Svar: X. När du greppar handtaget
Favoritverktyg: Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V

Motivering:
Min favorit är spikpistolen. Har sett hur den fungerar på YouTube och den verkar grymt smidig som går på batteri istället för kompressor/patroner.

Skulle behöva spikpistolen för ihopsättning av MDF-skivor (tillsammans med lim) som inte alltid är så skruvvänligt. Får aldelles för många tillfällen då jag känner att en spikpistol skulle behövas.

Tycker väldigt mycket om konceptet med Ryobi verktygen där nästan alla maskiner går på samma batteri och dessutom bra pris till bra kvalité.
 
X - när man greppar handtaget!

Favoriten är självklart plastlådan som man rymmer alla verktyg i :)

Och alla kommer till sin nytta till sommaren då stugan ska renoveras från grunden!

-J
 
Svar: När du greppar handtaget
Favoritverktyg: ALLA! Men främst, Spikpistol ryobi R18N18G-0 one+ 18 V

Motivering: Ska bygga ett helt nytt hus från grunden själv, och behöver i stort sett alla verktyg så detta hade varit en dröm.
 
Svar: X När du greppar handtaget.

Spikpistolen

På tummen jag förmåga mej att slå, blir grinig och väldigt blå.
Med pistolen jag tummen då, missa när skottet gå
Inte för att vara rå, Skulle jag ändå träffa då
Blir den mer än blå.

Har spikat rote å läckt hela sommaren åt 2 kompisar och föräldrarna så jag dragit på mej en liten tennisarmbåge :(
Spikpistol skulle vara en underbar lättnad för kropp och själ inför vårat innertakbyte och listning i vinter.... Att den är på batteri och slippa köpa och släpa på en kompressor är bara ett (One)+

/PJ
 
Redigerat:
Svar: X. När du greppar handtaget

Paketets bästa är BATTERIET som passar ALLA verktygen! Tänk att bara behöva komma ihåg att ladda ett batteri och sedan ha tillgång till hela maskinparken... Lycka :D
 
Svar: X

Med ett tämligen nyköpt äldre hus så är fortfarande maskinparken ganska tunn, tyvärr är däremot behovet mycket stort.
När jag i helgen stod och bytte fönster så hade jag ett fasansfullt sjå med sladdar åt alla håll och dessutom batterier som tog slut i tid och otid.
Med ett set från Ryobi, och särskilt multiverktyget, spikpistolen och skruvdragaren, skulle hösten kännas mycket ljusare. Jobbet med fönsterbyten, gipsning och listsättning skulle gå så mycket, mycket snabbare och mer tid för att umgås med barnen är väl ändå den bästa effekten :)
 
Svar: X

Här ska det renoveras ordentligt, allt från tak till golv, ventilation, värmesystem.
 
Svar: X när du greppar handtaget.

Verktyg från Ryobi One+ kan jag lita på
i alla byggprojekt stora som små.
Jag vill kunna såga och slipa många material,
därför blir multiverktyget mitt förstahandsval.
 
Svar: När du greppar handtaget.
Motivering: Har alltid varit en flitig amatörhantverkare som alltid saknar de verktyg som behövs och därför måste hitta på lösningar hur jag ska utföra jobbet utan det ultimata verktyget. Med den här uppsättningen skulle jag aldrig behöva tveka om vad jag ska använda till alla de olika moment som alltid kommer i ett bygge. Min favorit är nog multiverktyget.
/Tomjoh
 
Svar: X

Motivering: Flyttar in i vårat nybyggda hus i slutet av januari... många projekt som skall fixas. Altan, garage, lekstuga mm mm mm! Har inga verktyg alls nu, och som de flesta är man fattig efter nybyggt hus. Multiverktyget skulle bli min favorit.
 
X. När du greppar handtaget

Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+

Inget verktyg är mer fantastisk för att få till alla fina detaljer så att mitt nya hus som byggs i vår kommer bli precis så perfekt som jag vill ha det.
 
Svar: X

Jag är deprimerad efter att mäklarvärderingen av vårt nybyggda hus värderade huset flera hundra tusen kr lägre än vad tomt och bygge kostat.

P.g.a. detta har banken strypt utlåningen så nu handlar jag regelbundet matvaror med kort datum till halva priset på Willys för att rå råd att själv kunna bygga en carport till sommaren.

Visst börjar vi tröttna på grillkorv, för det är oftast det jag hittar till halva priset, men som stressade småbarnsföräldrar är det inte heller kul att börja morgonen med att hugga loss is från vindrutan, så vi vill gärna ha vår carport.

Om jag får vinna det härliga verktygspaketet får jag inte bara tillbaka mitt glada humör, utan jag får också klart förbättrade möjligheter att själv bygga carporten till sommaren.
 
Svar: X, När du greppat handtaget

Jag kommer till nyåret flytta hemifrån direkt till en villa och kommer stå inför ombyggnad av toalett samt diverse ut/invändiga renoverings-, inredningsprojekt då huset stått in princip orört sedan år 2001. Det verktyg som jag tror kommer användas i varje projekt är Borrskruvdragare Ryobi 18V Kit RCD1802-LL13X One+.
 
I somras började jag mitt bastuprojekt på ca 20 kvadratmeter. Tanken är att bastun ska få bli en samlingsplats där grannar och vänner ska mötas och umgås.
Det jag skulle behöva allra mest i detta bygge är en spikpistol. Det är både bastupanel i väggar och tak samt brädfodring på utsidan som skulle underlättas markant med en spikpistol.
Men även dom andra verktygen skulle komma väl till pass i bygget då vi isåfall skulle kunna färdigställa bygget och njuta av bastun kanske redan i vinter.
 
Svar: X, När du greppat handtaget

Som relativt nybliven ägare av en gammal västerbottensgård i renoveringsbehov och med en verktygsuppsättning från spännande märken som Meec, Cotech och Best Tools är jag verkligen i behov av en uppgradering över hela spannet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.