Fipplat med elementen. Skruvat bort termostaterna och dragit lite i de där pinnarna och omedelbart fått värme i elementen som varit stendöda på övervåningen?! Vi är såna nybörjare. Hindrar oss dock inte från att high five'a och vältra oss i vilka fantastiska husägare vi är.

Ni får ge oss det, vi har ägt eget i strax över ett år bara! :rolleyes:
 
Y
bittle skrev:
Fipplat med elementen. Skruvat bort termostaterna och dragit lite i de där pinnarna och omedelbart fått värme i elementen som varit stendöda på övervåningen?! Vi är såna nybörjare. Hindrar oss dock inte från att high five'a och vältra oss i vilka fantastiska husägare vi är.
Knacka hellre på dom "lite försiktigt" med något metalliskt tills piggarna börjar glida av sig själv. Att dra loss dom kan sluta med att piggen lossnar och en stråle vatten kommer (på äldre radiatorer) - vilket kan va lite stressigt. ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Lite försiktigt räckte tyvärr inte hela vägen, så lite "våld" krävdes ;) Tror inte någon varit på dom termostaterna på länge. En råkade vi få ut när vi drog lite men stoppade tillbaka den bara, den var intryckt för långt. Den andra tryckte vi lite på så for den ut en liten bit, tillräckligt för att släppa på varmvatten. Lätt som en plätt, så att säga. Nu får vi se vad som händer med värme och flöde :)
 
Jag har "byggt" ett gästrum :)

Staplat tre låga bokhyllor på varandra i ett hörn av vardagsrummet och stället en överbliven säng bakom. Nu kan en gäst eller en förkyld snarkare sova där utan krångel.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Jag har "byggt" ett gästrum :)

Staplat tre låga bokhyllor på varandra i ett hörn av vardagsrummet och stället en överbliven säng bakom. Nu kan en gäst eller en förkyld snarkare sova där utan krångel.
Jag får dåliga vibbar :(
Låter lite som att en partner lite försiktigt är på väg att förpassas ut i förrådet,
utan att partnern själv förstår det innan fullbordat faktum.
Kan du inte vänta till efter jul i alla fall ;)
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
AnneFi
Tittat på när sambon har fogat hallgolvet.
Annars har jag mest njutit av ledig dag nummer 2 av ca 430 :)
 
En riktig säng är väl bättre än en halkig skinnsoffa? Har alltså uppgraderat honom! ;-)
Det är också när mina föräldrar kommer på besök, då måste de sova nere så att de kan gå på toa utan att gå i trappa (badrummet uppe är i vårt sovrum), vilket betyder att ett barn får sova i vardagsrummet då, det är också uppe alltså.
 
  • Gilla
tittibitti
  • Laddar…
Snickeriarbetena i badrummet och tvättstugan är klart. Jag började i våras, men det har varit lite mellanliggande projekt också.

Nu skall golvvärmekabeln läggas ut.
Elektrikern provmäter.
Sen skall det flytspacklas.
Elektrikern provmäter.
Sen skall mattläggaren komma och lägga plastmattan.
Sen skall väggskivorna upp (Fibro Trespo).
Dags för rörmokaren igen.
Ansluta all el.
Montera inredning.
Bära upp ställa torktumlare och tvättmaskin på plats.
Kommer att bli klar 2015.
PS. Vi bor inte i huset så det är ingen större katastrof att det dragit ut på tiden. DS
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Isolerat, plastat, OSB, gips väggar, samt gips tak och spacklat omgång #1 i ett rum på en dag.
 
  • Gilla
JDKahn och 1 till
  • Laddar…
J
Diskbänk, blandare och diskmaskinen på plats idag. 20141125_220041.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tittibitti
  • Laddar…
JDKahn skrev:
Diskbänk, blandare och diskmaskinen på plats idag.
Ser bra ut!
 
I helgen sågade jag upp den nya bänkskivan i ek samt hårdvaxoljade denna. Även monterat skåpstomme för inbyggnnadsugn och häll, knackat bort kakel och spacklat och målat. Igår var elektrikern hemma och kopplade om uttagen så ikväll får vi förhoppningsvis tillbaka ett fungerande kök med nya vitvaror och bänkskiva.
 
i helgen gjorde jag det sista i tösens rum. Det blev jättefint.
Nu skiter jag i huset i minst en månad.
Orkar inte jobba 8 timmar på jobbet i 3 timmar hemma varje dag.
 
Tagit mått inför bygge av taklucka och plisseplåt, spacklat nästa rum
 
Letat fram ljusslingorna som ska sättas upp utomhus, märkligt hur ihoptrasslade dom blivit sedan förra säsongen bara av att ligga där i sina påsar. Vad jag minns så lindades dom ihop efter konstens alla regler:surprised:
 
  • Gilla
hantverkare1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.