D09
Svar X

Vill vinna avfuktaren så jag kan försöka byta till mig ipaddockningen från föregående tävling =P
 
Svar: x
Denna avfuktare skulle passa bra i vår fuktiga källare så tvättade kläder torkar snabbare och det går att nyttja vårt stora lekrum där nere utan att behöva oroa sig för att utsätta barnen för mögel.
 
Svar: X
Äntligen en lösning på torpargrunden!
 
Svar: X

Har ingen fuktig källare, men ett fuktigt garage. Skulle använda den till att avfukta mina brädor och verktyg.
 
Svar: X
Tyvärr är det lätt att blunda för fukt i krypgrunden. Med denna så kan jag ha full koll på min så att framtida problem kan undvikas.
 
Svar: X, 10,4 liter.

En avfuktare med större tank skulle kraftigt förenkla tillvaron då jag på grund av sjukdom inte klarar av att utföra den akrobatiska processen som krävs för att tömma tanken på vår nuvarande avfuktare som endast rymmer två liter. I stället faller den uppgiften på min älskade fru som utför "plankan" varje morgon.
 
X. 10,4 liter
Jag bor vid en ås, och i källaren vill umgås.
Med Wood's nya TDR, gör att vi sitter kvar! :-O
 
Svar: 10,4 liter

Den avfuktaren vi har idag är inte ens nära, trots utlovad effekt, att klara av den fukt som vårt hus dryper av... Därför behöver vi något mycket bättre.
 
Svar: 10,4 liter

Wood´s gör gott för grunden detta älskar hunden.
 
X

Med två fuktskador på kort tid, en i kökstak och en i källargrunden så har jag börjat förstå vitsen med avfuktning och liknande spörsmål.

Elina Blom Westergren skrev:
Tävla om maxad avfuktare till krypgrunden

[bild]

Med fuktsensorn i en lös display gör Wood's nya avfuktare, TDR28FS, livet med krypgrund betydligt enklare eftersom du lätt kan läsa av och ställa in önskad luftfuktighet. Wood's TDR28FS är utvecklad för kalla och uppdelade krypgrunder och säkerställer jämn avfuktning i hela utrymmet. TDR28FS har en kraftfull luftgenomströmning och mycket hög kapacitet.

Denna kraftfulla och lättanvända avfuktare har en digital fuktsensor, slanganslutning och en termostatstyrning som gör den lämplig för kalla utrymmen. Och nu har du chans att göra den till din.

Totalt värde cirka: 6 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Hur stor tank har TDR28FS?
Svaret hittar du här: www.woods.se

1. 7,9 liter
X. 10,4 liter
2. 9,3 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 28 november.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Woods. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Woods för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Sxar: X 10.4 liter.


Vi har precis lagt ner en ocean av tid (och pengar) på att renovera stugan. Nu slår fuktmätaren i taket på 99% och vi behöver hjälp.
Klarar TDR28FS den matchen ?


2012-08-03 16.28.47.jpg
 
Svar: X. 10,4 liter

Pga flera tragiska dödsfall i familjen och de åtaganden de medfört kan vi numera inte längre besöka och se till vår sommarstuga som vi borde (har ännu inte varit där i år t.ex.). Med en Woods TDR28FS i den stundtals fuktiga källaren skulle vi kunna sova gott om nätterna och släppa den ständiga oro och det dåliga samvete man går runt med kring att en av ens livs främsta tillgångar och en källa till fantastiska minnen från hela ens barndom riskerar att förfalla.
 
Redigerat:
Svar: X 10,4 liter

TDR28FS skulle sitta super i min krypgrund tack vare funktionen som stänger av den vid för låg temperatur. Har i nuläget en vanlig ds28 och det har händer varje år att jag får krypa ner i grunden och hämta ut ett ispaket för upptining. Funktionen och driftskostnader är annars kanon.
Så tummen upp för temp funktionen och håller nu bägge tummarna i förhoppning om att jag vinner en maskin som funktionsmässigt skulle vara grädden på moset i en annars bra lösning för min krypgrund.
 
Svar: X 10,4 L

Har stora problem med vatten och fukt i min källare. Har en avfuktare men den klarar inte att hålla torrt plus att jag har både betongkällare och jordkällare under huset från 1854 så måste nu flytta mellan de olika utrymmena. Har blivit änka så har ingen hjälp med dessa problem så skulle bli själaglad med denna hjälp.
 
Svar X. 10,4 l

En sådan avfuktare är precis vad detta hus behöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.