Svar: X, när man greppar handtaget
Mitt favoritverktyg är utan tvekan multiverktyget. När jag jobbar med min gamla båt från 1943 är det ofta trångt och svårt att komma åt. Med ett multiverktyg kan jag både ta bort gammalt dåligt trä och ersätta med nytt, och slipa in i trånga hörn.
 
Svar: X - När du greppar handtaget

Favorit: Spikpistolen så klart!

Motivering:
Kom just på varför jag inte gör klart infodringen av takfoten på mitt garage.... jag känner redan nu hur nacken kommer tacka för tiden som varit...:confused:
Spikpistol är ju lösningen!
 
Svar: X När du greppar handtaget

Motivering : Mitt favoritverktyg blir utan tvekan Borrskruvdragare Ryobi 18V Kit RCD1802-LL13X One+
Jag har bott i hyreslägenhet i hela mitt liv fram till för en vecka sedan då jag och familj flyttade in i ett hus från 1949. Då jag bott i hyrelägenhet har det aldrig riktigt blivit av att investera i bra verktyg och det är först nu när jag faktiskt börjar greja en hel del själv jag inser hur viktigt det är med kvalite. Har i nuläget en vädligt gammal skruvdragare som orkar i ca 10 min, sen får jag varva med vanliga skruvmejslar medans batteriet laddar :)
Om jag vinner hade jag nog uppfattats som en mer harmonisk man och framför allt mer händig hehe jag behöver alla hjälpmedel jag kan få.
 
Svar: X När du greppar handtaget.

Motivering: Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V, då vi gillar liggande träpanel inomhus och fortfarande har flera rum kvar att renovera så skulle denna spikpistol vara perfekt!
 
X. När du greppar handtaget

Oj, hur ska man kunna välja en favorit. Idag har jag några av Ryobis 12V serie som jag har haft ett bra tag. Jag har länge gått och kännt och klämt på denna 18V serie hos diverse återförsäljare. Nu har vi flyttat till hus och när jag renoverat här hemma har inte 12V serien riktigt orkat med. Därför vore det en som en gåva från ovan att få köra med "riktiga" verktyg.
 
X) När du greppar handtaget

En renoveringshustrus våta dröm! Maken min har våra gamla, trista verktyg utspridda preciiiiis överallt. Tidsåtgång på att leta reda på respektive verktyg ligger nog kring en timme per dag. Tid som vi absolut skulle kunna lägga på betydligt roligare saker. Så med andra ord - självaste verktygslåda är liksom topnotch av hela gottepåsen. Med verktygen där till, de går inte av för hackor inte.... vore nåt att lägga under granen :)
 
Favoriten blir spikpistolen

Med renovering i full gång så behövs verkligen riktiga verktyg för att underlätta och vad passar inte bättre än ett sånt här fint paket när jag ska försöka impa på min lille gosse och få honom intresserad av att hjälpa till :surprised:)
 
Svar: X - när du greppar handtaget

Min favorit är vinkelslipen. Den skulle min kompis få i julklapp.
Då skulle jag göra honom glad och även jag själv skulle bli nöjd som fick tillbaka min som varit utlånad ett bra tag.
 
Hej!
Rätt svar på frågan är :
NÄR JAG GREPPAR HANDTAGET.

Och om jag själv måste välja bland godbitarna, så fick borrskruvdragaren mitt hjärta att hoppa ett glatt skutt.

Motivering : En pålitlig och bra borrskruvdragare är ett måste i varje bättre hem.

( Min har nämligen brunnit och därför känns livet lite dystert just nu. )

Med de allra som gladaste hälsningarna från
Karin Mellblom
Simrishamnsvägen 21
121 53 Johanneshov
karamellblom@gmail.com
0736-710789
 
Svar: X När du greppar handtaget.

Jag och min sambo flyttade till hus för snart 1 år sedan. Det hade varit en toppenbra julklapp till min sambo och ett välkommet tillägg eftersom vi båda just nu är sjukskrivna och inte har råd att köpa egna verktyg.
 
Svar: X När du greppar handtaget

Råkar nämligen samla på Ryobi ONE+. :cool:
Saknar dock spikpistolen så den skulle sitta fint. Vinner jag skänker jag bort resten av verktygen till släkten (y)
 
Svar: X när du greppar handtaget.

Motivering
Har klarat av att köpa tomten för sommarstugan men stugan skall nu byggas. Detta paket kommer att möjliggöra ett säkert och kvalitativtbygge. Det kommer att snabba upp jobbet vilket för att även en hobbybyggare kan lyckas med att bygga samt spendera tid med familjen utan sönderslagna tummar! Spikpistolen är undergöraren.
 
Svar: X När du greppar handtaget

Favoritverktyg: Skruvdragaren utan tvekan

motivering: Som nybliven husägare, (så ny att vi inte ens flyttat in ännu) så saknar jag massa verktyg, min Ö&B skruvdragare kommer inte att orka med de planerade jobben som är på huset. Detta kitt skulle i princip helt tillgodose vad jag behöver för ett bra tag framåt!
 
Svar: X. När du greppar handtaget.

Favorit: Spikpistolen
Motivering: Det är inte lätt att särskilja just en favoritmaskin, alla är ju nödvändiga i bygget. Men en spikpistol är det jag mest längtar efter just nu. Nu när det börjar dra ihop sig för lister, innertak, paneler.
 
Rätt svar: X. När du greppar handtaget

Min favoritprodukt: Sladdlös Borr / Skruvdragare RCD1802-LL13X 18V med 2 st 1,3 Ah batterier och 100 tillbehör. En föregångare som jag testat hade väldigt skön, precis drift och denna lär inte vara sämre. Dessutom levereras den med fullutrustad verktygsväska.

Min motivering: Nu har vi lagt allt på en verksamhet med två små offentliga byggnader som måste, alltså verkligen måste, renoveras från grund till taknock - inne som ute. Detta paket vore drömmen för två strävsamma entreprenörer med stram budget. Jag planerar att dokumentera stora delar av renoveringen, vilket skulle ge Ryobi lite exponering och goodwill tillbaka :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.