AnneFi
Per Eskilsson skrev:
Mobilsajten funkar ganska bra iphones (vilket de flesta av våra besökare har) men tyvärr mindre bra i androidmobiler. Det allra största problemet i android är att det man hoppar högst upp när man backar tillbaka. Vi har fortfarande inte hittat vad felet beror på men vi hoppas kunna åtgärda det inom kort. Ber om ursäkt för besväret.
Har man använt appen så är det som att gå tillbaka till 1800 - talet med mobilsajten. Den är dessutom seeeg.
Navigerar snabbt i fullversionen mellan sidorna dock är det ett Jäkla jobb att zooma och leta runt eftersom den inte är mobilanpassad men med mobilsajten får man vänta en kvart innan man kommer vidare.
 
Normalbeteendet (om man inte ändrat till Första olästa) är att man kommer till första inlägget från foumstartsidor men sista inlägget från Senaste inlägget och Olästa. I dagsläget fonns det en bugg som gör att man även kommer till första inlägget från Bevakningar men den buggen ska man bli sv med om man väljer Första olästa. Har du valt Första olästa?
 
AnneFi skrev:
Har man använt appen så är det som att gå tillbaka till 1800 - talet med mobilsajten. Den är dessutom seeeg.
Navigerar snabbt i fullversionen mellan sidorna dock är det ett Jäkla jobb att zooma och leta runt eftersom den inte är mobilanpassad men med mobilsajten får man vänta en kvart innan man kommer vidare.
Vår mobilsida är ofta långsammare än vår vanliga sida pga sättet den är uppbyggd på. Först måste vanliga sidan läsas in och därefter läses mobilsidan in. :wow: Detta är jättedumt och något vi jobbar med men tyvärr finns det inget snabbfix på problemet. Vilken mobil använder du AnneFi?
 
AnneFi
Samsung Galaxy s4.
Jag kommer inte ens in på senaste inlägg för att det tar för lång tid att ladda.

Ni säger att mobilsajten är en bra sajt som fungerar bra.
Men uppenbarligen är inte vi användare nöjda med tanke på trådarna som dyker upp
 
Tråkigt val av er att droppa tapatalk-stödet. Förut hade man alla möjliga forum samlade där som man gick in i flera gånger per dag. Nu kommer jag bli mycket mindre aktiv i det här forumet. Det är helt enkelt för stort motstånd att gå in på mobil webb eller skaffa en speciell app för ett forum.
 
AnneFi skrev:
Samsung Galaxy s4.
Jag kommer inte ens in på senaste inlägg för att det tar för lång tid att ladda.

Ni säger att mobilsajten är en bra sajt som fungerar bra.
Men uppenbarligen är inte vi användare nöjda med tanke på trådarna som dyker upp
För oss svarar mobilsajten snabbt. Från det att man klickat på något till att sidan laddats in tar det ofta mindre än 0,5 sekunder.

Hm.. Det låter som du har en långsam internetuppkoppling från mobilen. Stämmer det? Hur snabbt/långsamt går det när du försöker surfa till andra sidor på nätet?

Ibland när jag surfar från vårt sovrum måste jag stänga av Wifi och köra på 3G/4G eftersom täckningen inte räcker fram i vårt stenhus. Om jag då inte stänger av Wifi tar det för lång tid. Kan det vara något liknande för dig?
 
AnneFi
Jag har 35 Mbit/s ner och 8 upp på wifi
Och 40 Mit/s upp och 15 ner på 4g
Samma resultat.
allt annat går fort..
Kan navigera runt på mobilsajten via underforumen men senaste inlägg och bevakade ämnen orkar jag inte ens vänta på.
 
Får du samma resultat om du byter webbläsare till Opera Mini, Chrome eller Internet (vet inte vilken webbläsare du klör)? Om det går bättre där kan du pröva rensa cachen (kakor och historik) i den webbläsare det går långsamt i. Meddela gärna hur det går.
 
AnneFi
Fungerar i Chrome men det är tyvärr inte webbläsaren jag använder utan internet och där fungerar det fortfarande inte trots att jag rensat kakor och historik.
 
Enligt Google Analytics är Android browser ("Internet") mycket långsammare än Chrome om man tittar på "genomsnittlig inläsningstid". Vet inte varför det är så. Jag lyckas inte heller reproducera segheten i mina android enheter (Note 3 och gammal Galaxy S2). Får försöka undersöka detta närmare imorgon. Så länge föreslår jag att du byter till Chrome (eller Opera Mini) som är snabbare webbläsare enligt Google Analytics.
 
AnneFi
Tycker det är tråkigt att vi måste anpassa våra mobila enheter för att ni envisas med att er mobila sajt är bra trots att vi användare inte tycker det
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 3 till
  • Laddar…
Jag håller med dig. Men om alla hade använt en och samma webbläsare hade livet varit så mycket lättare. Nu måste vi trilskas med Safari, Chrome, Android Browser, Opera och några till mobilwebbläsare som alla ibland funkar lite olika.
 
Redigerat:
Per Eskilsson skrev:
Jag håller med dig. Men om alla hade använt en och samma webbläsare hade livet varit så mycket lättare. Nu måste vi trilskas med Safari, Chrome, Android Browser, Opera och några till mobilwebbläsare som alla ibland funkar lite olika.
Och med Tapatalk sluppit allt trilskande, och haft nöjda medlemmar, som dessutom börjar insinuera att det handlar om reklampengar.
Men med den ökande datingreklamen hade nog $$ frågan dykt upp ändå.
 
  • Gilla
SC Aero och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Första betaversionen av appen kommer förhoppningsvis släppas den kommande veckan om allt går som planerat. Den appen kommer fungera på androidtelefoner. Vad har du för mobiltelefonmodell och vilken webbläsare använder du?
Går det som planerat, eller går det som vanligt ?:confused:
 
  • Gilla
hekosi och 1 till
  • Laddar…
Jag kör Chrome på en Sony Experia V och efter de senaste uppdateringarna tycker jag mobilsiten är i stort sett lika snabb som Tapatalk. För egen del tycker jag Chrome är den bästa webbläsaren för mina behov både i PC och i mobilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.