Status
Tråden går ej att kommentera.
hantverkare1 skrev:
Nu känns det bättre. Kommer nog inte behöva gråta mig till söms ikväll. 😄
Slå en pling skall jag sjunga en godnattvisa för dig :)

Eller lyssna på denna, vaggvisornas vaggvisa
Schlafe mein Prinzchen,schlaf ein, Wolfgang Amadeus Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=TfsDIAoB-V0
 
nimhed skrev:
Sexig tjej med djup urringning och hotpants
Håller helt med. Ska man göra reklam för datingsajter så får det enbart vara med hjälp av bilder på fula gubbar! :x
 
Nyfniken skrev:
Håller helt med. Ska man göra reklam för datingsajter så får det enbart vara med hjälp av bilder på fula gubbar! :x
Får du mycket modelljobb :cool:
 
Har faktiskt lyckats programmera mig att inte se reklamen, så jag hade inte lagt märke till den förrän i denna tråden.
Dyker det upp pop-up bilder så är fokus att hitta krysset för att stänga.
Enda gången jag reagerar är dessa förbaskade annonser som får sidan att hoppa fram och tillbaka när reklamen laddas in, men jag blir bara irriterad och lägger inte märke till själva reklamen.
Men här på Byggahus så fixade man till det genom att öka utrymmet högst upp, men många tidningssidor är bedrövliga.
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
travel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tycker travelgirls verkar vara nåt man råkar på mindre seriösa sidor än Byggahus.se men..

:rolleyes:
 
Jodå nu såg jag dem
Skärmklipp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
KnockOnWood skrev:
Får du mycket modelljobb :cool:
Nej, men jag driver en kampanj för att förändra marknaden.
 
MrPlow
Gmail löser dina problem med spam!
 
Redigerat:
AndersS skrev:
Jodå nu såg jag dem
[bild]
Jamen vad f-n..

Nu blir jag upprörd fastän jag har Ad-Block.

Överväger på allvar att sluta skriva på BH. JAG VILL INTE LÅNA MITT NAMN TILL SÅDANT HÄR.

Kan vi vänligen få ett löfte från ägarna att den här typen av annonsering stoppas?
 
Jag hörde på radion för ett tag sen att antalet kränkta och diskriminerade har ökat markant de senaste 10(?) åren.
Baserat på eget tycke och på diverse kommentarer i den här tråden så tror jag att den drastiska ökningen har sin grund i att gränsen för när det är OK att känna sig kränkt och diskriminerad har sjunkit ner till minusvärden under samma period.
Löjligt att bli kränkt över en kvinna på en internet annons (påklädd eller inte)! Jag är säker på att kvinnan ifråga visste vad det var för typ av jobb hon tog innan foto-sessionen startade så varför ska en vanlig svensson bli kränkt över att en fullt medveten kvinna utför ett betalt jobb?? Är det inte upp till henne att avgöra sitt eget livsöde?


När vissa blir kränkta av att det inte finns "fru gårman" skyltar, vissa av att det inte finns smileysar med oliks
hudfärg, vissa av att pepparkaksdeg och choklad är brun och därför inte bör bakas i gubbform, vissa av att endel kvinnor visar för mycket urringning, vissa av att man blir adresserad utefter vilket kön man har (han, hon) etc. etc. så faller ett litet löjets skimmer över hela ordet kränkt.
Samhället är i dagsläget påväg farligt nära en specifik del av korea om man börjar censurera saker och hemsidor för att ingen ska bli just "kränkt"
 
Redigerat:
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Jag känner mej inte kränkt på något sätt, men jag tänker inte bidra till spridning av sådant material på en sajt av BHs slag.

Det finns mörkare hörn på internet där det passar alldeles utmärkt bra och gärna får fordas för min del.
 
mycke_nu skrev:
Jag känner mej inte kränkt på något sätt, men jag tänker inte bidra till spridning av sådant material på en sajt av BHs slag.

