärna släppa in larmbolag i kamerasystemet.
Foscam är bra också!

Hur gick det med integreringen mot Z-Wave controllers, typ Vera eller Zipato? Någon som har lyckats?
 
Müssli skrev:
[bild]
Det händer i princip varje dag. Otroligt irriterande och jag vet inte hur jag ska bli av med problemet.
Efter ca 15 månader har nu vårt lås börjat uppföra sig på samma sätt, hakregeln faller ut i 50% av öppningarna. Någon som har en lösning på problemet?
 
stilofunk skrev:
Efter ca 15 månader har nu vårt lås börjat uppföra sig på samma sätt, hakregeln faller ut i 50% av öppningarna. Någon som har en lösning på problemet?
Se inlägg #167 ovan!
 
Tack, det hade jag läst. Tyvärr verkar det inte vara en enkel manöver att få ASSA att ta ansvar eftersom jag monterat själv.
Vill försäkra mig om att mitt problem är identiskt med VIKINGs (med stavfel) och att det är fler som har samma problem före jag börjar vandra den mödosamma vägen att kontakta ASSA eller Låskompaniet.
 
stilofunk skrev:
Tack, det hade jag läst. Tyvärr verkar det inte vara en enkel manöver att få ASSA att ta ansvar eftersom jag monterat själv.
Vill försäkra mig om att mitt problem är identiskt med VIKINGs (med stavfel) och att det är fler som har samma problem före jag börjar vandra den mödosamma vägen att kontakta ASSA eller Låskompaniet.
en ny kista löser problem
fick en ny genom en bekant
den nya kistas utlösare ser annorluda ut jämfört med den gamla
den första var trekantig och behövdes inte ändras om dörren var väster eller högerhängd
men den nya måste man ändra på om det är väsnter eller högerhängd
på det sättet åker inte kolven ut lika tidigt

zz.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan man ställa in Doorman så att det inte går att låsa upp in i från utan hjälp av en tag (om det går)?
 
Du kan ställa in låset i semesterläge. Då sätts vredet på insidan ur funktion, så svaret är ja.;)
 
RobertML skrev:
Du kan ställa in låset i semesterläge. Då sätts vredet på insidan ur funktion, så svaret är ja.;)
Gissar att man måste in och klydda i menyerna?
 
RobertML skrev:
Du kan ställa in låset i semesterläge. Då sätts vredet på insidan ur funktion, så svaret är ja.;)
Var har det med Semester att göra. Bortasäkring bör man använda då huset är tomt, oberoende om du har semesterdagar att ta ut. :)

Så här gör du.
Vid bortasäkring är dörren låset från både in och utsidan. Upplåsning kan
endast ske med registrerad användarkod eller nyckelbricka från utsidan eller
med fjärrkontroll från insidan eller utsidan.

Följ nedan steg för att låsa i bortasäkert läge:
• Öppna dörren
• Tryck ned knappen på låsets stolpe
• Stäng dörren
• Lås med nyckelbricka. (Om nyckelbrickan har registrerats med PIN kod skall
även den slås in och låsning avslutas med *)

OBS, om du aktiverat Kodblockering kan du inte lås upp med någon kod i
bortasäkert läge. När dörren öppnas avaktiveras bortsäkert läge.
 
stilofunk skrev:
Var har det med Semester att göra. Bortasäkring bör man använda då huset är tomt, oberoende om du har semesterdagar att ta ut. :)
Jag kanske blandade ihop benämningen på funktionen. Jag hade för mig att den benämndes så i manualen.
 
nejo skrev:
Kan man ställa in Doorman så att det inte går att låsa upp in i från utan hjälp av en tag (om det går)?
men om du skulle låsa in någon som inte har fjärr eller app så kommer dom inte ut om man inte kan gå runt huset och öppna
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
stilofunk skrev:
Var har det med Semester att göra. Bortasäkring bör man använda då huset är tomt, oberoende om du har semesterdagar att ta ut. :)

Så här gör du.
Vid bortasäkring är dörren låset från både in och utsidan. Upplåsning kan
endast ske med registrerad användarkod eller nyckelbricka från utsidan eller
med fjärrkontroll från insidan eller utsidan.

Följ nedan steg för att låsa i bortasäkert läge:
• Öppna dörren
• Tryck ned knappen på låsets stolpe
• Stäng dörren
• Lås med nyckelbricka. (Om nyckelbrickan har registrerats med PIN kod skall
även den slås in och låsning avslutas med *)

OBS, om du aktiverat Kodblockering kan du inte lås upp med någon kod i
bortasäkert läge. När dörren öppnas avaktiveras bortsäkert läge.
Toppen, tack!

Vad menar du med knappen på låsets stolpe? Är det den svarta som är på "sidan" av låset?

Går det att "bortalåsa" med en fjärrkontroll?

Någon som är insatt i tillbehörssatsen från Verisure? Så att man kan låsa etc via en app. Tror ni att borta låsning går att lösa i den appen (har tankar på att köpa den i vilket fall som)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.