X. När du greppar handtaget

Jag vill helst vinna Borrskruvdragare Ryobi 18V Kit RCD1802-LL13X One+ Eftersom den är hjärtat i hela Ryobis serie av batterimaskiner. Samma batteri till alla olika verktyg är genialiskt, och om jag vinner kan jag göra mig av med mina gamla borrar, sågar och kapverktyg, där batteriet dött för att det används för sällan i varje enhet.
 
X. När du greppar handtaget

En spikpistol skulle vara guld värd för mig.
Detta på grund av min synskada.
Det skulle innebära att jag skulle sluta få blå pekfinger och tumme. Och även skulle jag slippa gå efter hammaren när jag kastat den över till andra sidan rummet på grund av att jag missat spiken och fått ännu ett blått finger.
Men det bästa är att jag kan börja spika snabbare utan att fördärva mig.
 
F
X. När du greppar handtaget

Spikpistolen är mitt val. Jag fick eklister och ekfoder till hela huset i present av min fru. Det är en fruktansvärt stor hög med lister och ångesten varje gång jag ser eländet är påtaglig.
 
Svar: X När du greppar handtaget

Favoriten är skruvdragaren. Vi tänkte renovera vår första gemensamma bostad tillsammans nu under vintern. Idag har vi inga verktyg alls att tala om. Eftersom vi är studenter tänkte vi låna ihop de verktyg vi behöver, men detta kom lägligare än vi kunnat hoppas på! Vilken dröm, egna verktyg för en renovering! Golv ska läggas, väggar rivas, en vägg mot högljudda grannar placeras. Kök monteras hallen poleras och en soffhörna för lata söndagar fixeras. Favoriten är skruvdragaren.
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Egentligen skulle jag vilja ha ALLA verktygen, men om jag måste välja så får det bli:
Sticksåg Ryobi R18JS-0 One+ med Pendelfunktion

Motivering: Familjen och jag har precis flyttat in i ett hus som visat sig vara en aning mögelskadat. Dessutom är alla golv i behov av ett lyft, så vid framtida golvläggning, så kommer en sticksåg väl till pass. Lägg därtill att sticksågen är ett av mina absoluta favoritverktyg alla kategorier. :)
 
Hej,

Svar: X. När du greppar handtaget.
Motivering: Hur skulle man ej kunna vilja ha detta paket?
Sedan har jag faktiskt redan skruvdragaren, cirkelsåg + deras radio och älskar det :)
Varför inte inte komplettera med resten?
 
Redigerat:
Svar: X När du greppar handtaget

Motivering: Bygga bastu är nästa "projekt på önskelistan" och då skulle en spikpistol verkligen vara bra för mig, som kvinna ochlite svag pga en skadad axel och hand.
 
Svar: X

Motivering: Jag behöver verkligen en sån här.
 
Svar: X. När du greppar handtaget.

Jag väljer spikpistolen.
Motivering: Med spikpistol går det bara åt två händer i stället för tre när det ska spikas i vårt nya kök. Då kan den tredje (och fjärde) handen, m a o min sambo, göra annat och vi blir dubbelt så snabba och kanske klara till jul! Dessutom är verktygen i min favoritfärg vilket gör att jag inte kommer att släppa dem i första taget. Så vem vet ...vi kanske blir klara till lucia!
 
Svar: X när du greppar handtaget.
Favorit: Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V
Motivering: Med en fallfärdig timrad hälsingegård från slutet av 1700-talet med år av renovering och byggnadsvård framför mej så skulle en uppsättning ordentliga verktyg vara en väldigt bra start.
 
Svar X När du greppar handtaget.

Favorit verktyget är skruvdragaren som används nästan dagligen, min gamla Milwaukee trotjänare sjunger på sista versen. Så en ny Ryobi skulle vara bra.
/Per-Erik
 
Svar: När du greppar handtaget!

Mina tvillingpojkar är nu nio år och ligger fortfarande i en trapphall. De förtjänar ett rum. Tanken är att jag ska inreda vinden och spika panel. Men det är svårt att få tiden att räcka till när man är ensam mamma med tre barn. En spikpistol utan tung kompressor som ska släpas upp för vindstrappan hade varit som en skänk från ovan...
 
Svar: X När du greppar handtaget

Mitt favorit verktyg är helt klart skruvdragaren. Det är den trognaste vapendragaren och inget projekt blir klart utan den. Tyvärr har min bara 10mm chuck så jag står ändå handikappad i vissa situationer. Det hade inte hänt med Ryobi´s18V maskin.

De andra verktygen hade gjort alla i min närhet superglada då jag slipper sno deras så fort jag har ett nytt galet projekt. Risken blir ju dock att man river för mycket i ren glädje när man äger en batteridriven tigersåg.
 
Svar på frågan är X. När du greppar handtaget

Mitt favoritverktyg är Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+. Med denna förlängda arm kan jag vara precis så mångsidig som en mormor och farmor behöver vara. Jag kan lära varje barnbarn att kapa allt onödigt, såga till uppförandet och se till att de blir lite mer slipade då det gäller både det ena och det andra. En välfylld verktygslåda ger mig möjlighet att jobba tillsammans med barn och barnbarn och därmed förstärka de band vi redan har till varandra.
 
Svar: X När du greppar handtaget

Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+

Har läääänge tittat på olika multiverktyg på olika ställen men inte kommit till skott och köpt ett än! Jag har så många småprojekt där detta hade löst problemen så mycket smidigare och snabbare! Allt för husfriden!
Dessutom, en perfekt Farsdag present!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.