Det finns mörkare hörn på internet där det passar alldeles utmärkt bra och gärna får fordas för min del.
Jag syftade inte på dig specifikt.

Förklara gärna på vilket sätt du i dagsläget bidrar till spridningen genom ditt gratis användande av BH och hur du genom ditt uteblivna skrivande skulle bidra mindre till den typen av reklam.
 
Utan medlemmar som skriver blir det inget forum. Mitt skrivande hjälper till att fylla forat med det innehåll det behöver för sin existens.

Samtidigt ser folk som vet vem jag är (det är åtskilliga) att jag deltar på familjeorienterade sidor som inte tvekar att visa denna typ av reklam. Det är inget som jag vill befläcka mitt anseende med.
 
Jag kan inte se hur det skulle befläcka ditt anseende... om någon av dina bekanta skulle dömma dig efter vilken reklam som visas på ett forum du aktivt deltar i utan att denne tar reda på huvudsyftet med forumet så säger det mer om personen i fråga än om ditt anseende... en sådan person skulle iaf inte jag gråta över att mista som vän.

Forumet som sådant är hederligt och utan dolda eller mindre politiskt korrekta agendor och därför anser jag att medlemmar som lämnar forumet baserat på reklambanners begår ett stort misstag i jakten på det utopiska, perfekta, obefläckade ryktet... patetiskt och innehållslöst agerande i min mening, speciellt eftersom den omtalade bannern inte väcker någon direkt anstöt utan enbart visar bilder på afrikanska kvinnor som har gått med på att visa sig i syfte att locka medlemmar till en datingsida.

Det är väl vida känt att reklam riktat till båda könen visar personer som enligt normen är snygga... det har alltid varit så och det har alltid fungerat så varför skulle det helt plötsligt inte vara ok?? Ska vi män börja klaga på att jeansreklamer visar vältränade killar i bar överkropp och magrutor? Eller är det OK bara för att reklamen riktar sig till män istället för kvinnor?
Är det mer ok med män i Y-front än kvinnor i stringtrosor och BH?

Reklamen där två kvinnor i bikini satt på en strand och pratade om EU blev direkt utmålad som sexistisk och objektifierande, det faktum att PK-eliten ansåg kvinnorna som objekt tyder enbart på att dessa damer och herrar själva väljer att objektifiera kvinnorna istället för att lyssna på innehållet i vad dom egentligen pratar om...

Skevt? JA!
PK? Definitivt!
Okej? Inte det minsta!

Kanske dags att sopa framför egen dörr först?
 
Redigerat:
DeesL skrev:
Löjligt att bli kränkt över en kvinna på en internet annons (påklädd eller inte)! Jag är säker på att kvinnan ifråga visste vad det var för typ av jobb hon tog innan foto-sessionen startade så varför ska en vanlig svensson bli kränkt över att en fullt medveten kvinna utför ett betalt jobb?? Är det inte upp till henne att avgöra sitt eget livsöde?
Kan bara svara för mig själv men jag blir absolut inte kränkt och har svårt att tro att någon annan heller blir det. Jag är bara less på att sådan här reklam fortfarande finns (och säljer?) och speciellt på mer seriösa sidor som byggahus.

Jag försöker också undvika företag som inte tror bättre om sina egna produkter/tjänster än att använda lättklädda/sexiga bilder som enda reklam. Jag undrar också varför sådana här sidor väljer att bara rikta sig till halva marknaden för vare sig det handlar om afrikanska singlar eller vad som helst annat så blir jag som kvinna inte vidare lockad till att besöka deras sida med den här sortens reklam.

För er som på riktigt inte förstår varför detta är opassande kan spendera lite tid på denna sida http://reklamombudsmannen.org/sok-uttalanden och då kanske förstå skillnaden på okej reklam (finns massor som inte fälls) och reklam som endast går ut på att objektifiera kvinnor. Men med tanke på hur många som verkar ha som hobby att bli kränkta av att andra blir kränkta så är det nog inte reklamen som är problemet i grunden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.