Du var på hugget. Grymt kul!
Nåt för iOS inplanerat?

iOS 8.1 på en iphone5
 
App för iPhone kommer också men senare eftersom mobilsajten i dagsläget funkar bättre i iOS än i android. Vad är det du stör dig på/funkar dåligt i nobilsajten?
 
Jag hade gärna sett att man kunde välja att få fler trådar istället för att bläddra.
Möjlighet att dölja sticky-trådarna.
Det var två saker som jag kom på nu.

Gillar verkligen att man kan hoppa mellan forumen genom att klicka "högst upp" på sidan.
 
image.jpg
Den här delen
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag testar gärna android appen.
 
Per Eskilsson skrev:
Första betaversionen av appen kommer förhoppningsvis släppas den kommande veckan om allt går som planerat. Den appen kommer fungera på androidtelefoner. Vad har du för mobiltelefonmodell och vilken webbläsare använder du?
För vem kommer betaversionen att vara tillgänglig? Saknar verkligen tapatalk och skulle vara väldigt intresserad av att testa en ny app så snart som möjligt. Hoppas ni gjort något som ligger nära tt i gränssnittet, för det tyckte jag fungerade väldigt bra.
 
Första versionen av appen bygger på mobilsajten men är smidigare än mobilsajten. Mobilsajten i sin tur har tagit inspiration från Tapatalk och är med sina "flikar" en hybrid mellan ursprungliga Tapatalk och den senaste Tapatalk. Inte lika snabb eftersom den inte är byggd mha apier men förhoppningsvis tillräckligt snabb.
 
Har ni mätt trafiken på siten efter avstängningen av TT? När det gäller antalet postningar tycker jag mig ha sett mindre aktivitet i de forum jag bevakar. Är detta ett korrekt iakttagande? Hur är det med antalet läsare? Det är ju inget man märker av när man läser siten, men jag antar att det är direkt korrelerat till era intäkter. Troligen kan antalet läsare korreleras till hur mycket nytt material som postas i forumen, vilket för oss tillbaka till punkt 1.

Jag har testat mobilappen med alla webläsare, men inget alternativ är tillräckligt bra för att man skall stå ut. iP5, iOS8.x
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Nu är det dax för reklam-inlägget. :(
Måste fråga, om jag är inloggad på web-versionen via ipad/dator finns ingen reklam väl? Men inloggad på mobilen blir det reklam efter en vecka om jag inte skriver något? Får endå känslan att Tapatalk försvinnandet har med reklamen att göra till en viss del.
 
mattiasp skrev:
Har ni mätt trafiken på siten efter avstängningen av TT? När det gäller antalet postningar tycker jag mig ha sett mindre aktivitet i de forum jag bevakar. Är detta ett korrekt iakttagande? Hur är det med antalet läsare? Det är ju inget man märker av när man läser siten, men jag antar att det är direkt korrelerat till era intäkter. Troligen kan antalet läsare korreleras till hur mycket nytt material som postas i forumen, vilket för oss tillbaka till punkt 1.

Jag har testat mobilappen med alla webläsare, men inget alternativ är tillräckligt bra för att man skall stå ut. iP5, iOS8.x
Vi tycker inte vi sett någon minskning i aktivitet sedan Tapatalkstödet försvann.

Säg gärna på vilket sätt du tycker att mobilsajten funkar dåligt. Endast så kan vi förbättra den.
 
jackt skrev:
Nu är det dax för reklam-inlägget. :(
Måste fråga, om jag är inloggad på web-versionen via ipad/dator finns ingen reklam väl? Men inloggad på mobilen blir det reklam efter en vecka om jag inte skriver något? Får endå känslan att Tapatalk försvinnandet har med reklamen att göra till en viss del.
Att reklam syns i forumet på mobilsajten efter en veckas inaktivitet är inkonsekvent med hur det funkar på datorn/ipaden. Men orsaken till att vi tagit bort Tapatalk är säkerhetsluckan.
 
Per Eskilsson skrev:
Vi tycker inte vi sett någon minskning i aktivitet sedan Tapatalkstödet försvann.

Säg gärna på vilket sätt du tycker att mobilsajten funkar dåligt. Endast så kan vi förbättra den.
Det är ju bra att ni inte ser någon minskning av trafiken.

När det gäller mobilappen så är problemet att det går segare än med Tapatalk, men det har ni ju redan uppmärksammat.Jag återgår i stället till desktopsurfning, så det blir ungefär som förr. Det är ju lite bra också att man inte känner sig tvungen hålla koll på forumet hela tiden, t.ex när man sitter på dass.
 
Jag tycker mig se en lägre aktivitet i verktygsforat.. men jag vet inte, det kanske är den 'säsongen' nu, ihop med att få nyheter dyker upp.
 
Kör vanliga webbversionen på iPad och idag så dyker inte fältet med valen för forum och senaste inläggen upp. Har städat cookies och blint lyckats logga in.

Vad göra för att få tillbaka menyn, nu är det bara vitt.

Protte
 
Per Eskilsson skrev:
Första versionen av appen bygger på mobilsajten men är smidigare än mobilsajten. Mobilsajten i sin tur har tagit inspiration från Tapatalk och är med sina "flikar" en hybrid mellan ursprungliga Tapatalk och den senaste Tapatalk. Inte lika snabb eftersom den inte är byggd mha apier men förhoppningsvis tillräckligt snabb.
Jag gissar att detta betyder att man inte kommer kunna få notifieringar när det sker uppdateringar i de trådar man följer. Det är en av de funktioner jag saknar mest sen Tt försvann. Det och att det inte går att få en lista på alla de delforum man följer på ett och samma ställe. Iaf har inte jag hittar detta på mobilsidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.