Inför köp av den länge efterlängtade fjällstugan har vi till familjens stora förtret konstaterat fukt och mikrobiell påväxt i krypgrunden. Detta känns förståss som ett stort problem, men med denna eminenta problemlösare från Woods, blir det en klart hanterbar fråga och vi kan tryggt gå vidare med våra planer på en trygg investering i minskad stress och ökad livskvalitet.

Rätt svar är X
 
Låt Woods grunden avfukta så slipper vi att det i stugan mögel lukta.
När vi stugan besiktat vi fukt och påväxt hittat. Nu vår tilltro till Woods vi sätta så att fuktvärdena kan bli de rätta.
Det vore perfekt att visa stugan respekt och få hjälp med en sak som kan få stugägarn spak. Vi vill ju njuta av naturen utan mögel i strukturen (höhö) .
Julklappen vi önskar få är den som bilden visar på!
God Jul!
 
Redigerat:
Svar x.
När förra ägaren av huset tog bort oljepannan i källaren och satte in luft/vatten ledde det till en väldigt fuktig, ibland blöt källare. Med denna avfuktare hade vi kunnat råda bot på detta och rädda huset. Och kanske börja förvara saker i källaren utan att allt möglar på en vecka.
 
8
Svar: X 10,4L

Med en stor och mullrande frånluftfläkt i grunden har nu dottern på 2år fått för sig att det bor ett stort troll under golvet, med en avfuktare blir vi kvitt både "trollet" och fukten.
 
Svar: X

Jag har ett fint friliggande dubbelgarage och har mycket verktyg och utrustning. Till mitt stora förtret har jag uppmärksammat att mina fina verktyg rostar och andra saker möglar. Jag satte direkt upp en termo- och hygrometer, garaget är ouppvärmt så tempetaturen blir vad den blir och luftfuktigheten ligger ofta uppåt 85%. Min tanke har tills idag varit att installera en luftvärmepump för att värma det och på så vis få ner luftfuktigheten, men betongplattan är oisolerad, så det är egentligen inte optimalt. Nu när jag kollade upp Woods avfuktare pga denna tävlingen så slog det mig att du är ju en avfuktare jag ska ha och en TDR28FS skulle passa utmärkt till mina behov.
 
Redigerat:
Svar: X 10,4 L

Jag skulle gärna vilja ha Wood's avfuktare nere i min krypgrund och har tittat längtansfullt på just TDR-modellerna ett tag nu!
En avfuktare av annat märke följde med mitt hus vid köpet men det har visat sig att den faktiskt inte klarar av att grunden är uppdelad i flera "rum" så den går och går och sedan bränner den och måste fixas.
Så ett byte till en Wood's står högt på min lista men något jag ännu inte har haft råd att förverkliga då listan är lång och jag bor ensam och därför förstås måste prioritera hårt pga ekonomin.
 
Svar x.

Vi bor på västkusten (med allt regn) så en avfuktare vore perfekt! Antingen i uthuset där det regnade in genom taket för ett tag sen eller i källaren där jag förvarar diverse byggmaterial och verktyg till tillbyggnaden.
 
Svar: X

Min allra bästa vän i hela världen tycker jag är värd en krypgrund. Hon har funnits där för mig i alla år. Stöttat mig under tonåren då min mor betedde sig underligt. Peppade mig att flytta hemifrån som tonårig. Funnits vid min sida och vakat över mig vid sjukhusvistelser. Stöttat då livet varit tufft på alla sätt och tveklöst satt sig i bilen och kört många mil utan att tveka då jag behövt henne nära. Gjort mig till gudmor till sina tre barn och låtit vara med dem i vartenda steg i deras utveckling.

Nu har hon ett eget hus med krypgrund. Uppvärmningen är flyttad till en pelletsbrännare i ett uthus. Är orolig för hennes krypgrund och önskar vinna en avfuktare åt henne. Tack! :)
 
Maxad avfuktare



Hej!
Rätt svar är: X, 10,4 liter.
Motivering:
Min dotter och hennes sambo bor utanför Mariefred nära sjön i ett hus med krypgrund.
De har en fläkt/avfuktare i krypgrunden av mig okänd fabrikat. Displayen som är monterad i hallen visar alltid rött, vilket innebär att något inte står rätt till under huset. Jag är mycket orolig över att det kan utväcklas äkta hussvamp i krypgrunden på grund av dålig ventilation.
Nu läste jag om en fantastisk lösning med Wood`s TDR28FS och önskar att jag kunde ge dom den i julklapp, för deras ekonomi tillåter inte denna utgift.
Därför vore jag otroligt tacksam om jag kunde vinna avfuktaren och kunna eliminera risken att deras hus drabbas av hussvamp.

Med vänlig hälsning
fixaren 1

Jag kan kontaktas via e-mail: familjen.farkas@gmail.com
 
Svar X

Är ny kärlek men inte sambo än utan särbo, så hon har krypgrund som jag var och kontroll, så det behövs åtgärda med DS28fs, så hoppas jag på en julklapp till min goa älskling. GOD JUL.
 
Svar: x
Är i sluttampen på ihopbyggnad och renovering av vår stuga på ca.86 kvm. En stuga som sågades itu och flyttades till vår tomt, på en ö... Hade varit kanonbra med en avfuktare i krypgrunden för att slippa oroas för ev fukt!
 
Svar: X 10,4l

Har en jordkällare som fuktar igen när det blir svalare ute. En Woodsavfuktare skulle göra utrymmet användbart igen, jösses vad jag längtar efter att kunna använda min jordkällare! 10,4l räcker bra till för flera månader utan att behöva tänka på att tömma behållaren. Jag vill vinna. På riktigt! :)
 
Svar: X 10,4 L

Jag har inte vågat mig ner i vår krypgrund på länge. Men med en TDR28FS som främsta vapen känns det hela som en enkel match.
 
Svar x 10,4 l.
Den vore lösningen för fukten i familjens gemensama sommarhus där vi inte lyckats lösa problemet tidigare.
Tack på förhand
 
Det är en tank på 10,4 liter. Men jag skulle ansluta en slang till dagvattenavloppet.



Elina Blom Westergren skrev:
Tävla om maxad avfuktare till krypgrunden

[bild]

Med fuktsensorn i en lös display gör Wood's nya avfuktare, TDR28FS, livet med krypgrund betydligt enklare eftersom du lätt kan läsa av och ställa in önskad luftfuktighet. Wood's TDR28FS är utvecklad för kalla och uppdelade krypgrunder och säkerställer jämn avfuktning i hela utrymmet. TDR28FS har en kraftfull luftgenomströmning och mycket hög kapacitet.

Denna kraftfulla och lättanvända avfuktare har en digital fuktsensor, slanganslutning och en termostatstyrning som gör den lämplig för kalla utrymmen. Och nu har du chans att göra den till din.

Totalt värde cirka: 6 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Hur stor tank har TDR28FS?
Svaret hittar du här: www.woods.se

1. 7,9 liter
X. 10,4 liter
2. 9,3 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 28 november.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Woods. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Woods för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.