mobil-tumstock-apelsin.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu finns en första betaversion tillgänglig av den nya Byggahus-appen i Google butiken. Klicka här för att ladda ner den. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.byggahus.app2

Appen bygger på mobilsajten. Fördelen med detta är att vi kan underhålla mobilsajten och appen parallellt. Gör vi en ändring i mobilsajten så slår det numera även igenom i appen.

Personligen tycker appen är bra eftersom det är just en app som man snabbt hittar till i sin mobiltelefon.

Men bäst tycker jag nog om att den har en snabbmeny till de vanligaste sidorna som Senaste inläggen och Bevakningar. (det går att konfigurera hur man vill att denna snabbmeny ska synas)

En annan fördel med appen (kontra mobilsidan) är att man kommer tillbaka till sidan där man var när man öppnar appen igen (webbläsaren stänger jag ofta ner efter jag använt den).

Ytterligare en fördel med appen är att man ser vilken sida man befinner sig på när man scrollar ner.
Och om du klickar på titeln så kommer du högst upp på sidan igen.

Vill du kan du ställa in så att menyknapparna bara syns när man skrollar uppåt. Detta görs genom att klicka på den stationära menu-knappen i androidtelefonen.

Vi har testat den i:

- Android 4.4.4 i Sony Xperia Z2 och Nexus 7
- Android 4.4.2 i Note 3
- Android 4.2.2 i Galaxy Tab 3
- Android 4.1.2 i S3 (jailbraked) och S2

Vi har inte testat den i Android 5 eller i Android 4.3 eftersom vi inte har haft tillgång till dessa.

Appen har två kända buggar:

1) Det går inte att ladda upp bilder i forumtrådarna från Android 4.4 (Kitkat)
2) När man klickar på bakåtpilen så kommer man högst upp på sidan (samma problem som finns i mobilsajten i Chrome)

Lämna gärna feedback i denna tråd.
 
Redigerat:
Verkar funka för Android 5.0 också. Bara snabbkollat dock.
 
Redigerat:
Vi 5 som har iphone då?
 
Precis hur blir det för oss alla 5?
 
AnneFi
Jag hade gärna velat lämna tråden på tillbaka knappen som det var i appen och inte backa i sidorna.
Sen blir jag skickad lite varstans när jag går in i trådar ibland till första inlägget ibland till sista och någon gång direkt till snabbsvarsrutan. Kan man ta bort relaterade artiklar under trådarna?
 
M
Fungerar inte i cyanogenmod 10.1 (android 4.2.2) på samsung gio gammal skrutt-telefon.

Appen startar inte ens, utan det kommer efter någon sekund upp en dialogruta där det står "Unfortunately, Byggahus has stopped."
 
AnneFi skrev:
Jag hade gärna velat lämna tråden på tillbaka knappen som det var i appen och inte backa i sidorna.
Sen blir jag skickad lite varstans när jag går in i trådar ibland till första inlägget ibland till sista och någon gång direkt till snabbsvarsrutan. Kan man ta bort relaterade artiklar under trådarna?
Nu har jag ändrat beteendet för länkar i trådlistor för dig AnneFi så att du alltid kommer till Första olästa inlägget. Oavsett om du kommer från Senaste, Bevakningar eller en forumstartsida. Hoppas du upplever det som en förbättring.
 
Förstasidan kommer upp i miniatyrformat när jag öppnar appen första gångerna.
Tangentbordet kommer inte alltid upp när jag ställer mig i inmatningsfält t ex detta eller inloggningsfälten.
Sony Experia V. Android 4.3
 
Redigerat:
Lutte skrev:
Precis hur blir det för oss alla 5?
Vi har prioriterat att göra androidappen först eftersom mobilsajten har varit mer optimerad för iOS och därmed generellt sätt funkat bättre där än i android. Planen om alla bitar faller på plats är att gå vidare med en iphoneapp.
 
  • Gilla
peternicklas
  • Laddar…
Den har inte stöd för Android 2.3.6 som jag har på min telefon (telefonen går inte heller att uppdatera till någonting nyare) så jag kan inte använda appen.
 
Det funkar lite halvmongo om man har valt att toolbar:en skall döljas när man scrollar. Får dra tillbaka för att få upp den igen och ibland får jag dra lite hit och dit innan den kommer tillbaka.

Hittar ingenstans där man kan välja teckenstorlek ellet dylikt? Det är ju gigantiskt nu.
Det hade även varit kanon om det gick att välja bort att visa "relaterade artiklar" som ligger längst ner inne i en tråd. Jag vill se forumet och är helt ointressserad av annat jox så jag vill dölja den funktionen om det går.
 
"Appen" består alltså av ett nytt skal till mobilsajten :(
 
AnneFi
Kan man inte skicka pm? Inga notiser?
 
Funkar på S5 med 4.4.2
Udda att det finns meny och toolbar men inloggning görs från sidan.
Att gömma toolbar vid scroll funkat sådär. Tar ett tag innan den göms och ibland kommer den inte tillbaka.
 
jtl skrev:
Funkar på S5 med 4.4.2
Udda att det finns meny och toolbar men inloggning görs från sidan.
Att gömma toolbar vid scroll funkat sådär. Tar ett tag innan den göms och ibland kommer den inte tillbaka.
Först gjorde vi så att man kunde logga in via Profil-knappen men eftersom man då felaktigt hamnade på forumstartsidan efter inloggning isf profilsidan (som man hade klickat på) så valde vi att gråmarkera Bevakningar och Profil tills att man loggat in på samma sätt som i mobilsajten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.