Tävla om maxad avfuktare till krypgrunden

woods.png

Med fuktsensorn i en lös display gör Wood's nya avfuktare, TDR28FS, livet med krypgrund betydligt enklare eftersom du lätt kan läsa av och ställa in önskad luftfuktighet. Wood's TDR28FS är utvecklad för kalla och uppdelade krypgrunder och säkerställer jämn avfuktning i hela utrymmet. TDR28FS har en kraftfull luftgenomströmning och mycket hög kapacitet.

Denna kraftfulla och lättanvända avfuktare har en digital fuktsensor, slanganslutning och en termostatstyrning som gör den lämplig för kalla utrymmen. Och nu har du chans att göra den till din.

Totalt värde cirka: 6 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Hur stor tank har TDR28FS?


1. 7,9 liter
X. 10,4 liter
2. 9,3 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 28 november.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Woods. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Woods för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Pompadom
  • Laddar…
Svar: X 10,4L

Vi har idag en avfuktare i källaren, problemet med en är att det inte är tillräckligt stor behållare på den, med en Woods TDR28FS så skulle detta problem elimineras, då det både är en stor behållare och även går att ansluta direkt avrinning. Att den dessutom har en "smart" fjärr är ju en ren bonus.
 
Svar: X 10,4 liter

Vi håller på att bygga till vårt tjugotalshus. Utbyggnaden kommer står på krypgrund, detta vore en mycket uppskattad försäkring om att huset mår bra!

Har dessutom en Wood's DS28F i min tvättstuga som fungerar utmärkt till att torka tvätten!
 
Redigerat:
Svar: X

Jag vet inte hur många gånger jag har funderat på vilken luftfuktighet som faktiskt råder i min krypgrund. Krypgrunden är dessutom bitvis så trång att man måste ligga på rygg och dra sig fram vilket gör att inspektionsintervallen bör förlängas så långt som möjligt (jag vill inte gärna störa spindlarna mer än nödvändigt).
Jag skulle kunna sova gott om nätterna om jag visste att fuktigheten hölls på en bra nivå, och att spindlarna får den lugn å ro de behöver...
 
Svar: X, 10,4 liter.

Efter en lång och tärande tvist med våra hantverkare står vi fortfarande med en krypgrund som är under all kritik. Med vatten som rinner in och med spånskivor fastgjutna i grunden vore den här avfuktaren ett fantastiskt första steg mot att själva färdigställa krypgrunden till ett okej utrymme.
 
Svar: X


Avfukta krypgrunden man bör göra..annars får man dyrt att göra...

Önskar mig en i julklapp från Tomten Woods till min krypgrund. :)
 
Svar: X

Motivering: Mitt uppe i flytt, renovering och allt som hör därtill borde en fuktig krypgrund vara det sista som håller en vaken om nätterna. Hellre en avfuktare än konvertering till gjuten platta.

/ Albinsson
 
Svar: X, 10,4 liter.

Äntligen kommer den, tävlingen som jag väntat på!
Flyttade in i huset (70-talshus med krypgrund) för ganska exakt ett år sedan, har nu mätt RH i krypgrunden hela sommaren, vilket ligger runt 80-90%.
Sambon och jag har pratat om vilka prioriteringar vi skulle göra, dra in fjärrvärme och skippa elpannan eller avfuktare till krypgrunden.
Med denna eventuella vinst skulle vi kunna göra båda lösningarna och spara betydligt mer än bara värdet på denna vinst. Pengar som skulle kunna gå till sparandet till vår fyramånaders dotter.
 
Svar:x 10.4L
Luften blir så torr o fin, bara den inte slukar mitt dyraste vin. Woods fixar detta på direkten,bara man programmerar den avancerade fläkten...
 
Svar: X 10,4 liter
En Wood's DS28F skulle sitta perfekt i min källare som blivit fuktig efter en vattenskada, och då den omkringliggande jorden vid husgrunden är vattenrik är Wood's DS28F verkligen en tillgång som bidrar till ett bättre inomhusklimat i hela huset.
 
Svar: X 10,4L

Dags för föräldrarna att sluta krypa under huset ett par gånger per år för öppna/stänga ventilationen. Blir en perfekt överraskning och julklapp till mina föräldrars lite fuktiga krypgrund!
 
Svar X 10,4 L

Jag tror inte på avfuktare..men ni får gärna motbevisa mig. De som vi har köpt har inte klarat vår fuktiga krypgrund helt enkelt. Jag vet att det inte är bra. Så kan er avfuktare klara vår grund är jag imponerad.

Mvh
 
Svar X 10,4 l

Jag har en krypgrund som en grävling gräver sig in i varje år. Jag har provat allt. Hönsnät en bit upp på huset och ner i marken och ut från grunden. Betong med grovt grus. Flytande tjära på marken, som grävlingen kladdar ner sina tassar med. Fånga och flytta grävlingen. Inget funkar. Detta eviga grävlingkrig tär på husfriden.

MEN kanske er eminenta avfuktare kan göra luften så torr under huset att grävlingen flyttar till ett för hennes röst och rosiga hy bättre klimat?

Hoppas kan man ju.... :rolleyes:

Hälsar

Nisken
 
Redigerat:
Svar: 10.4l

Jag är så evinnerligt less på äta dessa champinioner som växer i min krypgrund! Nu vill jag ha de torrt, svampfritt och inge mer svampsås...
 
Svar: X 10,4 L

Med röta och mögel lite var stans i vår krypgrund vore denne Woods avfuktare ett riktigt välkommet tillskott för att få lite ordning på eländet.
Jag och min lilla familj flyttade in i vårt renoveringsobjekt (byggt1913) för 4 år sedan och vi kan lätt konstatera att vi, intet ont anande blåögda stadsbor, tog oss vatten över huvudet. Eller som i detta fall, vatten i grunden. :x
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.